Tinker Skip vrijspringen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Nientsje
🏆 Paardenfluisteraar

Tinker Skip vrijspringen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-09 13:35

Hallo Allemaal,
Ik was laatst 2 daagjes bij Lieneke (eigenaresse Skip)
Skip is tevens mijn Bijrijdpaard, And I love It :)
We gingen de paardjes eens laten vrijspringen,
Naja Vrijspringen(?) Als Skip in de bak bleef tenminste, want hij sprong er steeds uit haha :=

Maar hier de foto's :

Meet Skip..!
Afbeelding

Hier was hij al ontsnapt :=
Afbeelding

De volgende dag..
Afbeelding

JUMP..!
Afbeelding

Euhm,, Skip? Verkeerde hindernis :P
Afbeelding

Weer ontsnapt! :P
Afbeelding

Hahaha..? Euuhh...
Afbeelding

Hij kan het wel!! *\o/* Skip..!!
Afbeelding

En als laatst nog een foto van Shiva Omdat Lieneke dat graag wou :)
Afbeelding

Ik weet dat de foto's niet van geweldige kwaliteit was, maar het weer was ook erg slecht dus niets aan te doen jammer genoeg :n

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 13:36

oe ik hield mijn hart vast. hij kan hoog springen, dat zeker, maar wat als hij achter dat draad bleef hangen??

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 13:37

ik vind dit pislink.....
prachtige techniek
maar oh zo pislink

zorg dat je je bak in orde hebt.. goede afratsering... voor je dit soort stunts gaat uithalen

ook ziet het er gedwongen uit.... :n
ziet..? het is gedwongen bij nade rinzien, hij kán neit anders dan dan maar over het touw te springen...
Laatst bijgewerkt door Jolliegirl op 20-02-09 13:38, in het totaal 1 keer bewerkt

ShauniBef

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 13:38

hahahaha, wat een grappige tinker heb je daar zeg. Zou ook wat zijn voor die van mij. :P

Lienek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 13:39

Heey :) !
Nou ja ik vind de kwaliteit superr :D
En inderdaad het weer werkte niet mee. maar toch mooie foto's

Liefs Lieneke.

Draaakje.
Ik snap je punt heel erg. gelukkig hing het draad niet hoog. Skip kun je niet in de wei zetten zonder dat hij eerst 3 keer over alles heen springt. Deal with it. Het is gevaarlijk maar zo is hij. gelukkig is het nog nooit gebeurd dat er iets ergs is gebeurd. Het draad geeft goed mee mocht het toch gebeuren. En hoger maken heeft geen zin. dan rent hij er gewoon dwars door heen. en schokken deren hem niet. Hij is wat maf maar ja. liever maf dan niks ;)

Jolliegirl

Re: Tinker Skip vrijspringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 13:40

dus het moet eerst gebeuren voor het veranderd?
:n

wendietjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 13:44

Jolliegirl schreef:
dus het moet eerst gebeuren voor het veranderd?
:n

dat is nu eenmaal met alles zo.
en met een goede afrastering kan het ook verkeerd aflopen...

maar wat kan je tinker leuk springen zeg! grappig om te zien...

Denise_84

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 13:46

Poeh hee je tinker kan wel springen.

Levensgevaarlijk echter, zo'n draad is erg lastig te zien en wat als het mist gaat?

Wij hebben ook springpaarden die over de hekken heen komen (er doorheen lijkt me namelijk stug). Allereerst zorgen we er dan voor dat er goede en hoge hekken staan. Ten tweede spannen we er een schrikdraad boven. Hekken zijn toch echt om achter te blijven en we willen geen gevaarlijke situaties. Je argumentatie snijdt wat mij betreft dus geen hout en ik vind echt dat je levensgevaarlijk bezig bent op deze manier.

Wellicht heeft Jolliegirl gelijk en besef je dat pas als het echt mis gaat. Echter kan het dan wel al te laat zijn.

miepmiep1

zo wat kan die hoog springen.
foto's zien er wel goed uit hoor.
mijn paard sprong ook over alles heen als het nou kan of niet ik weet uit ervaring dat je er niet veel aankunt doen helaas.

draaakje

ieder zijn keuzes natuurlijk daar ga ik niet over :)
hopelijk leert hij het snel af. ikzelf zou het niet durven, juist omdat het draad slap hangt kan hij er makkelijk met zijn voet in blijven hangen. misschien helpt het om lint te spannen en daar boven, dus echt behoorlijk hoog een draad te spannen, zodat hij ziet dat hij er echt niet overheen kan?

ook kan je de aanloop naar de hindernis weg laten, dan kan hij daar iniedergeval al niet meer overheen springen. scheelt alweer 1 draadje.
op te zorgen dat hij dan over de hindernis gaat kun je een dwarsbalk neer leggen.

Lienek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 13:50

Er valt niks te veranderen. Dat is het zou het hoger staan zou hij er alleen maar meer over springen. en dna wordt het pas echt gevaarlijk. dit doet hij namelijk ook gewoon in de wei. en vaak wel 3x op een dag. Waarschijnlijk omdat de andere stukken wij groener en dus lekkerderder zijn. Wij kunnen er dus minder aan veranderen.

