Lang verwacht: Sienna de Verano 5e keer ohz! (SLR foto's)

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Kathleen_vW

Lang verwacht: Sienna de Verano 5e keer ohz! (SLR foto's)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-08 20:54

Daar is ze dan Haha!

Afgelopen zaterdag was het 2 maanden geleden dat Sienna als een uit de kluiten gewassen shetlander op Rockanje aankwam. Op dat moment kon ze nog net aan een touwtje meelopen, maar verder had ze nog maar heel weinig gezien en heerlijk tot haar 4e op een groot stuk land in het hoge noorden gebanjerd. Tijdens een weekje figureren als kampleiding op Ruitercentrum Het Fjordenpaard, waar ik al jaar en dag kom, ben ik verliefd geworden op deze aparte kruising. Halverwege de week was ik er uit, deze merrie ging mee naar huis Lovers .

Twee maandjes geleden heb ik haar dan opgehaald en naar de andere kant van het land gebracht. In deze tijd heb ik ontzettend veel met haar bereikt. In het begin simpele dingen zoals voetje geven en borstelen, ze heeft bijvoorbeeld voor het eerst in haar leven kennis gemaakt met de hoefsmid, de wasplaats en het scheerapparaat. Ook ben ik het voorbereiden op zadelmak maken gaan oppakken en dat ging allemaal ontzettend goed. We waren net een beetje met opstappen bezig, wat een klein obstakel bleek, toen Sienna uit het niets een miskraam kreeg van een veulen waar in nog geen eens van het bestaan af wist. Dit kan natuurlijk altijd gebeuren, Sienna heeft immers met een grote groep paarden gestaan, waaronder een hengst. Gelukkig hield m'n meisje er niets aan over en konden we een weekje of twee later weer langzaam aan de slag.

Drie weken terug heb ik de stoute schoenen aangetrokken en ben ik er eens op gaan zitten, dit maal in stal, omdat ze wegrende tijdens het opstijgen. Na dit een weekje vol te hebben gehouden ben ik er in de binnenbak opgeklommen en hebben we twee keer aan de longeerlijn gereden, maar daarna kon ze al knap los door de baan komen. Ze is echt ontzettend braaf, vind het hartstikke leuk en kan eigenlijk geen greintje spanning detecteren. Mede door haar droge karakter maakt haar een ontzettend positief paard om te rijden.

Na 3 keer los denkt Sienna zelf dat ze inmiddels al een volleerd dressuurpaard is, want ze vind het prachtig om haar voorbenen zo ver mogelijk naar voren te zetten en in spaanse pas door de baan te banjeren, wat bij mij natuurlijk ontzettend op de lachspieren werkt *LOL* . Voor het mooie zou ze iets minder diep mogen lopen, maar op dit moment vind ik dat niet erg. Ik vind het fijn dat ze wil dalen in de hals en zit dan ook niet in haar mond. Het sturen gaat soms nog wat moeizaam en aan het been is ze natuurlijk ook nog niet echt, maar ze doet ontzettend haar best en vind het leuk, dat is het belangrijkste Ja .

Zelf zit ik soms nog een beetje voorzichtig, 't blijft een jonkie natuurlijk, maar ik ga er op letten dat ik ook op Sien netter recht ga zitten. Ook trek ik af en toe m'n hakken wat op, het is even wennen weer, een wat kleiner paardje. Eigenlijk let ik nog niet zoveel op mezelf. Momenteel vind ik het vooral belangrijk dat Sienna aan het been komt, netjes constant op twee teugels wordt en de basis gaat leren van het dressuur. Lachen . No pressure, want voor zo'n onervaren ding loopt ze al voortreffelijk!

Nog wat achtergrond info over Sienna: Sienna de Verano, zoals ze volledig heet, is een 4 jarige merrie uit een Andalusiër hengst. Aan moeders kant zit o.a. Fries, KWPN, fjord en Argentijns bloed en volgens mij zelfs een vleugje Amerikaans bloed als ik het goed begrepen heb. Ze is 1,62 m. hoog en op deze foto's dus voor de 5e keer onder het zadel. Ze komt van Ruitercentrum Het Fjordenpaard in Een vandaan.

