Winters buitenritje op Vlieland

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Imre

Winters buitenritje op Vlieland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-09 22:54

In de tweede week van de kerstvakantie was ik gezellig met mijn vriend, mijn beste vriendin en haar vriendje op Vlieland. Natuurlijk kon ik ook dit keer niet op het eiland verblijven zonder een ritje bij mijn ex-collega's van Stal Edda. Vriendje, vriendinnetje en vriendje van vriendinnetje gingen ook mee. Die eerste twee hebben van mij een beetje leren rijden, wat inhoudt dat ze kunnen remmen, sturen, weten hoe ze moeten drijven en blijven zitten in alle gangen - hoewel de galop nog niet zo heel veilig voelt. Annika's vriendje had ooit één keer op een paard gezeten. Een rustig ritje dus, zonder galop, mèt brave paarden. Lachen

Afbeelding
De vriendjes staan te wachten met hun paarden aan een touwtje. Die van mij (links) kijkt erg blij, Annika's vriendje is een beetje bang voor wat hem te wachten staat. *LOL*

Afbeelding
Annika maakt vast kennis met Dagfari

Afbeelding
De drie musketiers - goed ingepakt tegen de kou - en hun dappere rossen Vork

Afbeelding
Annika en Dagfari en mijn vriendje op Tvistur

Afbeelding
Annika's vriendje op Arsól

Afbeelding
Ik zat zelf op mijn kleine/grote favoriet Gárun

Afbeelding
Winters plaatje

Afbeelding

Afbeelding
Met z'n tweetjes drie paarden terugbrengen naar de wei, we zijn erop gaan zitten omdat dat lekker warm was. Lachen Links Amma als handpaard, ik op Gárun in het midden en Esther op Myrkur rechts.

Afbeelding
Uiteraard lag er ook op Vlieland een laag ijs

Afbeelding
Nik en ik in de duinen

Afbeelding
Nieuwjaarsduik. Nee, ik heb niet meegedaan! Nagelbijten / Gniffelen

Ik heb later die week nog een ritje gereden met gevorderde ruiters, zodat ik ook nog lekker een galopje kon doen op het strand. Daar zijn geen foto's van. Lachen Het was echt heerlijk op het eiland. Lekker weer, niemand op het strand, wat wil je nog meer!

Glossi

Re: Winters buitenritje op Vlieland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 23:03

Leuke foto's Imre! Was het niet glad? Hier was het vandaag best wel glad om te rijden. Maar wel heerlijk ijslanderweer Haha! Dat Annika met zo'n lange jas kon rijden Tong uitsteken

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 23:37

Leuke plaatjes!!! Zo te zien was het een lekkere rit! Mooi ook dat winter-landschap Knipoog

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 00:07

Niet druk op het strand? Nou, als ik die laatste foto zie.... Clown
Ziet er geslaagd, maar wel koud uit! Maar die ijslanders vinden dat natuurlijk prachtig weer.

Puchje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 00:48

Amma! Lovers Daar heb ik ook nog op gereden Haha!

Super mooie foto's
Ik wil weer naar Vlie!!!!

Inujojo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 00:52

Tvistur en Amma, die ken ik nog Tong uitsteken .. Heerlijke paardjes, wil er eigenlijk wel weer een keertje heen Ja. Moet wel lukken, aangezien mijn halve familie op het eiland woont Nagelbijten / Gniffelen

Prachtige foto's, waar is die laatste rijfoto gemaakt trouwens? Ik herken het niet zo 1,2,3.

