Kevin aan het werk [M1]

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

sharonalover

Kevin aan het werk [M1]

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-09 18:24

Deze foto's zijn alweer van een tijdje geleden, dus aan sommige dingetjes hebben we inmiddels alweer gewerkt en dit gaat dus al wat beter ;)
Ik kreeg ze er niet eerder op aangezien bokt en photobucket geen zin hadden in een date :+ met andere woorden, het lukte gewoon niet :Y)

Kevin was toen 16, is inmiddels alweer 17 jaartjes oud :)
We rijden nu M1 dressuur, en we hebben 8 wpen. Voorlopig hebben we eventjes geen wedstrijden omdat ik elk weekend wel iets anders had en zometeen heb ik examens ;)
Na de examens gaan we dus weer starten. Nu zijn we dus vooral lekker aan het oefenen :) .
We trainen vooral op oprichting. Kevin loopt heel graag lekker uit elkaar op de voorhand de bak door te sukkelen. Die tijd is voor meneer nu toch echt voorbij :Y) hij moet meer op het achterbeen komen, dat achterbeen meenemen, meer opgericht gaan lopen en vooral gewoon lekker van de grond gaan sjouwen ;) . En moet zeggen, dat gaat steeds beter :) Toen ik afgelopen les eventjes stiekem in de spiegel spiekte was ik toch wel erg trots op het beeld :) . Dat beeld laten deze foto's nog niet zien.
Hij komt hier en daar nog wat teveel achter de LL, al heb ik dat nu iets liever dan dat hij zich er zo uitdrukt van voor. Wel probeer ik dit natuurlijk telkens weer zo snel mogelijk te corrigeren ;) .
Verder hang ik al iets minder achterlijk naar achteren, al zit ik nog steeds teveel onderuit gezakt. Zijn we dus ook druk mee bezig, net zoals met mijn benen, die graag naar voren hangen :P .

Afbeelding
Beetje draven :)

Afbeelding

Afbeelding
Beetje schakelen, voorbeen is mooi, achterbeen te weinig. Dit vind hij ook erg lastig, en ik blijkbaar ook, want zit een beetje apart :+

Afbeelding
En weer terug, hier maak ik mijn rug iets te hol waardoor ik gauw wat te streng word in mijn hand...

Afbeelding
Zo zit ik dus meestal op t peerd, dat moet ik dus verbeteren ;)

Afbeelding
Ik prik hem net iets aan, maar dit is voor Kev best netjes :)

Afbeelding
Ik zit wat teveel achterover en hij komt wat te diep, maar ben trots op zijn beentjes :)

Afbeelding
Beetje naar voren schakelen, mag nog wat meer op het achterbeen, maar drukt zich niet weg, wat hij eerder nogal vaak deed :P

Afbeelding
In galop vind hij het moeilijk om er écht doorheen te komen, dit wordt wel steeds beter, maar blijft een aandachtpuntje, dit is wel een fijn plaatje voor ons :)

Afbeelding
en dit vind ik ook wel een nette galopfoto :)

Afbeelding
En als afsluiter vast een beginnetje van de passage :+ nee hoor, gewoon een toevallig moment :P

Jullie mogen natuurlijk commentaar geven, maar wel graag onderbouwd zodat ik er ook mee verder kan :)
En onthoudt dat we nog lang geen Z zijn ;)

wake_up

Re: Kevin aan het werk [M1]

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 19:06

Wat een mooiert! :j
het ziet er heel mooi rustig en beheerst uit.

ILuvWinnetoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 19:08

Wauw gaaf paard hoor! 't Enige waar ik me eigenlijk aan stoor zijn je onderbenen. :+ Probeer ze goed naar achter te houden, weet natuurlijk niet hoe dat nu zit..

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 19:09

Mooi peerd heb je daar zeg! Probeer alleen wat beter voorover te zitten zoals je zelf ook al aangeeft! Dan hang je ook automatisch wat minder in de mond want dat doe je op deze foto's heel veel.. op bijna elke foto is de mond van je paard open. Probeer daar op te letten! ;)
veel succes er nog mee!

sharonalover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-09 19:11

Mijn benen moet ik idd aan denken :j
Dat ik niet zo achterover moet zitten ook :j maar ik hang hem niet in zijn mond ;) Kevin is altijd fanatiek aan het kauwen, waardoor het lijkt alsof hij zijn mond open heeft, maar dat is dus niet zo ;) Dit doet hij al best eventjes, en ik ben er juist blij mee, want dat is voor hem een teken dat hij zijn kaken ontspant :)

