Eeen eigen paard. OMG.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Eeen eigen paard. OMG.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 20:52

Vandaag, vandaag, vandaag... Wooow.
Nou, even beginnen bij het begin.
Paps is al 3 jaar bezig om een heel groot eigen bedrijf te beginnen.
Kreeg laatst telefoontje dat er mensen in Abu Dhabi heel geinteresseerd is, en het waarschijnlijk daar willen gaan bouwen. Paps helemaal flippen en ik ook.. WANT.. Paps heeft altijd gezegd dat als zijn bedrijf er zou komen, er een paard voor mij zou komen. Dus ik helemaal blij, want een paard was nu opeens best dichtbij.. Maar, ik moest een begroting maken. Dus die heb ik vandaag in 2,5 uur zitten maken, met ALLE kosten er op en eraan + onvoorziene en extra kosten. Afijn, begroting aan paps laten zien. Paps zeer onder de indruk. Ik blij. Er werden wel een paar voorwaardes gesteld. Bij de aankoop moest ik €375,- meebetalen (valt nog mee, xD) en ik moest in de toekomst alle spullen (behalve het zadel) + de tandarts betalen. (Ben nu 14) Op de dag dat ik 16 zal worden, en dus in staat ben om een baan te hebben, moet ik meer gaan meebetalen. (Hoefsmid, inentingen, en ontwormingskuur komt er dan bij.) Nou, ik was tevreden met die deal. 8D Dus ik zo heel voorzichtig.. Pap.. Dus als die mensen in Abu Dhabi het doen, heb ik dan een paard? O:) O:) O:) Paps antwoord: 'Als zij tekenen, gaan we ervoor.'

AAAAAH WOOOO WAAA WIEEEEE OOOO AAAH.

(:

Dus, nou maaar hopen dat ze het doen, anders ga ik doood! xD
Nou, dit wilde ik even zeggen. (:

Stephaniiee_

Re: Eeen eigen paard. OMG.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 20:53

hee wat leuk :D Ook super dat je vader misschien een eigen bedrijf kan beginnen!

Claudienee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 20:54

Hopen voor jou dat ze tekenen dan! ;)

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 20:55

*duimduimduim* ;) Ook al eentje op het oog of nog niet?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 20:58

Nee, nog niet echt, ik wil wel echt een paard waarbij ik denk woow. xD Ik wil echt geeen spijt krijgen. Alleen het liefst wil ik ook iemand mee nemen die er heel veel verstand van heeft, opzich kan ik natuurlijk zelf ook wel redelijk tot op een bepaalde hoogte zien of een paard gebreken heeft, en wil wel dat ie gekeurd is en zo, maar toch, het is altijd handig om iemand te hebben die dingen ziet die jij niet ziet. Misschien omdat ik niet helemaal objectief ben op dat moment, en ook iemand zodat ik het paard kan zien rijden met iemand anders erop, dus moet nog even kijken wie ik mee kan nemen. xD

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 21:04

Denk maar even goed na wat je met dat paard wilt, in plaats van dattie alleen WOOW moet zijn. Wil je wedsrijden gaan doen? wil je dattie jong is, of wat ouder? Druk of rustig? Wat voor ras zat je aan te denken. Ben erg benieuwd:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 21:08

Ik hoef niet per se wedstrijden te doen, af en toe een dressuurwedstrijd zal wel leuk zijn. Laat ik het zo zeggen, ik zou het niet erg vinden als het paard aanleg heeft voor de dressuur.
Het liefst niet ouder dan 12, en groter dan 1.55 ongeveer. Ik hoef geen bommetje, maar een sloompie ook niet. xD Er mag best wat pit in zitten. (: Ik heb niet echt een bepaald ras in mijn hoofd, als het klikt is het ook gewoon goed.

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 21:10

Inderdaad van tevoren goed nadenken wat je ermee wilt gaan doen. Dat WOW-gevoel moet er zijn, als je er naast staat én erop zit, maar je moet er mee kunnen doen wat je wilt. Intensief springen gaat toch vaak beter met een warmbloedpaardje dan een koudbloedje ;) Leeftijd is indd ook heel belangrijk, naast ras, karakter, etc.
Vind het wel heel slim van je dat je iemand mee wilt nemen met 'verstand'. Die kijkt toch wat objectiever als jij.
Succes met je zoektocht iig!

Tallout

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 21:12

Heel erg leuk voor je!
Je moet eens (als het zover is) op sporthorses.com of .nl kijken.
Dan kan je onder aan de pagina aanklikken wat je wilt (meer kan ook met ctrl ingedrukt houden ;)).

Is er niet iemand van de manege (als je daar nog rijd) die je mee zou kunnen nemen die veel verstand heeft?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 21:16

Op sporthorses had ik ook al gekeken ja. Ookal is het nog een beetje vroeg. xD De voorpret is altijd leuk. xD Als het door gaat, dan heb ik mn paardje op zn vroegst over een half jaartje ongeveer, maar toch. Ik ben ook nieuw in het eigen-paarden gebeuren, dus een beetje orrienteren kan geen kwaad.