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 00:58

Leuke foto's, mooi met zo'n witte achtergrond. Ik heb zelf ook een paar keer een buitenrit gemaakt daar, en je hebt wel wat gemist als je niet in volle galop over het strand bent gegaan hoor Haha!
Maar ik dacht dat ze in de winter alleen 'gevorderden'ritten deden, dus met galop? Anders had mijn vriend toen ook mee gekund, maar ze zei dat alleen mensen mee mochten die goed konden rijden Knipoog Dat is inmiddels ook al 2 of 3 jaar geleden dus misschien hebben ze dat veranderd?
Laatst bijgewerkt door Hinke op 06-01-09 01:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 01:01

Wat leuk, Tvistur was mijn eerste IJslanderervaring Haha! Ik dacht alleen dat de paarden van stal Edda 's winters vakantie hadden?

Leuke foto's, en erg dapper van de vriendjes Ja

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 09:44

oe imre! dat ziet er erg fijn uit. kan je nog een acco aanraden op vlieland? beetje luxe mag wel Clown

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-09 13:06

Inujojo schreef:
Prachtige foto's, waar is die laatste rijfoto gemaakt trouwens? Ik herken het niet zo 1,2,3.

Dat is bij de kwelder, het witte huis op de foto is het Posthuys. Lachen

Hinke schreef:
Leuke foto's, mooi met zo'n witte achtergrond. Ik heb zelf ook een paar keer een buitenrit gemaakt daar, en je hebt wel wat gemist als je niet in volle galop over het strand bent gegaan hoor Haha!
Maar ik dacht dat ze in de winter alleen 'gevorderden'ritten deden, dus met galop? Anders had mijn vriend toen ook mee gekund, maar ze zei dat alleen mensen mee mochten die goed konden rijden Knipoog Dat is inmiddels ook al 2 of 3 jaar geleden dus misschien hebben ze dat veranderd?

Ik heb 6 maanden gewerkt bij Stal Edda, dus vaak genoeg op het strand gegaloppeerd. Knipoog Bovendien heb ik later die week nog een gevorderdenritje gemaakt. Ja Stappen en een beetje tölten op het strand vind ik ook heerlijk! Het hoeft niet altijd hard.

Ik weet niet wat tegenwoordig het beleid is voor beginnersritjes. Het was geen probleem om deze te boeken. Lachen

hestejente schreef:
Ik dacht alleen dat de paarden van stal Edda 's winters vakantie hadden?

Hebben ze ook. Ja Ze staan lekker in de wei/kwelder in plaats van bij stal en in de winter wordt er natuurlijk veel minder gereden dan tijdens de rest van het jaar. In de kerstvakantie is het wel even iets drukker, maar dan nog wordt er niet elke dag gereden.

benangelique schreef:
oe imre! dat ziet er erg fijn uit. kan je nog een acco aanraden op vlieland? beetje luxe mag wel Clown

Camping lijkt me niks nee, in de winter. Tong uitsteken Wat vind je luxe dan? Hotel met veel sterren en sauna's of een leuk appartementje?

Peperplant

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 13:50

hestejente schreef:
Wat leuk, Tvistur was mijn eerste IJslanderervaring Haha! Ik dacht alleen dat de paarden van stal Edda 's winters vakantie hadden?