Ik moet eerlijk zeggen hekken zijn nog gevaarlijker voor skip aangezien die totaal niet mee zullen geven. En sommige draden stonden er voor even. onze bak is voor het grootste deel afgezet met dik bruin draad. en ook daar springt hij graag over. Hoogte maakt voor hem geen verschil helaas en we kunnen hem natuurlijk ook niet voor altijd opsluiten. En ik hoop dat er wordt gesnapt dat hij dit overal doet. ook ibj andere springt hij over alles heen. En het commentaar is gegeven en ik snap het punt maar ik denk dat het ook per paard ligt hoe en wat aangezien hij echt alles springt wat te springen valt.
Draakje bedankt voor je tip zal het met die dwarsbalk in iedergeval proberen :)

Nativa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 13:51

Ik vind de omheining inderdaad een beetje eng, maar als daar niets aan te doen is is dat zo.

Hij kan wel springen zeg! mooi dier :j

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 13:59

Het ziet er inderdaad allemaal een beetje link uit...Maar dat is aangegeven...Ik heb ook al paarden over een bakrand van 1.50 m. heen zien springen en dit was dat over een houten bakrand die helemaal niks meegeeft...

Misschien kunnen jullie naar de hindernis toe aan de vrij kant staander op een rij zetten en er gewoon balken op leggen? Dan hebben jullie in ieder geval niet zon laag draatje aan de zijkant van de sprong, doen wij ook altijd als we Murpy vrij laten springen:

Afbeelding Zie je, een staander met balk i.p.v. lintje! (overigens is dat blauwe stuk touw een verbindingsstuk tussen de twee staander, tussen die twee staander zit nauwelijk ruimte, maar als er geen touwtje hangt piept meneer er tussenuit, geen een paard ziet die kleine opening behalve kleine dondersteen Murphy :') )

Voor de rest: WOW! Je moet je Tinker toch even vertellen dat hij een Tinker is en geen Eurocommerce Milano of zo :P Nee geintje, heb al een paar keer Tinkers gezien die goed springen, maar deze heeft wel een super techniek hoor, echt geweldig!

En hij's zo knap! Geweldige aftekeningen!

Trouwens, Shiva is ook een knappertje! Naamgenoot van onze jaarling trouwens, die heet ook Shiva (Pintoarabian x Fries) :D

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 14:05

dat bedoelde ik inderdaad met een dwarsbalk, soms wil het helpen om die hoger als de hindernis te leggen, dan zien ze de lol om daar over heen te springen ook niet meer.
stel je hindernis is zo hoog dat hij er onderdoor zou kunnen, dan kan je aan de zijkant ook gewoon nog een schuine balk onder je dwarsbalk zetten ;)

Lienek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 14:06

bedankt voo de reactie en de tip natuurlijk :)
Tsja. misschien oefent skip al voor de volgende o.s.

Nientsje
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-09 14:23

Lienek schreef:
bedankt voo de reactie en de tip natuurlijk :)
Tsja. misschien oefent skip al voor de volgende o.s.

haha:=
Dat zou wel eens kunnen ja haha

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 14:41

Ik vind het hilarisch! Natuurlijk is het gevaarlijk, maarja alssie het altijd doet.. njaa dat weet ie ook wel hoe hoog het is:P

wat een super goede techniek zeg! echt geweldig:D

Rajaniii

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 14:53

wat een grappig beest, dat doet hij idd altijd dat dee hij in de oude wei die we gebruikte al bak ookal:D
hij springt wel super zeg!!!!

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 20:49

ik zie toch liever dit, een draad dat meegeeft en los kan schieten (neem ik aan), dan een houten omheining die niks meegeeft wat er dan gebeurt wil ik niet weten ;(
Misschien moet je zelf meer met hem springen, onder het zadel, meer vrijspringen. Zo krijg hij eh... wel zijn spring behoefte en misschien leert hij dan het verschil tussen, hij mag springen van jou, of hij verzint zelf dat hij het wil ;)

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 20:55

Wat een dondersteen! Die kan springen zeg! Leuk dier.

Maar over draad springen kan idd heel gevaarlijk zijn. Het kan hele diepe snijwonden in de benen veroorzaken..!

En wat een prachtdier is Shiva. :)

Askim

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 20:57

Mijn paard sprong wel over een houten bakrand heen van 1,50 hoog!
Gelukkig kon die goed springen maar het maakte voor hem niks uit!

Onze fjord loopt ook gewoon door de draden heen met schriklint :+

Succes met je Tinker! ;)

Olijkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 21:02

Het is wel geniaal, dat hij gewoon bij het vrijspringen denkt, tabee!
Mijn haf deed dit ook weleens, maar niet over zulke hoge omheining!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 21:59

Wat een ontzettend slim paard!
Zowiezo ligt het niet in het aard van een paard om over zo'n draadje te springen, dus volgens mij is hij echt een enorm ondeugend paardje.
Hij is wel mooi trouwens. :j

Megane

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 22:06

Supertinker :D
Fijn voor je dat je toch nog een leuk bijrijdpaardje hebt gevonden hannah :)

Hij kan echt goed springen! Grapjas dat ie is..

Orchidee21

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 22:08

dat het niet verstandig is weet je nu, maar als hij blijft hangen dan zal het draadje hoogst waarschijnlijk wel knappen (heb ervaring met paarden die er niet over springen maar er doorheen knallen) Verder heb ik met open mond zitten kijken over het springvermogen van je tinker. echt geweldig. Ga daar wat mee doen en schop het tinkerras omhoog in de springsport;)