Gisteren was het weer zo ver. Alles was eng en erg genoeg om om te draaien.
Ik ging hem halen van de wei. Eerst al rodeo om de pony weg te houden (zweep meegenomen, tipje helpt!). Dat ging vlotjes deze keer. Naar de wei thuis lopen was geen probleem. Uiteraard weer draaien aan het touw en ongeduld terwijl ik het zadel pakte.
Bij opstijgen zat ik er nog niet op of meneer draaft weg, PARDON?
Ik woest, ik ben er 1,5 jaar geleden zo vanaf gevallen daardoor dat ik er op voorbereid was. "Hahaha, na na na
Jammer he?" dacht ik bij mezelf.Ik dacht direct: dit beloofd wat.
Stukje stappen het dorp uit. Hij liep mank continu, of te wel, hij was opgefokt (om niks). De hoek om, drafje het viaduct op, dat ging lekker. Viaduct af, langs een brullende motor, niks aan de hand. Volgend viaduct, lekker drafje omhoog, draait die mafkees opeens om! Vol in draf! Ik was zo pissed, ik had wel op een auto kunnen knallen! Dus ik pak mn zweep, mep hem 3 keer tegen zn achterwerk, geef benen, een flinke vloek en ja, hij ging door! Zo dacht ik, ik heb eens een keer gewonnen!!! Echt je word het zo beu op den duur.
Kwamen we aan bij de voetbalvelden, oliebol een toernooi, dan maar langs het JVC (één of ander kamp-gebeuren) staat daar een vrouwtje de was op te hangen floept hij zo weg de andere kant op als een idioot, ik na 10 meter eindelijk weer in stap, ik draai hem om, ziet hij een mazoettank, hop weer achterlijk doen
man man man, ik had er echt de ziekte over in!Het militairdomein eindelijk bereikt. Nah dat ging best lekker eigenlijk
Dwars over de Hechtelseheide, prachtig!!! Het gemeentebos in. Staan daar 2 vierkante betonblokken. Alweer omdraaien, zucht. Ik weer 3 petsen met de zweep, en zonder mokken ging hij er langs......Toen kwamen we langs prikkeldraad, dat was ook weer eng, er was een beachvolleybal toernooi, dat was ook weer eng. Vooral de auto's waar de zon zo in schitterde. Daarna leuk gecrosst met heuveltje zand op, heuveltje zand af
En ik had mijn weg weer gevonden naar het viaduct terug naar huis...........En toen was hij de rust zelve weer........
Ik snap niks van dat beest.....het had een vrouw kunnen zijn met zn kuren

Ik heb deze keer hem niet laten winnen en was helemaal klaar voor de strijd. Ik hoop dat deze nieuwe aanpak nut en resultaat heeft.
Het is me in elk geval gelukt om hem overal langs te krijgen, wat ik op zich al een hele verbetering vind. Soms vraag ik me af of hij niet meer goed ziet of zo? Of misschien komt het door het gras. Het lijkt er bijna op dat hij elke keer zo opgefokt is zodra hij op lang jong gras staat.........Ik weet het niet. In elk geval ben ik erg benieuwd naar de volgende.
Ik raak er zo aan gewend van zijn gedrag dat ik er heel kalm onder blijf. Ik ben gewoon de baas, klaar. Hiervoor werd ik er altijd bang van dat gedrag en had ik geen zin meer om te rijden. Nu laat ik mijn dag en humeur er niet onder lijden, hij gedraagt zich maar een keer, maf beest!
Niet echt manken, maar zo'n raar loopje.