Iemand heeft weer onze omheining kapot gemaakt

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

xSwanHeart

Iemand heeft weer onze omheining kapot gemaakt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-09 15:14

Hee!
Misschien heb je mijn vorige topic (Iemand heeft mijn paard losgelaten) wel gelezen.
Gister was het, net als op de dag uit mijn vorige topic, mistig. Bij toeval ging mijn vader rond negen uur toevallig kijken bij de paarden. (Hij hoorde een hond blaffen, dus vandaar.) Toen hij richting het weiland liep zag hij, door de mist heen, iemand naar onze omheining toelopen. Het duurde even voor hij haar herkende: onze verdachte van de vorige keer. Ze bekeek het de draad aandachtig, pakte het vast en trok er een beetje aan. Daarna liep ze weer verder. Toen we later gingen kijken bleek dat het hek nog heel was.

Vandaag was het weer mistig en gezien de aandachtige inspectie die het hek gister had ondergaan, vertrouwden we het nog niet echt. Rond een uur of negen ging mijn vader dan ook met de camera in de bosjes zitten. Het duurde niet lang voordat onze verdachte weer in beeld was. Ditmaal met de takkenschaar al in de handen. Natuurlijk snel de camera aan het draaien gezet, want dit kon wel eens een heterdaadje worden! Na het hek nog eens grondig te hebben bekeken, ging de schaar erin. De bovenste twee draden hingen in een mum van tijd slap. Daarna werd nog even het buitenste prikkeldraad losgehaald, opgerold en keurig aan de paal gehangen. Niet veel later was ze verdwenen.

Nou hebben we dit dus op camera! Wat we met het filmpje gaan doen weten we nog niet. De politie kan er zeker wat mee, maar wat kunnen ze eraan doen? (Voor zoiets kleins ga je namelijk niet de bak in. Wat me overigens wel de beste oplossing lijkt :+) Dus net als de vorige keer de vraag: Wat zouden jullie doen? Onze paardjes kunnen zo niet veilig in het weiland staan en daar voel ik me niet bepaald prettig bij. Er moet iets gebeuren, maar wat?
x. Marjolein

KiWiKo

Re: Iemand heeft weer onze omheining kapot gemaakt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 15:16

ik had haar niet weg laten gaan :) echt :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 15:17

Ik zou diegene er zelf mee.. ehmm hoe zeg je dat netjes..confronteren. EN aangifte doen. (wat geen jeweetwel helpt waarschijnlijk maar toch)

Pikeur

Ik zou haar sowiso thuis even bezoeken en dan vragen waarom je haar vanochtend bij jullie paarden zag staan, wanneer ze begint te ontkennen kun je altijd nog vertellen dat je het op film hebt staan en dan vragen waarom ze zoiets nou heeft gedaan

En ik zou sowiso aangifte doen :j

MarliesV

Ik zou er gelijk mee naar de politie stappen.
In de bak krijg je zo iemand niet maar misschien dat een fikse waarschuwing en een boete ook wonderen verrichten.

Weet niet of het mogeijk is om een verbod op het betreden van jullie grond er in zit? Anders zou dat een mooie oplossing zijn. Of is het op de openbare weg waar ze komt?

Wat een bagger gedoe zeg. Kan je je paardjes tijdelijk in een ander stuk kwijt?

Hoop dat er snel wat aan gedaan wordt.

tessie1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 15:21

KiWiKo schreef:

nou ik ook niet!! :D

Bopje

Re: Iemand heeft weer onze omheining kapot gemaakt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 15:25

ik wil niet veel zeggen hoor,,
maar met prikkeldraad staan je paarden ook niet veilig

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 15:26

Misschien dat de dader het daarom weg haalt?

haflingertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 15:27

tessie1985 schreef:
KiWiKo schreef:

nou ik ook niet!! :D

precies... Diegene had toch een groot probleem met mij _-:(

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 15:27

KiWiKo schreef:

Mijn gedachte (en dan wel snel de camera uit :D )

Bopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 15:29

marleen_usar schreef:

ja,,
zat ik dus ook aan te denken

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 15:29

in elk geval de kosten verhalen op haar. Hopenlijk zijn die wat hoog en bedenkt ze zich voor een volgende keer.
Ik zou in elk geval wel aangifte doen, bewijs heb je gelukkig en toch ook eens navragen waarom dat ze dit doet.

nolanlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 15:31

marleen_usar schreef:

dan nog vindt ik dat je zoiets niet doet bij anderen, bespreek het dan gewoon.

