Er kon nog niet eens een sorry van af!?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Riss

Er kon nog niet eens een sorry van af!?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-08 19:36

Ik ging gisteren met mijn verzorgpaard buitenrijden in het bos,
samen met een meisje op haar eigen paard waar ik wel vaker mee rijd,
en een meisje die voor de tweede keer op mijn andere verzorgpaard mee reed.

We kwamen in het bos, rustig aan het stappen, komt er een meisje aan,
met een hond. Niet aangelijnd of wat. Dus de hond komt op ons afrennen,
het meisje riep de hond niet terug, en deed niks.

Nou je raad het al, paarden gaan er vandoor, meisje op het nieuwe paard richting de straat.
en ik er achter aan instructies roepen wat ze moest doen om hem stil te krijgen Clown
Nou uit eindelijk heeft ze hem weten te stoppen, en was alles goed afgelopen.
Het meisje was heel erg geschrokken, dus we besloten om maar de andere kant het bos in te gaan.

Toen kwamen we dat meisje weer tegen uit eindelijk in het dorp,
met de hond aangelijnd.
Ik zeg tegen haar, Ja zag je wel wat er net gebeurde??
En toen zei ze, Ja mijn hond houd van paarden maar de paarden niet van haar.
En toen zei dat meisje, hou hem maar even kort totdat wij er langs zijn.

Nou is het meisje met de hond dus later boos tekeergegaan tegen het meisje op mijn andere verzorgpaard,
omdat ze zei dat ze de hond kort moest houden.

terwijl ZIJ in het bos met de hond los liep terwijl er voor het bos bordjes staan waarop staat dat de hond AANGELIJND moet.
en er kon geen sorry van af,
ik vind het echt belachelijk.
Stel ik me nou aan, of is dit nou niet te gek voor woorden ..

ItsMe2

Re: Er kon nog niet eens een sorry van af!?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 19:39

Ik vind niet dat je je aanstelt!!
Ik zou ook boos worden!! Ja.
Zeker als er dan geen sorry vanaf kan..
Tss.. echt belachelijk...

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 19:41

Ik vind dat je je wel een beetje aanstelt Haha!. Klein beetje maar hoor!

Zij had geen gelijk door haar hond los te laten lopen, maar jullie waren ook niet verstandig door met een onervaren iemand op pad te gaan... Als JIJ construcies moet roepen naar iemand op een ander paard, vind ik die ander niet ver genoeg om een paard mee naar buiten te nemen.

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 19:44

Vind het niet normaal dat er dan geen sorry van af kon. Voor hetzelfde geld was er wel wat gebeurd of was 1 van jullie erafgevallen alleen omdat zij het niet nodig vond haar hond aan te lijnen. Sommige mensen voelen zich toch echt té goed voor sorry. :S

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 19:45

BRT --> VvdD.

wythlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 19:46

Sommige mensen, gelukkig is er niets gebeurd.

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 19:50

ben het wel eens met yvvv dat die andere meid duidelijk nog niet klaar was om met dat paard naar buiten te gaan. Er hadden 10.000 andere dingen kunnen gebeuren waardoor het paard kon schrikken en er vandoor gaan, laat haar eerst controle krijgen over paarden in een afgesloten bak. En niet in het bos, was je er nou zelf achteraan gereden met jou paard? na mijn idee ook erg onverstandig omdat je op die manier beide dieren enorm opfokt (want we moeten er vandoor dus zal het wel eng zijn). Je kan moeilijk de schuld bij die meid alleen leggen, als ruiter heb je ook de verantwoordelijkheid te weten wat er kan gebeuren, en wat je hierop zou kunnen doen. vooruitkijken is beter dan genezen

Maar die meid had haar hond bij zich moeten houden, zelfde geld hadden jullie paarden dat dier een trap verkocht en was het jullie schuld geweest (zul je zien) dat die hond dood is.

Riss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-08 20:47

Zal ik er nog even bij melden dat het meisje die voor de tweede keer op dit paard buiten reed (had al vaker in de bak gereden) zelf al 8 jaar rij-ervaring heeft.
Dan zou je wel zeggen dat het vertrouwd zou zijn om met haar naar het bos te gaan Clown
Maar zelfs als er iemand op zat die er al 1000 jaar op reed zou ik er nog achteraan rijden om te roepen wat ze moest doen om het paard te laten stoppen, ook al zou ze dat zelf ook wel geweten hebben Tong uitsteken .

intral

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 20:51

Beetje raar van dat meisje/vrouw Scheve mond . voor het zelfde geld was er wel wat gebeurd ect...

Suzeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 21:00

Pff gelukkig is er niks gebeurd!
5 weken geleden is mij hetzelfde overkomen, en dat is een stuk slechter afgelopen.
Ik viel van mijn paard, die vervolgens wegrende met de hond erachteraan en ik lag daar met een gebroken knie.
Gelukkig hebben andere ruiters mijn paard op kunnen vangen, anders was hij waarschijnlijk helemaal terug naar stal gerend.
Die vrouw van die hond heeft me wel geholpen, net als een van die ruiters (ze waren allemaal van de manege waar ik rij).
Ik vraag mij ook af of honden sowieso wel op een ruiterpad mogen, er ligt namelijk geen voetpad of fietspad naast.

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-08 23:25

yvvv schreef:
Ik vind dat je je wel een beetje aanstelt Haha!. Klein beetje maar hoor!

Zij had geen gelijk door haar hond los te laten lopen, maar jullie waren ook niet verstandig door met een onervaren iemand op pad te gaan... Als JIJ construcies moet roepen naar iemand op een ander paard, vind ik die ander niet ver genoeg om een paard mee naar buiten te nemen.

Als je in de bak wel controle hebt over je paard, hoef je er in een buitenrit nog geen controle te hebben..
Op de stal waar ik 4 jaar heb gereden hadden wij een pony wie in de bak super braaf was, nooit schrok en alles goed vond wat je van haar vroeg, en als je met haar naar buiten ging, dan schrok ze als als er een blaadje aan de boom omwaaide..

btw: als er een bordje in/bij het bos staat van honden aangelijnd.. dan moeten honden aangelijnd!!

TS: Ik vind dat je het goed hebt op gelost!!

waaristimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-08 12:14

Je mag blij zijn dat het goed is afgelopen. Ik vind dat je het allemaal goed hebt opgelost hoor en die andere met dat loslopende hondje zou zich moeten schamen!!! Ik heb zelf ook een hond die gek is op alles wat rondloopt, maar ik houd hem altijd vast als er iets voorbij komt. Dit is gewoon onverantwoordelijk!!! Beetje verplaatsen in een anders situatie, waarom is dat zo moeilijk vraag je je af dan....???? Boos!

Ponybokjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-08 13:46

Dat de hond los loopt in het bos is wel te begrijpen, maar inderdaad banketstaaf dat ze haar excuses niet even aanbied!

Junip

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-08 13:50

Hmm naja, ik zou er ook flink van balen als er zo iets zou gebeuren en iemand geen sorry zou zeggen.
Maar ik zou eerlijk gezegd ook niet naar buiten gaan met een paard dat er tussen uit piept zodra er een hond aan komt rennen Bloos

Joonsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-08 13:56

Heb ook zoiets meegemaakt, alleen begon de hond tegen mijn paard op te springen en te bijten! Paard schrok gelukkig niet. Ik ging terug naar stal (was vlakbij en was op de terugweg) en dat meisje kwam langs. Heb haar wel ff toegesproken, dat ze haar hond moet opvoeden. Geen sorry ofzo, liep wel snel door!

Echt belachelijk dat er niet eens een sorry af kon! Gelukkig is alles goed afgelopen!

Suzeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-08 14:16

Didoo schreef:
Hmm naja, ik zou er ook flink van balen als er zo iets zou gebeuren en iemand geen sorry zou zeggen.
Maar ik zou eerlijk gezegd ook niet naar buiten gaan met een paard dat er tussen uit piept zodra er een hond aan komt rennen Bloos

Dit kan je van tevoren natuurlijk nooit weten. Het paard waar ik op reed is al van jongs af aan honden gewend en is er ook buiten nog nooit van geschrokken. Maar deze hond kwam zo agressief op ons afgerend dat hij er toch echt van schrok.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-08 14:25

Honden moeten gewoon aan de lijn, klaar.

Want er kan van alles in het bos rondlopen, zoals konijnen, ruiters, joggers etc. en daar gaat een hond dan graag achteraan, opgevoed of niet, ze gaan er toch meestal wel achteraan, voor alles wat rent en wegrend daar gaat een hond dan achteraan.

Ik vind het dan ook onbehoorlijk dat er niet eens een sorry vanaf kon, zeker omdat volgens de borden, de honden aangelijnd moet zijn, maar aan de andere kant, je neemt toch geen onervaren ruiter mee naar een bos, ook dat is vragen om moeilijkheden als er wat gebeurd.

