Even was er grote paniek want deze dame zou aanstaande Zondag naar Belgie gaan om vandaar uit geslacht te worden.
Lieve lotus een prachtige 16 jarige dame die de laatste 10 jaar kei en keihard gewrkt heeft voor haar voormalig baasje.
Lotus stond op stal Jaspers uit Beinsdorp daar heeft ze 10 jaar mee gelopen in de lessen, de laatste jaren werd ze ook geleast, omdat ze kreupel werd moest ze weg, het is niet eens blijvende kreupeljeid, gewoon at rust en goede zorgen en ze was weer oke geworden.
Nou dat was haar dus gewoon niet gegund, deze prachtige dame moest geslacht worden en omdat de slachtprijzen in Belgie hoger zijn als hier (vanuit Belgie worden veel paarden op de beruchte slachttranporten naar Italie gezet) moest ze maar naar Belgie.
Hoe kun je als manege zo keihard zijn, de enigste manier om Lotus te redden was om het slachtgeld bij elkaar te krijgen en een stalletje voor haar te zoeken, de eigenaar wilde onder geen beding iets van de prijs af doen, of 500,- of slachten.
Nou wij waren hier gewoon helemaal kapot van, waarom moet je nou nog geld verdienen aan een dier wat zo hard voor je gewerkt heeft, waarom?
Waarom niet wat mensenlijker en dat dier een goed tehuis gunnen.
Affijn wij en vooral mijn lieve vriendin zijn een actie op touw gezet en hebben de 500,= bij elkaar gesprokkeld, op internet heeft zich iemand (een klein engeltje) gemeld die Lotus wel op wilde vangen en zo is het ook geschied, Lotus staat nu velig op stal, wel gaan wij een fijn adoptiegezin voor haar zoeken waar zij heerlijk mag genieten van haar welverdiende rust.
Ook met een beetje rust is zij straks weer de oude en kan zij nog jaren iemand laten genieten van heerlijke ritjes op de rug van een zeer lief en betrouwbaar paard.
Dit verhaal heeft me erg aangegrepen, er zal wel volop commentaar komen dat maneges nu eenmaal zakelijk moeten zijn bla bla bla maar nee zo werkt het niet, geen enkele manege gaat failliet omdat ze 500,= mis zouden lopen of een paard de tijd GUNNEN om weer beter te worden.
10 jaar lang heeft zij zich uit de naad gewerkt en dit zou dan haar dank zijn, walgelijk zo ga je niet met dieren om.
Zo hard je best doen zo lief zijn en dan op 16 jarige leeftijd eindigen op een van die misselijk makende slachttransporten en eindigen als Salamiworstje in Italy.
Waarom niet gewoon een goede daad doen en dit dier en zoveel andere paarden die in de zelfde situatie verblijven een goed tehuis gunnen waar zij mogen verdienen van hun zelfverdiende pensioentje?
Lotus is gered maar er zijn er nog zoveel die in het zelfde schuitje zitten, er zijn genoeg mensen die graag een paardje op willen vangen en hun een fijne oude dag te geven maar dan is het wel triest dat de eigenaar er nog aan moet verdienen ook, erg triest.
Nou Lotus geniet ervan meis, je verdient het, nu snel beter worden en dan lekker genieten van de rest van je leventje.
ik ben blij dat we lotus hebben gered! zonder jou Bar en de de andere had ik dit nooit voor zondag gered!!
. Leuk dat dit paard een plaatsje gekregen heeft!
bah, beetje een rare bijsmaak bij dit bericht.