Leuke foto's, en erg dapper van de vriendjes Ja

Ook ik en een klein vriendenclubje, zijn elk jaar wel een lang weekend op Vlie te vinden.
Tvistur was ook mijn 1e ijslander ervaring, wat een geweldig leuk dier is dat zeg....
Na een 2 uur durende bos,duin strand, draf,tolt en galopboscross, ben ik helemaal om....
Jarenlange ritten gedaan bij manege Seeruyter, wat overigens ook een echte aanrader is, en omdat ik van grote paarden hou en bang ben van pony`s, moet ik nu eerlijk bekennen, dat een rit met ijslanders toch wel errrug leuk vind en mijn paardenvrienden bij Seeruyter ,mij in de toekomst moeten gaan delen met de ijslanders van Edda.
Ik wil nog wel een keer zo heerlijk vertrouwd met Tvistur crossen, wat zijn ze braaf die mini`s....
En wat Vlieland betreft....ja het blijft een gezellig en mooi eiland in elk seizoen, aan accomodatie`s in alle soort geen gebrek.
Strandhotel Seeduyn heeft de luxe (nadeel is redelijke afstand van het bruisende dorpsgebeuren), persoonlijk vind ik Seeduyn saai vanwege het hoge "kak"gehalte, Hotel Badhuys is luxe en in de dorpskern( geen persoonlijke ervaring mee), maar als je genoegen neemt met simpel, is Hotel Golfzang een echte aanrader.Kleine simpele kamer met douche,toilet en wastafel.Het oogt wat bejaard maar het is er schoon en netjes.
Dit hotelletje is centraal gelegen, heeft een intieme huiselijke sfeer, de eigenaren zijn behulpzaam en vriendelijk en aan het hotel vast (door een simpel gordijntje) loop je zo van de openhaard naar het knusse bruine cafe(De Loods).
Ook met creperen heb ik wat ervaring opgedaan, op de camping met een tentje.Moet bekennen dat dat dus niet mijn ding is, ja een beetje luxe vind ik ook gewenst hahaha.Camping De Stortemelk is gezellig maar voor mij niet voor herhaling vatbaar, dat is voor de echt "diehards".

Zo dit was wat persoonlijke info ,voor diegenen die overwegen ,ook eens te gaan eiland(s)hoppen, misschien hebben jullie er wat aan...

Groetjes

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 13:59

Stortemelk voor diehards? Ik sta in de meivakantie (en soms ook met Pasen) op Lange Paal en daarbij vergeleken is Stortemelk een 3 sterren hotel!

Meer even on topic: heerlijk om even Vlieland foto's te kijken. Rijden op het strand is altijd heerlijk, al heb ik zelf niet zoveel met ijslanders (ik ga altijd naar de concurrent). Zeker buiten het (zomer) seizoen is rijden heerlijk omdat de paarden dan ook veel meer zin hebben om te gaan en minder zijn "voorgeprogrammeerd". Ik mag zelf de tweede week van februari weer een weekje naar Vlieland en heb super veel zin.

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 14:00

Dat ziet er uit als een heerlijke buitenrit! Jullie hebben vast genoten Lachen

Peperplant

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 14:09

SusanH schreef:
Stortemelk voor diehards? Ik sta in de meivakantie (en soms ook met Pasen) op Lange Paal en daarbij vergeleken is Stortemelk een 3 sterren hotel!

Meer even on topic: heerlijk om even Vlieland foto's te kijken. Rijden op het strand is altijd heerlijk, al heb ik zelf niet zoveel met ijslanders (ik ga altijd naar de concurrent). Zeker buiten het (zomer) seizoen is rijden heerlijk omdat de paarden dan ook veel meer zin hebben om te gaan en minder zijn "voorgeprogrammeerd". Ik mag zelf de tweede week van februari weer een weekje naar Vlieland en heb super veel zin.

Haha een 3* hotel, een camping kan voor mij geen *** opbrengen hoor , ik ben echt een watje.
En ook ik heb meer ervaring bij de concurent, maar dat omdat het goede kennissen van ons zijn en wij ook voor hun Vlieland bezoeken.
Maar geloof me...ook al heb je niks met ijslanders,net als ik....als je een keer met ze bent weggeweest,zul je waarschijnlijk net als ik moeten beamen, dat het toch wel heel leuk is.
Zou het toch een keertje proberen, echt waar.
Veel plezier op Vlie in februarien doe ze de groeten van me...

Groetjes

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-09 14:18

Ach ja, zo ga ik ook nooit rijden bij de concurrent. In mijn geval dus de Seeruyter. Tong uitsteken In het voorjaar en de winter is het inderdaad veel fijner rijden dan in het hoogseizoen. Vooral in juli, augustus en september kan je merken dat de paarden minder fit zijn. En met het koude weer zijn de IJslanders natuurlijk helemaal in hun element. Haha!