DeniesRos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 21:20

Nou meid echt leuk voor je!
Ik weet hoe je je voelt als eindelijk je droom waar komt! :D
Succes!

adecuada

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 21:21

Ik hoop voor je dat ze tekenen!!
Lucky you in dat geval :D

_Patriciaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 21:32

Wauw zeg! Wat gaaaaaf ;D !!

Hoop voor je dat die mensen tekenen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 21:34

Jaa. Lucky me. Poeeh, dit wil ik echt al sinds ik 3 ben, en zeur er meer dan 5 jaar om. xD Maar vroeger was het nooit mogelijk, en nu hopelijk wel. Maar poeh hee, toen ik al die kosten zag werd ik wel even duizelig. xD Maar ik wil er alleen aan beginnen als ik het zeker weten kan qua DA en alles. Mijn moeder zei ook: Als je hem dan hebt dan moet ie ook wel verzorgt worden als de beste, en als ik merk dat het niet zo gebeurd trek ik de stekker eruit. xD ja mam. xD En nog een voorwaarde, mijn schoolwerk mag er niet onder lijden. Jajaa. xD Ik neem sowieso medeberijdsters anders red ik het noooit. Maarjaa. Die helpen gelukkig ook in de kosten. Denk dat ik hem zelf zo 3-4 kan rijden, waarvan 1 keer les. Dat is toch wel genoeg om zelf te doen? Ik vind van wel. xD

Eleandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 21:36

Ik wil je niet van je wolk afhalen, maar hou ook het antwoord 'nee' in het ogen, anders komt de klap wel heel hard aan! Hoop iig voor je dat het doorgaat en heel veel succes ermee. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 21:40

Ja, i know i know. Maar ik KAN er nog niet aandenken nu. xD Ik weet het ik weet het dom. Maarja. Ik ga gewoon hopen dat het wel zo is, en anders.. ach ja ik kom er wel over heen dan weer.. Ooit. Een eigen paard komt er toch wel ooit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 22:00

Wat is jullie ervaring met het verschil tussen een ruin en een merrie?

Eleandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 22:08

Ruin zijn vaak wat gelijkmatiger, liever, rustiger. Merrie's wispelturig, bitcherig en hebben echt hun buien. Maar dat klopt echt niet met allemaal, ik verzorg namelijk ook de meest knuffelige merrie die er bestaat, dat is echt een zoenpaard. :+: En mijn eigen ruin vindt het juist allemaal wel goed als je niet zo loopt te hangen. Het is wel zo dat sommige merrie's verschrikkelijk worden wanneer ze hengstig zijn, of juist heel lief, en die wisseling hebben ruinen niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 22:12

Okee, bedankt. Ja, merries kunnen inderdaad soms echt zo knorrig zijn. Zo van zit-niet-aan-me. xD Ruinen zijn geloof ik wat geduldiger, wat zachter. xD Maar natuurlijk verschilt het per paard. Maar zat ook al te denken aan een ruin.

Eleandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 22:13

Ik zou me niet ter erg op een bepaald geslacht/kleur/ras vastzetten, gewoon kijken wat je aanspreekt. :)

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 22:18

Echt super! :) Ik ken het gevoel! Onbeschrijflijk als je (in mijn geval) je eerste eigen paardje de trailer uit ziet komen en jouw erf opwandeld.
Ik hoop echt voor je dat de deal doorgaat! :D

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 22:18

Superleuk voor je!! Succes met je zoektocht!! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 22:19

Ja, dat doe ik ook wel. (: Hoop gewoon dat ik een leuk paardje vind waarmee het gewoon klikt, dat is vooral belangrijk. Maarja, wat jij al zei, ik wil niet te hard van stapel lopen, ik doe mn best. :D Maar ik wil ook vooral positief denken, dat helpt. xD Hoop ik.

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 22:20

Zou mee ook zeker niet op een kleur of ras vastzetten, veel meer kans dat hét paard voor jou er dan niet tussenzit. Mijn ruin had bijvoorbeeld gigántische irritante buien af en toe, dus geslacht wil ook niet alles zeggen.
En je kunt beter nu al gaan kijken, dan weet je ongeveer wat er allemaal te koop staat, voor welke prijs etc. Ik heb ook een jaar op internet gezocht voor ik een merrie bij mij op stal kocht!
Bij genoeg paardjes gaan kijken, kijken als er iemand anders op rijd, zelf erop gaan rijden, wat tutten als dat gaat, dan leer je het paard een klein beetje kennen.
@miracle; of opeens jou naam in het paspoort ziet staan als eigenaar :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 22:25

Jaa, allemaal dingen waarop ik me al verheug. xD Ik zit ook al zo langerzamerhand te kijken hoor. Kan het ook niet helpen dat ik al namen zit te verzinnen. xD