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 19:14

Oke, sorry het zag er zo uit! ;)

sharonalover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-09 19:14

hier een foto waar hij ook zijn mond open heeft terwijl ik de teugels helemaal los heb ;)

Afbeelding

Foxy1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 19:14

Oei, het lijkt dat je veel druk zet op de voorkant. Het is niet zozeer zijn mond open doen maar wel zie je op iedere foto het bit met spanning de mondhoek in getrokken worden. Ziet er niet zo fijn uit.
Makkelijker in je hand zijn zodat je het binnen achterbeen ook niet blokkeert. Vooral lucht op die binnenteugel. Denk dat als je daaraan gaat werken hij nog veel fijner wordt. Jullie zijn een hartstikke leuke combi samen!

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 19:15

Mooi paard hoor!
Naar mijn idee steek je je voeten wat af en zit je te vaak te ver achterover. Ook heb je je benen naar mijn idee niet goed liggen, vaka wat te ver naar voren dus probeer wat beter op je houding te letten! ;)
Als jij goed zit loopt je paard automatisch ook beter

sharonalover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-09 19:16

Hannah_Menno schreef:
Oke, sorry het zag er zo uit! ;)

Dat geeft niet, het misleid op foto's idd ook wel een beetje, maar als je hem irl ziet, zie je dat hij kauwt, maar das nou het nadeel van foto's :P

Foxy1980: ik heb idd welleens de neiging teveel met mijn binnenhand te doen en te weinig met mijn buitenteugel, hierdoor loopt hij soms over de buitenschouder weg, vooral op rechts, zijn we ook hard mee bezig, maar das nog verdomd lastig :+

vilouma

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 19:20

bloed mooi paard!

de mond staat open omdat jij streng met je hand bent,ik ben nl erg benieuwd of jij je handen helemaal voor je uit kan zetten.
je mag echt stukken zachtere inwerking hebbn met de hand.

sharonalover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-09 19:25

vilouma schreef:
bloed mooi paard!

de mond staat open omdat jij streng met je hand bent,ik ben nl erg benieuwd of jij je handen helemaal voor je uit kan zetten.je mag echt stukken zachtere inwerking hebbn met de hand.

Ja hoor dat kan wel :j dan volgt hij mijn hand mee naar voren zoals hier:

Afbeelding

Foxy1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 19:39

Volgens mij is je bit sowieso wat aan de grote kant. Daar zou ik zeker even naar kijken :j

Tinkebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 19:48

Leuk paard :)

Op de foto's zie ik een te strak en stug beeld. Buigt hij wel lekker? Is hij fijn aan je been?
Misschien is het een idee om hem aan de longeerlijn wat losser en soepeler te maken, lijkt me wat fijner rijden.

Verder moet je er om denken dat je zelf beter gaat zitten, écht beter, zodat je hem echt niet in de weg zit. Verder proberen nog véél meer van achter naar voren te rijden, waarbij je van voor wel ruimte geeft met je hand, anders kan hij nergens heen met die impuls.

Nu geef ik rijtechnisch commentaar terwijl dat niet mag maar ik kon het niet laten :Y)

sharonalover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-09 19:51

rijtechnisch commentaar geven mag zeker wel, want hier kan ik wel wat mee :j

Longeren is idd een goed idee :j op dit moment is daar even geen mogelijkheid voor, maar die komt er wel weer, dus gaat hij ook weer lekker aan de longeerlijn :j
Aan het been is idd lastig. Vroeger moest ik echt alleen maar schoppen, al mag dat niet, anders ging die niet vooruit :Y) maar dat is al wel beter geworden :j als je nu hh, en je legt je been aan weet hij niet hoe gauw hij weg moet komen :Y) Ik moet er wel heel consequent in blijven, want hij smokkelt graag ;)

Tinkebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 19:53

Dat is bij hem denk ik wel belangrijk, alhoewel je het bij hem denk ik nooit zo goed krijgt als bij een ander paard. Het type paard wat Kevin is ken ik wel een beetje. Heb ook een tijdje een merrie gereden die op een gegeven moment gewoon niet beter kón. Ze had gewoon niet de capaciteit om snel met dat achterbeen te komen, hoe graag ze misschien ook wou. Ik denk dat jij je er bij Kevin wel van bewust bent, dat is wel belangrijk :j Toch moet je niet alleen maar gaan denken in het ah-hij-kan-het-niet-en-is-zo-zielig-gebeuren, maar ook consequent blijven, maar dat snap je zelf al las ik ;)

Emmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 19:56

Ik vind het er echt niet ontspannen uitzien, je zit veel te veel aan zijn voorkant. Je trekt hem veel te veel in de mond, zie ik. Probeer iets meer ontspanning erin te krijgen.

vilouma

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 20:04

sharonalover schreef:
vilouma schreef:
bloed mooi paard!

de mond staat open omdat jij streng met je hand bent,ik ben nl erg benieuwd of jij je handen helemaal voor je uit kan zetten.je mag echt stukken zachtere inwerking hebbn met de hand.

