Een proeflesje van Puck, Puchje op bokt.
Ze geeft les volgens de klassieke manier van Gustav Steinbrecht, die mij persoonlijk ook erg aantrok

Nou dus zo gezegt zo gedaan.
In het begin aandachtig geluisterd, hoe de hulpen gegeven worden, gewerkt aan mijn houding ( tenen naar binnen, en ik heb de enorme neiging om voorover te kukelen ).
We zijn vooral bezig geweest met Nero dragender te krijgen, hij heeft snel de neiging om op de voorhand te vallen, en dit is natuurlijk niet de bedoeling.
We zijn begonnen met stappen natuurlijk, even warmgestapt.
Vervolgens moest ik Nero over zijn tempo laten stappen, ook om zijn spieren even los te gooien, en om de impuls goed te voelen.
Daarna moest ik Nero terugrijden in tempo, maar het was wel de bedoeling om die impuls te behouden.
In draf hetzelfde, eerst even over zijn tempo rijden, even de impuls voelen.
Vervolgens verzamelen, van voren opvangen, en van achteren bij drijven.
Was even lastig in het begin, ik moet consequenter zijn in mijn hulpen, en ook de teugeltjes netjes op maat houden was ook ff wennen

Puck vond het er heel goed uitzien, mijn fotograaf ook, dus dat was goed om te horen

Er zijn natuurlijk aandachtpuntjes, maar daar gaan we de volgende keer mee verder!
1.

2. Zweepje vasthouden om handhouding te verbeteren

3.

4.

5.

6.

7.

8.

9.

10.

11.

12.

13.

14.

15.

Persoonlijk vind ik het er helemaal niet verkeerd uitzien

Ben bewust dat Nero nog wel achter de LL kruipt, maar daar gaan we in de les gewoon mee verder!