Deze week gingen Marahorse en ik springen toen Alizeetje en Helliepel allebei aankwamen lopen met hun fototoestel

Beau is een draver van 11 jaar oud en in één woord te omschrijven als "hectisch", wat van de foto's afstraalt

(blooper inside

Springtechnisch zijn we nu vooral bezig om hem te laten landen in galop en om er wat rust in te krijgen, wat beide nog niet heel erg goed lukt. Ik ben al heel blij dat hij er eindelijk plezier in begint te krijgen.
Ik heb het heel erg moeilijk om mijn houding op hem te verzorgen, hij springt nogal "apart", daarom probeer ik vooral hem niet te hinderen maar ik weet dat mij dat niet altijd lukt.
wat mij vooral opviel :
*niet te vroeg naar voor gaan
*mijn benen zijn soms heel ongelijken gaan vaak nogal de foute kant op
*ik moet nog veel meer leren te controleren waar hij gaat afzetten, maar het zou helpen als ik eens door zou hebben in wat voor een zelf uitgevonden gang hij soms springt
nuja, genoeg geklets : meet Beau (foto's staan niet op volgorde)

tussendoor wat draven : Beau blijft de vrolijke chaos zelve

oxertje, Beau neemt géén risico's

tussen een dubbelsprong, oortjes erop

Op en top Beau, in de weer met zijn lipjes

vrij netjes zou je denken...
maar Beau, sja, die dacht daar een miliseconde later nét iets anders over :

...

béétje lomp, maar iets rustiger

zijn voetjes gaan weer alle kanten op

Even een serietje op de dubbel :
STAP 1
Afzetten, mooi voor je kijken
STAP 2
landingsgestel zo hoog mogelijk intrekken en vóóral niet naar beneden kijken!
STAP 3
landingsgestel op goed geluk ergens neerpoten, die achterbenen volgen wel
STAP 4
iets doen wat op galoperen lijkt om Baasje tevreden te stellen, volgorde waarin je je benen neerzet is totaal onbelangrijk
STAP 5
gas geven, ondertussen zorgen maken over nummer 2 en daarbij bedrukt kijken
STAP 6
weer afzetten, extra punten als je het op 1 achterbeen probeert
STAP 7
landingsgestel weer even snel intrekken, als je nu niet opnieuw een hindernis voor je neus ziet staan kan je vanaf hier freestylen, baasjes landen altijd zacht als het misgaat
en om af te sluiten : Beau zijn heerlijke karakterkopje

tips & trics are welcome!