Ik zou zoiezo aangifte doen, misschien dat het toch helpt en anders misschien een keer op heter daad betrappen en d'r in de kraag vatten;)

Abeltje77

Noujaaaaaaaaaa zeg! Dit is toch van de zotte!

Ik zou hier zeker mee naar de politie gaan. En als ze er niets aan kunnen doen zou ik in ieder geval afspreken dat er twee agenten aan de deur gaat om eens een hartig woordje met mevrouw te spreken. Wellicht maakt dat al voldoende indruk. Dan is in ieder geval duidelijk dat ze hier niet zomaar mee wegkomt.

Vjestagirl

Kosten op haar verhalen, aangifte doen van vernieling bij de politie, aangifte doen van erfvredebreuk. Aangetekende brief sturen dat je dit NIET meer wilt hebben, dat je hebt bewijs op video hebt en dat je de volgende keer een rechtzaak aanspant.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 15:32

Ja wij zouden het bespreken maar er zijn genoeg mensen die erg brutaal zijn.Bij ons hing op het hek niet voeren in verband ziekte,het blaadje is er af en men voert gewoon stug door.

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 15:33

Ik ben het ook niet eens met prikkeldraad als omheining, maar dan ga ik het nog niet kapot knippen. Wat er dan kan gebeuren is nog veel gevaarlijker.
Tegen of niet, je gaat niet iets vernielen.
Ik zou wel zeker naar de politie gaan. Vernieling is in ieder geval wat ze heeft gedaan. Geen jaren lang cel, maar misschien schrikt ze er wel genoeg van.

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 15:38

kazary schreef:
Ik ben het ook niet eens met prikkeldraad als omheining, maar dan ga ik het nog niet kapot knippen. Wat er dan kan gebeuren is nog veel gevaarlijker.
Tegen of niet, je gaat niet iets vernielen.
Ik zou wel zeker naar de politie gaan. Vernieling is in ieder geval wat ze heeft gedaan. Geen jaren lang cel, maar misschien schrikt ze er wel genoeg van.

Maar Ts geeft toch aan dat dit land gepacht is en dat ze aan de binnenkant op afstand van het prikdraad netjes stroomdraad heeft staan?

Dorindaikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 15:41

ik vind het ook egt niet kunnen dat het prikkeldraad weg word geknipt ik zou het zeker bij de politie melden.
Als de paarden de weg op waren gegaan kunnen er groote ongelukken geburen

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 15:41

En dat staat waar? Niet in dit topic ;)
En waarom quote je mij dan? Ik ben toch niet voor de vernieling?
Ik was zelf naar die persoon toegegaan, zeker weten.

Hawai

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 15:49

Hoe vervelend misschien ook maar zeker weten aangifte doen bij de politie met het bewijsmateriaal wat je hebt, dan kun je de schade enz op de dader verhalen en je kunt een straatverbod aanvragen.
Je kunt de dader ook confronteren met het bewijsmateriaal, maar dan is het nog maar de vraag of het stopt of erger wordt.

Rody01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 15:51

Zeker werk van maken! Vooral nu je het bewijs hebt. Volg dit topic even :)

kazary schreef:

Staat in het vorige topic ;)

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 15:52

zou hiermee wel naar de politie gaan, dan krijgt ze een waarschuwing. Vind het overigens een beetje een vreemde gewaarwording waarom zou een wild vreemde (hier ga ik even vanuit) zonder reden jullie omheining kapot maken.

Bopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 15:52

Rody01 schreef:
Zeker werk van maken! Vooral nu je het bewijs hebt. Volg dit topic even :)

kazary schreef:

Staat in het vorige topic ;)

volgens mij is dit niet het vorige topic

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 15:53

Ja kom ik achter. Maar dan nog.Ik ben niet voor de vernieling. En alles door moeten lezen zie ik echt niet zitten. :)