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 01:17

Iedereen gaat ooit eens voor het eerst naar buiten op een "nieuw" paard, dan is het altijd afwachten hoe het dier reageert op dergelijke dingen. Al is je paard in de bak nog zo braaf en schrikt het nergens van, buiten is altijd anders.

Maar om nou te stellen dat iemand die in de bak leuk rijdt niet toe is aan naar buiten gaan vind ik wat overdreven, daar kom je immers pas achter door het te doen. Anders zou in de praktijk nooit iemand naar buiten kunnen, want voor zowel paard als ruiter als combinatie is er een eerste keer, waarin je van elkaar niet weet hoe er gereageerd wordt. Pas als je vaker naar buiten gaat op een paard leer je hem kennen en leer je inschatten wat voor jouw paard problemen op gaat leveren en wat niet. De eerste keer dat ik met Miep buitenreed was mischien ook niet veilig, hoewel we het opgebouwd hadden, in de bak perfect ging en ook wandelen aan de hand perfect ging. Toch was ze onder zadel heel anders dan aan de hand of in de bak. Nu weten we blind wat we aan elkaar hebben en hoe we reageren, en kan ik daarop anticiperen.

Ik vind ook dat een hond aangelijnd hoort te zijn als dat staat aangegeven, die vrouw met de hond is gewoon fout. Ik zeg alleen altijd tegen koppige hondeneigenaren dat het voor hun hond ook veiliger is omdat een paard venijnig en heel snel kan uithalen, sneller dan jij kan ingrijpen. Dat werkt meestal wel goed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 01:37

hadden wij laatst ook. we stapte over het ruiterpad, en komen om de bocht 3 hardlopers aan. 1 had 2/3 honden bij zich. en omdat die andere pony bang was voor honden begon ik al te schreeuwen honden vast. niemand doet wat, dus ik schreeuw nog een keer. de eerste 2 zeggen op een nogal erg kattige manier dat de honden niet van hun zijn, en de derde die loopt wat te bellen en riep na nog een paar keer schreeuwen zijn honden bij zich.

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 02:04

Tja mensen met honden zijn waarschijnlijk erg bang voor paarden, want ik heb ook alleen maar van dit soort ervaringen.

Laatst gingen we het park in. Moesten een stukje over de weg en fietspad om bij het ruiterpad te komen. Komen 2 honden over het fietspad aanrennen (los) en willen in de benen van de paarden bijten. Dus paarden een beetje neidig en dreigen enzo. Komt er vervolgens ijna 5 minuten later een vrouw achter de honden aan rennen (euhhhh honden kwijt ofzo?) tegen ons te schreeuwen dat we daar niet met de paarden mogen lopen en dat het maar belachelijk is e.d. Pffffff....

laatst op het fietspad waar een ruiterpad naast ligt. We moesten over een bruggetje en er komt op de brug een hond langs rennen die ook de brug over ging. Baas boos omdat die hond bijna onder de voeten gelopen werd. Hond liep los en was vooruitgerend op de baas dus wij hadden de hond nog niet verwacht. Zegt die man: "jullie moeten op het ruiterpad rijden bla bla bla bla". Tja euh... op een bruggetje heb je geen ruiterpad meneer....

marloes83

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 00:21

mensen die zelf niks met paarden hebben, hebben er meestal ook schijt aan
dat merk ik vaak met buitenrijden, automobilsten of scooterrijders met een beetje respect remmen een beetje af, anderen laten het paard schikken door extra gas te geven als ze voorbij rijden.. beetje jammer

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 00:34

Honden horen aangelijnd in dat gebied. Dus dat meisje was hartstikke fout. Elke keer dat ik in het bos of op de heide rij bij ons, heb ik ook altijd minstens 1 vervelende ervaring met een hond, die niet naar het baasje luistert. Of een baasje, die het niet begrepen heeft en zijn/haar hond maar los laat rennen. Heel, heel irritant. En levensgevaarlijk Scheve mond . Ik rij op mijn eigen jonge pony, die in principe echt wel honden gewend is, maar zo'n vreemde (vaak blaffende) hond is gewoon weer een heel ander verhaal. Ik word ook altijd kwaad op mensen die hier zo nonchalant mee omgaan. Dit kan gewoon niet. Daarbij mag mijn paard van mij trappen naar zulke honden, die om hem heen rennen, dus........ Duivel
Dan moet je ook niet zeuren als hondeneigenaar. Clown

We horen allemaal rekening met elkaar te houden, vind ik. Ik ga stapvoets voorbij wandelaars, andere ruiters, honden, noem maar op. Of ik hou even in, als dat nodig is. En ik bedank mensen vriendelijk als ze meewerken. Jammer dat sommige mensen, automobilisten of andere verkeersdeelnemers niet altijd even voorzichtig zijn. Sommigen zijn onwetend, maar de meesten die zich zo gedragen zijn egoistisch en dom. Ja
(en dan heb ik het nog niet eens gehad over de jochies met vuurwerk van afgelopen dagen Rolleyes ).