Genoeg gekletst, hier zijn de foto's:

1: Eerst even 5 minuutjes longeren, voor het geval Sienna besluit de schietstoel vandaag wel op actief te zetten Nagelbijten / Gniffelen
Afbeelding

2: Dan de binnenbak in, stukje stap
Afbeelding

3: En aan de slag!
Afbeelding

4: Drafje
Afbeelding

5: Rustig aan, we hebben geen haast
http://i102.photobucket.com/albums/m111 ... border.jpg

6: Terugsturen naar de hoefslag als ze door m'n binnenbeen valt
Afbeelding

7: Fijn beeld Ja
Afbeelding

8: Sienna vindt het allemaal wel leuk *LOL*

9: Crea plaatje van ma
Afbeelding

10: "Ik ben niet schattig, ik ben stoeeer" Cool
Afbeelding

11: Sienna denkt: Wat papa kan, kan ik ook ROFL
Afbeelding

12: Geconcentreerd stappen, want we kunnen natuurlijk ook normaal doen

13: Fijn stukje Ja

Toen gingen we naar buiten! Ze was zo braaf dat ik besloot nog even na te rijden in de grote 60x25 buitenbak (da's grooooot voor zo'n jonkie *LOL* ). Ze keek nergens naar, vond alles prachtig en had het prima naar haar zin, ik ook trouwens Tong uitsteken .

14: Stukje stappen, heerlijk in de zon. Ik vind deze foto zo leuk omdat we allebei zoveel plezier uitstralen.
Afbeelding

15: Beetje diep, maar da's niet zo heel erg nog

16: En de mooiste rijfoto natuurlijk als laatst Lovers
Afbeelding

17: En klaar, strike a pose Cheese!
Afbeelding

18: Nu al dikke maatjes Lovers
Afbeelding

19: Knappe merrie!
Afbeelding

20: Lovers
Afbeelding

Jullie snappen natuurlijk wel dat ik ontzettend trots ben op m'n meisje. Zo heerlijk ontspannen kunnen rijden op zo'n jong paard, dat heb ik nog weinig meegemaakt. Alsof ze het al eventjes doet! Bedankt voor het kijken en het is leuk als je een berichtje achter laat Lachen

Doei! Kate

PardoesJessi

Re: Lang verwacht: Sienna de Verano 5e keer ohz! (SLR foto's)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 20:59

Kate... ik kan maar 1 ding zeggen Kwijl Kwijl Kwijl Kwijl Kwijl
Wees er zuinig op zodat je er nog heeeeeeeeeeeeel lang plezier van kan hebben!

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 21:00

Wat wordt ze al mooi! Al flink gegroeid in de spieren.
Ze is wel heel erg braaf Ja

dahnee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 21:03

mooooi!(L)
ze is hendig lief!

Mjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 21:03

eerst even kwijt wat een onwijs gaaf dier! heel mooi die kleur! (en dan ook nog zon geweldig setje erbij gevonden!) het rijden vind ik er goed uitzien en ontspannen wat echt mooi is voor zon jong paardje het enige wat me een beetje opvalt is dat het lijkt alsof je ver achter in het zadel zit zo tegen de eerr schacht? van het zadel aan (weet niet zeker of het het goede woord is Tong uitsteken ) maar goed das voor t beestje zn rug niet de bedoeling
ik heb tenminste altijd geleerd dat je de rug van de ruiter met een rechte lijn kan verbinden met de hiel en als je naar de eerste foto kijkt dan zit je dus teveel naar achteren (kan ook dat ik er helemaal naast zit hoor)

maar goed heel veel succes verder! ik heb zelf ook mn paardje beleerd en t was een lange weg die af en toe als maar langer leek te worden, maar jullie komen er wel zo te zien! heel veel plezier nog met dit mooie dier!

supertammy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 21:09

Wat een leuk dier. Dat Andalusische zie ik er wel in terug Tong uitsteken .
Ik vind je rijden er echt al heel netjes uitzien, complimenten! Een punt waar je misschien wel op moet gaan letten is dat ze niet achter de loodlijn gaat lopen.
Veel plezier nog verder met haar! Haha!

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 21:15

Mooie foto's Kate, ziet er echt goed uit! Dat je wat achterop je zadel zit viel mij ook al op maar bij de ene foto valt het meer op als bij de andere.

Sienna is echt MOOOOII Kwijl

Ik vind het echt een fijn beeld geven.

TE5

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 21:21

Wow... Clown
Ik vond het er al erg goed uitzien voor ik had gelezen dat dit de 5e keer ohz was.. Bloos!
(bekijk altijd eerst foto's en dan de tekst Huilen van het lachen)

kim1207

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 21:21

wat een prachtig dier!
is ze geschoren?
beetje meer het neusje eruit rijden en hup... wees zuinog op haar zodat je er nog jaren van kunt genieten!
veel plezier met haar!

