Whisper is een BWP'er van 15 jaar oud die al sinds zijn 7de in mijn bezit is.
In het begin reed ik nog dikwijls met hem, maar vanwege mijn onkunde en angst begon hij daarvan te profiteren. Ee meisje van 12 met een kasteel van een paard... Niet zo'n goede combinatie

Iedere keer net na het opstappen begon hij te stijgeren.
Tjah, je eerste paard, dat zie je graag met gans je hart, dus het werd meneer vergeven.

Laat ons zeggen dat ons niveau nog geen eens B is

Hij heeft hier dan zo'n jaar of 4-5 gewoon als weide-meubilair gestaan, en toen reed ik dan wandelingetjes met mijn draver.
Na het blind worden van mijn draver en het niet helemaal RAD lopen van mijn jongste merrie dan toch maar besloten om het rijden met hem terug op te pakken. Dat doet hij wonderwel ZEER GOED!

Denk dat de jaartjes hem ook wat ouder en rustiger gemaakt, en daar maak ik gretig gebruik van.
Wel hang ik nog liever aan de longe met hem dan gewoon in de dieperik gesmeten te worden, het vertrouwen is nog niet super groot, maar het begint te komen

Met vééééééééééél dank aan mijn bijrijder Femke (poes @ bokt) die me iedere keer komt aanmoedigen, les geven en foto's trekken.
Je bent een engel!
Foto's zijn trouwens van 3 verschillende dagen.
Mijn punten;
-handen rechtop, en die ellebogen naast mijn lichaam ( ik denk bijtijds dat ik een westernruiter ben
) Ik heb ook het probleem dat ik te veel op mijn binnenteugel rijd, mijn handen ongelijk houdt en wat weet ik nog allemaal. Maw ze leiden nogal een eigen leven 
-beter zitten
-voor mij uit kijken.
-hakken beter uitduwen
Nuja ik heb les van iemand die weet waar ze mee bezig is, draag een cap (ben op zoek naar een BP) en zit niet achterstevoren op mijn paard. Het is een begin hé?

Dag 1

Ja ik was heel trots op mijn vent, en bovenal happy!

Dag 2

Dag 3

véééél succes!