Elke keer word ik gewoon weer blij als ik naar hem kijk, oh wat doet hij toch zijn best! Ik ook, en die combinatie maakt dat we langzaam maar zeker steeds een kléín beetje beter gaan rijden!
Natuurlijk kent niet iedereen Amon, dus éven voorstellen:
Amon is een kruising Andalusiër met KWPN, 8 jaar, ontzéttend lief en sinds november van mij. Ik doe vrij veel verschillende dingen met hem, grondwerk, dressuur, buitenrijden, vrijheidsdressuur, af en toe een sprongetje..
Op het moment staat vooral dressuren op nummer 1, omdat ik merk dat hoe vaker we dat doen, hoe beter hij in zijn vel gaat zitten.
Het is wel even wennen voor hem, ik rijd hem nu ook pas 3 maanden (af en toe) met bitje, maar ik ben supertrots op hoe hij het doet!Vandaag wilde ik foto's zijn zónder en mét bit, omdat ik wilde weten of het verschil wat ik voel (zwaar in de hand zonder bit en verfijnder met bit) ook op de foto's te zien is. Aan jullie om te bepalen welk beeld jullie fijner vinden!

Eerst dus bitloos

En dan aan het werk met bit

Galop gaat steeds beter
Even ter vergelijking met November:

En zó wil ik hem dus, lekker lang

Dus ook even lang opstretchen naar beneden

Enn dan een klein stukje verzamelen

Een lekker galopje (met iets teveel stelling, maar ach
)

Laatste stukje hard werken en dan...

Lekker even uitrazen!!
Ben érg benieuwd wat jullie ervan vinden! Vergelijkingsmateriaal van eerdere keren kunnen jullie hier vinden:
[RT-HAW] Amon, knappe en lieve crusado, bitloos dressuur!
[RIJ-ITP] Knappe crusado Amon, springen zonder zadel&hoofdstel
[ITP] Amon, dé knappe Crusado!
[RIJ-ITP] Amon, dé knappe crusado, dit keer mét bit!
Tips, commentaar en complimentjes zijn meer dan welkom!
Liefs, Joyce

Echt een sportpaardje zo!
.
Of is hij nog steeds te vet? Ik merk wel dat hij de afgelopen paar weken weer is aangekomen, sinds het gras weer lekker rijk aan het worden is. Zodra er vetten in het gras komen, wordt hij weer dikker, zo jammer, er is gewoon niet tegenop te bewegen en ik wil hem wél in de kudde houden. Vandaar dat ik binnekort ga kijken voor een graasmaskertje, voor ik over een paar maanden weer met net zoveel overgewicht zit als in het begin..
Ik vind hem persoonlijk ook prima zo