Hasel58

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 21:29

Geweldig paard, met super gangen en natuurlijk een uitstekende amazone!
Respect!

bobolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 21:36

wow wat een ontzettend mooi paardje zeg
erg leuk om de fotos te bekijken

Nanke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 21:43

wat gaaf dat ze van het Fjordenpaard komt! Ik rij daar vlakbij een paardje en rij dan regelmatig buiten langs de weilanden waar de paarden van FP ook staan. En dan altijd weer kijken hoeveel leuke paardjes ze wel niet hebben. Jij hebt ook echt een prachtige merrie uitgezocht! heel tof om te zien. Weet je toevallig ook welke hengst en merrie de ouders zijn? Ik ken maar een paar paardjes van het FP maar ben wel nieuwsgierig. Heel veel plezier nog met 'r!

Ziolette

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 21:53

Ah, ik zag die link in je onderschrift en dacht hé ik heb iets gemist, maar het topic stond er nog maar net Haha!. Ik was erg benieuwd hoe ze onder de man zou tonen, maar dat ziet er beslist niet verkeerd uit Pling. Wat een heerlijk paard om te zien, dat wordt nog wat met jullie twee Cool .

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 21:58

wauw, echt een heel mooi paard!

ik ben eigenlijk wel benieuwd naar foto's van hoe ze er eerst uitzag Haha! (toen ze er net was)

lissisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 22:04

wauw zij is echt heel mooi!
ik zou daar ook verliefd op worden(..als ik oooiit de kans krijg dan..)
in ieder geval veel plezier met dit lekkere ding

lindenhofje

Re: Lang verwacht: Sienna de Verano 5e keer ohz! (SLR foto's

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 22:14

Wat een mooi paardje !!
Heb zelf ook een valkje van 1,61 hij is alleen iets lichter van kleur.
Ben echt helemaal weg van de kleur.
Ze doet het Super onder het zadel !!
Heel veel plezier ermee !!

flamon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 22:58

Ziet er Heel netjes uit kate.
wat gaan jullie toch super.
ze is erg mooi gegroeit die knappe dame Haha!

Lise81

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 23:18

Wauw dat ziet er super gaaf uit! Prachtig paard en jullie lijken al echt een team, de ontspanning en vrolijkheid straat er van af. Nog heel veel plezier samen!

nicci88

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 23:20

Hebbe hebbe hebbe!!!!
Erg mooi paard.
loopt erg mooi

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 23:28

Kate, kan snappen dat je voor haar gevallen bent. Het is een plaatje. Leuk dat het al zo lekker gaat, ik hoop dat jullie lang samen plezier zullen hebben.

Orchidee21

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 23:33

Ze is echt prachtig...
hakjes zelf omlaag, ze moet leren reageren op je kuit niet op je hak.. Wellicht goed de stemhulpen aanleren zodat je die kan combineren met je kuithulpen. Op de foto loopt ze lekker aan de teugel maaarrrr ze moet vooral eerst lekker voorwaarts lopen en balans vinden. Misschien doet ze dat al, dat kan ik zo niet zien. Doe voorzichtig met je mooie meisje!!

aisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 23:40

Wow wat een ontzettend mooi paard heb je daar! Echt een geweldige uitstraling. Je past er ook erg mooi op!

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 23:45

wat een ontzettend gaaf paard!
het ziet er al goed uit hoor1

Sjoerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 00:12

Ik heb er maar 1 woord voor: GAAF!!!!

Gisteren had ik dan eindelijk de eer om deze prachtige "dame" te mogen "ontmoeten".
Wat een onwijs schatje is Sienna zeg, zo relax al en zo braaf! Ze vind t nog wel beetje spannend om iemand bij zich te laten die ze nog niet kent, maar ik kon gewoon poetsen en hoeven krabben en alles doen, echt zo leuk!
Ze ging even aan de longe, maar t was erg koud en de ondergrond ietsje hard dus ze was lekker fris en beetje bkkerig soms maar bewegen...dat kan ze!!!
Heel erg leuk om haar in t echt te zien!

De foto's zijn gewoon echt super Kate!
Zoals ik gisteren al zei, je gaat nog veel plezier aan haar beleven en als t over tijdje strandweer is gaan we met Roco en Sienna ff t strand onveilig maken, heb er nu al zin in Knipoog

Geniet maar lekker van je onwijs gave nieuwe aanwinst!!

xx je groompie

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 10:32

Wauw, wat ga je ontzettend goed met Sienna zeg!! Laatst las ik nog in het barokke topic dat ze iemand omver had gelopen Nagelbijten / Gniffelen . Maar nu doet ze het al heel netjes! Top hoor, ga zo door Lachen