Hoe vind je dit?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Hoe vind je dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 19:54

Hallo allemaal!

Ik (of eigenlijk mijn moeder) heb laatst wat foto's gemaakt van mij tijdens het rijden. In een manegeles, op mijn allerliefste paardje (nouja, hij is niet van mij helaas) Not Easy. Hoe ziet het eruit? Brand los. Ik kan het hebben. xD

Groetjes Suus.

http://picasaweb.google.nl/Bibelotje/Paardrijden#

Anoniem

Re: Hoe vind je dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 20:14

Niemand? Is het zo slecht? xD

casanova

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 20:16

je zit er netjes op maar ik stoor me erg aan alle hulpteugels aan de ponys en paarden!
Waarom is dat?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 20:18

Ik ben er ook tegen, maar het is een manegepaard, dus ik kan er helaas zelf niks aan doen. Maar ik sluit me volledig bij je aan. Lachen Ik zou het ook graag zonder zien. Helaas ben ik niet degene die daar over beslist.

A_mieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 20:25

Inderdaad jammer van de hulpteugels. Maar je zit er netjes op, je lijkt me zacht met je handen. Soms houd je ze iets laag, let op de rechte lijn van elleboog naar bit.
Je zit mooi rechtop. Let er wel op dat je niet teveel naar stoelzit gaat. In het dressuurzadel kun je je been wat naar achteren leggen, zodat je enkel recht onder je heup is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 20:27

Okee, ik zal er op letten, bedankt!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 20:29

ik vind dat je netjes op het paard zit! lekker rustig........ Lachen ik heb er niets op aan te merken........
en tja wat de hulpteugels betreft, dat is niet haar zaak om te beslissen........... helaas Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 20:29

Heey Kiwiko, hierbij de beloofde foto's. Knipoog

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 20:31

ik zag het Haha! Haha! Haha!

marrlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 20:31

ziet er inderdaad wel goed uit!

het ziet er alleen best druk uit in die les, of licht dat aan mij?? Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 20:32

Nou, dit was nog een rustige. xD Ja, ik vind het soms ook erg vervelend. De meeste lessen bestaan uit 16 (!) paarden. :S Maarja, niks aan te doen.

RosaNur

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 20:35

Ziet er heel netjes uit hoor!
Een klein puntje waar je wel op kan letten is je handen wat meer bij elkaar houden.

Die hulpteugels zijn ook heel storend inderdaad en het aantal paarden ook, mja zo zijn de meeste maneges helaas :S

deess

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 20:37

hoi! ik vind hulpteugels helemaal niet raar op een manegepaard,het werkt n btje als stuurbekrachtiging en het voorkomt denk ik ook het neus in de lucht steken-rug wegdrukken wat zodat er misschien voor de paarden-en ruiters ook- juist wat meer zitcomfort komt ook al is het wat gedwongen. ik denk dat dit op deze manege weloverwogen gedaan word,gezien het feit dat de paardjes ook allemaal peesbescherming om hebben.en dat vind ik goed Haha! ik vind dat jij er mooi rechtop op zit,en goed geconcentreerd bezig bent, en ik vind het ook een leuk paard om te zien Haha! alle paardjes zien er goed uit,en denk dat ze het daar wel goed hebben zo te zien! veel plezier nog, groetjes deess

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 20:39

Overigens zeg ik wel dat niet alle paardjes hulpteugels hebben, de meeste niet. Alleen de paarden die.... wat eigenwijs zijn, zeg maar. Maar alsnog vind ik dat geen excuus.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 20:42

naaah het is wel beter dan verongelukken Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 20:48

Ja, dat is nog altijd waar. Tong uitsteken

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 21:00

Ik vind het leuk om te zien. 16 paarden is inderdaad veel, als het goed is (als ik het zo kan zien) zijn alle hulpteugels martingalen (behalve die van jou, maar de thiedeman van jou zit ook goed ruim dus geen probleem). Die zitten er ook vaak om ter bescherming van de mond van het paard, de hulpen worden altijd van ongeveer de juiste hoogte gegeven, ook worden slingerende handjes uberhaupt gedempt voordat ze in de mond van het paard terecht komen.
Beenbescherming geeft me ook dat beeld.
Wat me ook opvalt is dat hier nog allemaal met lage neusriemen wordt gereden, deze zijn vaak ook ter bescherming van het paard (houdt het bit beter stil), dus duidelijk een manege die denkt over zijn tuig.

rockie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 09:37

mooie foto's.

je bent al heel goed bezig. maar nog enkele kleine details die voor jezelf met rijden een imens verschil kunnen maken.

maar eerst wil ik nog even benadrukken dat ik je hiermee opbouwende commentaar meegeef. en dat je op sommige foto's iets wel doet waar je het anders niet doet.
het gaat dus over kleine dingen.

zet er ook bij op welke foto je het zelf kunt zien.
foto 2: hakken meer naar beneden drukken.

foto 3: benen niet naar voren steken, opletten dat als je een lijn inbeeld je hakken recht onder je billen zijn.

foto 5: tenen naar je paard richten

foto 5 en 8: handen meer dragen, dichter bij elkaar, letten op de hoek van je armen ( 90°), en iets meer spanning op de teugels.

