Misschien heb je mijn vorige topic (Iemand heeft mijn paard losgelaten) wel gelezen.
Gister was het, net als op de dag uit mijn vorige topic, mistig. Bij toeval ging mijn vader rond negen uur toevallig kijken bij de paarden. (Hij hoorde een hond blaffen, dus vandaar.) Toen hij richting het weiland liep zag hij, door de mist heen, iemand naar onze omheining toelopen. Het duurde even voor hij haar herkende: onze verdachte van de vorige keer. Ze bekeek het de draad aandachtig, pakte het vast en trok er een beetje aan. Daarna liep ze weer verder. Toen we later gingen kijken bleek dat het hek nog heel was.
Vandaag was het weer mistig en gezien de aandachtige inspectie die het hek gister had ondergaan, vertrouwden we het nog niet echt. Rond een uur of negen ging mijn vader dan ook met de camera in de bosjes zitten. Het duurde niet lang voordat onze verdachte weer in beeld was. Ditmaal met de takkenschaar al in de handen. Natuurlijk snel de camera aan het draaien gezet, want dit kon wel eens een heterdaadje worden! Na het hek nog eens grondig te hebben bekeken, ging de schaar erin. De bovenste twee draden hingen in een mum van tijd slap. Daarna werd nog even het buitenste prikkeldraad losgehaald, opgerold en keurig aan de paal gehangen. Niet veel later was ze verdwenen.
Nou hebben we dit dus op camera! Wat we met het filmpje gaan doen weten we nog niet. De politie kan er zeker wat mee, maar wat kunnen ze eraan doen? (Voor zoiets kleins ga je namelijk niet de bak in. Wat me overigens wel de beste oplossing lijkt
) Dus net als de vorige keer de vraag: Wat zouden jullie doen? Onze paardjes kunnen zo niet veilig in het weiland staan en daar voel ik me niet bepaald prettig bij. Er moet iets gebeuren, maar wat?x. Marjolein
echt