Ja hoor dat kan wel :j dan volgt hij mijn hand mee naar voren zoals hier:

Afbeelding

oke,fijn dat dat beeld er is!
maar toch zou ik was losser met de hand worden of even naar de inch van het bit kijken ;)

sharonalover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-09 20:13

veraA schreef:
Dat is bij hem denk ik wel belangrijk, alhoewel je het bij hem denk ik nooit zo goed krijgt als bij een ander paard. Het type paard wat Kevin is ken ik wel een beetje. Heb ook een tijdje een merrie gereden die op een gegeven moment gewoon niet beter kón. Ze had gewoon niet de capaciteit om snel met dat achterbeen te komen, hoe graag ze misschien ook wou. Ik denk dat jij je er bij Kevin wel van bewust bent, dat is wel belangrijk :j Toch moet je niet alleen maar gaan denken in het ah-hij-kan-het-niet-en-is-zo-zielig-gebeuren, maar ook consequent blijven, maar dat snap je zelf al las ik ;)

Ik probeer idd gewoon eruit te halen wat erin zit. En waar we eindigen daar eindigen we :) .
Ik hoop dat dat iig de M2 is, zou ik toch wel heel leuk vinden :)

ccathalijne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 20:19

Ik denk helemaal niet dat dit echt een beperkt paard is ofzo......

De longeerlijn lijkt me inderdaad een goed idee, hij mag echt wel wat meer ontspannen, maar verder zie ik er wel wat in hoor, leuk paardje :)

Tinkebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 20:24

Ik had het ook niet beperkt, maar ik vind het wel belangrijk dat je bij je paard inziet wat hij wel en niet kan. Wie weet doet bijvoorbeeld een training aan de longeerlijn wel wonderen bij dit paard hoor, kan maar zo :) Maar sommige paarden hebben gewoon een grens die lager dan de Grand Prix ligt zegmaar :Y)

Gimli_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 12:17

Ik mis wat lucht aan de voorkant als je begrijpt wat ik bedoel, maar dat is hierboven al een aantal keren gezegd.
Verder vind ik 't 'n erg leuk paard, en je setje is wat mij betreft geslaagd. ;)

YentlKG

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 12:56

Leuk paard!
Ik vind het er alleen erg strak uit zien. Je hebt het erover dat hij z'n achterhand niet fijn kan gebruiken, maar imo zit je zo erg aan de voorkant dat je de achterkant helemaal vergeet of iig niet aan gewerkt wordt. Ikzelf vind het juist belangrijk dat hij eerst meer actie in de achterhand krijgt en wat beter gaat plaatsen, dan zou j eook niet veel aan de voorkant hoeven zitten en juist zodra hij los is ook lucht kan geven want dat mis ik aan de foto's te zien heel erg.
Veel succes en alvast succes in met M2 voor straks.!

Sharon_91

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 17:34

Mooie foto's van Kevje in de zon. :)

Vind hem af en toe wat gespannen in de hals. Het beeld zou nog mooier worden als hij iets minder achter de loodlijn komt. Dan oogt hij ook wat minder strak.

Lekker achterbeentje op de galopfoto ook. :j
T komt wel goed met jullie!!

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 18:46

het enige waar ik naar kan kijken is het bit wat zo op elke foto uit zijn mond steekt, bij een lichte aanleuning zou het nog netjes in zijn mond zitten, dit is 2 kilo paard in je handen, ik vind het onplezierig om naar te kijken, je hangt ook in je lijf op de draffoto's, net alsof je je schrap zet.
Over je zit, dat geef je zelf al aan, ik zou ook naar het zadel (laten) kijken, het lijkt wel of je in deze houding gezet wordt, misschien dat als je een anders zadel probeert, het makkelijk is. Hem sterker maken op het achterbeen doe je door veel oefeningen te doen voor de achterbenen, niet alleen voorwaarts eronder proberen te rijden maar veel sb, traver, openen, sluiten, overgangen en figuren. Succes met je mooie paard verder.