AngeliqueB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 09:46

Voor een manegeruiter zit je niet slecht!
Kleine puntjes, voor zover zoiets op een foto te beoordelen is:
Ga ik mee met de rest: buig je ellebogen, je armen zijn gestrekt.
Op 1 foto van voren genomen knik je in de heup, steekt je buitenbeen van het paard af en de andere ligt wel aan.
Je benen liggen niet op hun plek, te ver naar voor, en liggen ze wel naar achter, dan is je hak niet uitgedrukt. Zoals iemand anders al zei, ga correct in je zadel zitten.

Je houding is netjes rechtop, je paard loopt prima verder. Ik heb niets tegen een Thiedeman op een manegepaard, het is altijd beter dan met je volle kracht aan de teugels te moeten hangen om er een stuur of rem op te hebben. Dit is paard en ruitervriendelijker.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 17:06

Okee, bedankt voor de tips. Zijn toch weer andere tips die ik daar krijg. Maar dat is goed. Bedankt!

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 19:16

Oh jee, als Kim het prima vind durf ik zowat niks te zeggen Nagelbijten / Gniffelen Maar ga het lekker toch doen Clown

Wat mij opvalt zijn je pianohandjes Knipoog Rechtop zetten, ellebogen mogen naar mijn idee dichter bij je lichaam blijven. Hakken uitdrukken ja. En ik het het idee dat je in de bocht wat scheef gaat hangen, probeer ook daar recht boven je paard te blijven Lachen

Verder voor een manegeruiter zeker niet slecht Haha!
Alleen als je verder wil komen lijkt me dat je toch naar een andere manege of rijmogelijkheid moet gaan uitkijken, met 16 in een les kan je onmogelijk echt fijn leren lijkt me.
Ik zie trouwens dat je in Almere woont, is dit toevallig manege pampushout?

Evanescence8

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 21:11

Leuke foto's. Jullie horen echt bij elkaar. Vooral de laatste foto is echt een plaatje Knipoog

Je zit er netjes op. Doe maar goed oefenen, en als je het idee krijgt dat je niet meer bijleert, is mijn tip naar een andere lesgever te gaan, zodat je verder kunt. En probeer een keer een privé lesje, daar leer je heel veel van, omdat alle aandacht op jou wordt gericht. Jij en dat paard klikken goed.

Het valt me trouwens op dat de paarden er heel goed uitzien voor manegepaarden. Mooie blinkende vacht, zien er blij en gezond uit, niet te dik en niet te dun.

Bij de maneges waar ik heb gelest, waren de paarden mager, en lange hoeven. En een lange doffe vacht, wat heel irritant was als ze 3 uur achter elkaar moesten lopen. Helemaal bezweet dus, en het duurde heel lang voordat ze weer droog waren.

Maar daar rijd ik nu niet meer, dat was toen ik echt nog moest leren rijden, toen ik 5 was ofzo. Haha. Haha! Nu rijd ik bij een club met mijn eigen horsies

willemieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 21:19

hej das manege lies beuker toch?
Mijn oude prdje staat daar imposante, ken je haar?
persoonlijk ben ik geen fan van die manege. Ik heb meerdere malen contact met ze gezocht over imposante maar ze willen niks met me te maken hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 22:38

Ja! Ik ken Imposante.. Ik heb best vaak op haar gereden, leuk beestje is het. Wat raar, dat ze zo doen. Hmmm... Nou, ik kan je wel zeggen dat het volgens mij prima met haar gaat. Ze ziet er goed uit, en de meeste kinderen vinden haar een leuk paard. Dus, maak je geen zorgen! Knipoog

Fem_daf

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 22:41

Ik vind dat je er heel netjes op zit! De tips die ik zou geven, zijn al gegeven. Zachte hand, goed naar voren kijken, recht op OK dan!

Ik vind trouwens dat de paarden er echt super uitzien! Dat heb ik echt heel vaak HEEL anders gezien! en die hulpteugels... ach, liever dat dan trekkende kinderhandjes de hele dag!