Tiffany

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 01:57

Ik begrijp je wel...
Maar sommige mensen kunnen erg overdrijven.
Ik heb zelf een pony. En 2 hondjes dus voor mijn is het een beetje dubbel.
Als ik met mijn pony in het park wandel en er komen honden aan blijf ik netjes staan (in jou geval kan dit dus niet ;) ) en wacht tot de eigenaar de hond heeft.

Maar af en toe als ik met mijn honden in het bos wat dan ook loop merk ik pas (en vooral hier in de buurt) hoe asociaal hardlopers, wielrenners en ook ruiters tegen de hondeneigenaren kunnen zijn.
Hardlopers nemen niet de moeite om wat rustiger te lopen als ze langs mij paseren, wielrenners die bijna mijn hond aanrijden en dan roepen hou dat kanker beest bij je... Ik snap heus wel dat mensen het vervelend vinden als ze lekker aan het lopen zijn of aan het fietsen zijn niet hun tempo willen vertragen maar dat is rekening houden met elkaar.

Ik heb het een keer gehad met 2 dames die met hun paard aan het wandelen waren... mijn jonge hond stuifde er op af (fout ik weet het) begont e blaffen en kwam verder niet in de buurt. Ik roep mijn hond terug en ze kwam netjes terug. Waarna ze meteen begonnen te schreeuwen en te tieren. Mijn paard trapt je hond dood? :Z .. Waarop mijn jonge hond denkt YES AANDACHT SPELEN ze rent terug .. en een van de dames gaf mijn toendertijd nog pup (die al last heeft van haar achterkant ) een volle mep op haar rug... dat heeft ze geweten en daar is ook de politie aan te pas gekomen.
Mijn hond heeft hier nog steeds last van. Beide fout zij maar ik ook en vind het jammer dat het zo heeft moeten lopen.

En tja... ik vind je hoort gewoon rekening met elkaar te houden. Mijn hond is nu opgevoed ;) en laat de paarden , hardlopers, en wielrenners wel met rust. En het kan een keer gebeuren dat een paard slaat naar mijn hond of die van mijn op een paard afstuift.. levensgevaarlijk maar het blijven beesten.

Toch vind ik deze reactie wel jammer Daarbij mag mijn paard van mij trappen naar zulke honden, die om hem heen rennen, dus........ De hond kan er weinig aan doen lijkt mij...en als mijn hond getrapt zou worden en iemand zou dat tegen mijn zeggen.... En soms tja dieren zijn niet te voorspellen. Wel vind ik dat als je je hond loslaat hem redelijk onder appel moet hebben, maar je paard kan ook aan de kletter gaan.

Steefjevos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 17:45

Maar weinig hondeneigenaren begrijpen hoe paarden reageren op honden. Ik merk het maar al te vaak *zucht*.

Mijn ukkepuk Jack vindt paarden geweldig, hij loopt er dan gewoon naast *sukkel* maar ik kwam vandaag voor het eerst een Shet tegen met mijn hond. Die had hij nog nooit eerder gezien, zo'n klein paardje, dus ik had 'm maar aangelijnd voor de zekerheid.
Ja hoor: hij dacht dat hij ermee kon spelen :') Ging helemaal op de grond liggen, oren plat, helemaal onderdanig en toen heel hard kwispelen toen ie langs liep :P Sukkol...

noordje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 09:26

Nu is NL natuurlijk ook behoorlijk druk en ik vind dat mensen weinig rekening met elkaar houden.
Maar als zij jullie zag aankomen,dan had ze hem aan de lijn moeten doen.Zeker als ie achter de paarden aangaat,dat weet je echt wel als hondeneigenaar of je hond ergens achteraan gaat of niet.
Als wij in het bos lopen,lopen onze honden ook los.Maar dat kan ook,want er loopt bijna nooit iemand.En als we iemand tegenkomen,dan doe ik ze meteen aan de lijn.
Maar erg onbeschoft van haar om niet even haar excuus aan te bieden.