Ik heb ervaring met Golfzang, de Herbergh van Flielant, stortemelk en verschillende appartementen in het dorp. Allemaal prima, maar ik ben snel tevreden.

Leuk dat iedereen zo enthousiast is over Tvistur! Het blijft een geweldig paard. Ja Mijn vriendje voelde zich ook erg vertrouwd op hem. Ik heb zelf ook erg veel ritjes op hem gemaakt of begeleid en kan altijd erg om hem lachen. Tong uitsteken

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 16:27

Imre schreef:
Leuk dat iedereen zo enthousiast is over Tvistur! Het blijft een geweldig paard. Ja Mijn vriendje voelde zich ook erg vertrouwd op hem. Ik heb zelf ook erg veel ritjes op hem gemaakt of begeleid en kan altijd erg om hem lachen. Tong uitsteken

Ik kan me nog herinneren dat ik hem zo mooi vond, dacht dat het een palomino was Dromen Maar dat was dus gewoon zand...

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-09 17:19

Tvistur is een isabel. Lachen

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 17:23

Echt? Ooo! Haha! Er werd gezegd dat hij een schimmeltje is, en ik houd helemaal niet van schimmels.

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-09 17:37

Kittylover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 18:20

oo die lieve Dagfari,
heb ik ook op gereden,
geweldig beest Lachen
jammer dat we de anderen niet konden bijhouden in de galop! Tong uitsteken

Peperplant

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 18:39

Wat een schatje is het toch Pling
Heb vast ook nog wel een foto van hem Dromen
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ze zijn echt grappig....

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 21:00

Imre schreef:
Ach ja, zo ga ik ook nooit rijden bij de concurrent. In mijn geval dus de Seeruyter. Tong uitsteken In het voorjaar en de winter is het inderdaad veel fijner rijden dan in het hoogseizoen. Vooral in juli, augustus en september kan je merken dat de paarden minder fit zijn. En met het koude weer zijn de IJslanders natuurlijk helemaal in hun element. Haha!

Er komt een heel ander soort mensen bij stal edda dan bij de seeruyter, dus eigenlijk kun je niet echt van concurrenten spreken Knipoog Als ik op vlieland ben rij ik trouwens ook niet bij de seeruyter maar bij stal edda. Vind die ijslanders toch fijner rijden dan het gemiddelde manegepaard Tong uitsteken

Peperplant: is dat van afgelopen zomer?

annemariej

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 21:02

heey bij deze stal komt mijn verzorg ijslander de naam is BRUSI het is een witte is een keer nederlands kampioen tolten geweest hij is heeeeeel lief:D

Skogsmulle
BFB 2024 winnaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 22:33

Wat gaaf! Heerlijk met dat weer zeg zo op het strand, dan zijn ze helemaal in hun element volgens mij Haha!

En jouw vriendjes rijden dus ook paar na enkele keren erop te hebben gezeten?? Knap hoor, en jaloers haha... Haha!

Peperplant

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 00:57

Hinke schreef:
Imre schreef:

Er komt een heel ander soort mensen bij stal edda dan bij de seeruyter, dus eigenlijk kun je niet echt van concurrenten spreken Knipoog Als ik op vlieland ben rij ik trouwens ook niet bij de seeruyter maar bij stal edda. Vind die ijslanders toch fijner rijden dan het gemiddelde manegepaard Tong uitsteken

Peperplant: is dat van afgelopen zomer?

Ja ,ok van het najaar dan,wij waren weer op Vlie in oktober,dus was net geen zomer meer.
En wat concurentie betreft, ach eigenlijk is het geen concurentie toch, het zijn 2 verschillende manieren om met paarden bezig te zijn.
Ik zal in mijn "Vlie "toekomst bij Seeruyter mijn meeste rondjes doen,de paarden daar zijn ook super, maar beloof dat Tvistur ook een bezoekje van me krijgt. Ik heb genoten van mijn Tvistur avontuur en wil dit zeker vaker doen.