Gedesullisioneerd !! Met spoed nieuwe plek gezocht !!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

FuegoJoy

Gedesullisioneerd !! Met spoed nieuwe plek gezocht !!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-08 23:34

Ik moet hier mijn verhaal kwijt , anders kom ik nooit in slaap.

Vandaag ben ik een illusie armer, kan mijn tranen bijna niet bedwingen.
Even een kort een inleiding,

Ik ben de moeder van een bijna 16 jarige dochter, we zijn al jaren met zijn tweetjes en wonen in amsterdam. Samen hebben we drie pony's, mijn dochter is een fanatieke springamazone en dat gaat haar best goed af. Toen zij haar eerste pony kreeg, zijn we op een stal gaan staan onder de rook van amsterdam. We hebben daar best fijn gestaan, maar toen mijn paardje uit de opfok kwam, en mijn dochter steeds hoger kwam werd de locatie minder geschikt en zijn we met beleid opzoek gegaan naar een andere locatie. In totaal hebben we daar 2,5 jaar gestaan.

Omdat mijn dochter springt, leek het me voor haar beter om op een springstal te staan waar zij begeleid kon worden en veel zou kunnen leren. Na lang zoeken vonden we een plek, dat vanaf ons huis goed te bereiken is zowel met de auto ( FILES) als de scooter ( verlichte paden).
Na lang te hebben overwogen hebben we gekozen voor een (ik zal de naam niet noemen) springstal iets dichter bij ons huis,

We zijn daar half oktober heen gegaan,

Wij hebben het er prima naar ons zin, als is het wel soms ingeschikken que ruimte en mogelijkheden om de paarden hun benen te laten strekken.( de ruimte die er is is een en al prut op het moment). Maar mijn dochter heeft het super, heeft veel geleerd in korte tijd en ook ik vermaak me wel.

Totdat ineens vanavond de staleigenaar naar me toe kwam en me vertelde dat hij een probleem heeft.
Dat de handel niet goed gaat, en dat hij nu te weinig boxen heeft.
Oftewel of wij zo snel mogelijk een andere plek voor onze paarden kunnen zoeken.
Ik heb nog een soort van geprutteld van waar moet ik dan heen met mijn hengstje, shet en springpony.
En we zijn juist hier komen staan voor je instructie en begeleiding op wedstrijd.

Toen hij weg was heb ik me een potje staan grienen, ik ben helemaal perplex en snap er helemaal niks van.
Kan dit wel zomaar, heb weliswaar nooit een contract getekend, maar wel mondeling overeengekomen dat we daar tot juli ( we verhuizen dan met oma, twee honden, 2 katten, en de paarden naar ons eigen paardenparadijs in drenthe) twee boxen zullen huren. Waar vind ik nou een andere plek, zodat mijn dochter lekker ontspannen kan trainen en mijn 3 jarioe arabier plus shettie maat terecht kunnen.

Ik zit echt met mijn handen in mijn haar, door dit typen inmiddels wel weer wat tot rust gekomen.

Thanks for reading

Utixo

Re: Gedesullisioneerd !! Met spoed nieuwe plek gezocht !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 23:39

Hm, ik vind het een erg vreemde reden.

Persoonlijk zou ik er niet eens willen blijven staan dan, ondanks dat mondelinge overeenkomst wel bindend is. Je kunt proberen even een compronie te sluiten dat je op zoek gaat naar een andere stal, maar dat je dan nog even blijft staan. En verder een beetje water bij de wijn doen en dan maar een paar maandjes niet fanatiek springen. Denk aan je droomhuisje en zie het niet zo somber in. Je hebt wat leuks om naar uit te kijken. Uiteraard is het niet tof hoe je bent behandelt, maar leer ervan, zoek een leuk stalletje en denk aan juli.

Ik blijf het een vreemde reden vinden, en geloof ook wel dat er 2 kanten aan een verhaal zitten.

FuegoJoy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-08 23:41

Thanks voor je lieve reply,

Ik zelf vind de reden ook wat vreemd,

Zal proberen het niet te somber in te zien,

MandyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 23:42

Pfff, das niet niks zeg.
Dat je geen contract hebt maakt het ook niet makkelijker. Maar, een mondelinge overeenkomst is ook bindend.
En wat als jij je paarden niet weg haalt omdat je zo snel niets anders kan vinden? Dan kan die staleigenaar toch ook niets doen. Lijkt me niet dat hij die beesten aan de eerste de beste boom vast zet.
Ik weet niet wat je betaalt maar, kan je anders niet aanbieden om iets meer te gaan betalen als compensatie voor zijn slechte handel?

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 23:44

is het misschien een idee om de shet en het hengstje zolang elders onder te brengen, bij een opfok bijvoorbeeld?
dan hoef je alleen voor de springpony een stal te zoeken.
wel raar hoor, als je ineens weg moet.

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 23:44

Gezien het regio Amsterdam is, vrees ik dat ze al de hoofdprijs betaald. Helemaal omdat het een springstal is.

FuegoJoy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-08 23:45

Als ik denk aan Juli , komen er vlinders in mijn buik , al vind ik het doodeng ...
En inderdaad je leert overal weer wat van,

Ik was ook niet van plan me op onze mondelinge afspraak vast te pinnen, ik zie nu al tegen morgen op dat ik er weer heen moet, ben nou eenmaal een watje.
Ga maar eens rondneuzen op het internet en wat rondkijken.

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 23:50

oeiii das idd niet zo fijn.
Valt er echt niet met de eigenaar te praten?
Hij weet immers toch neem ik aan ook wel dat jullie er nog maar een goed half jaartej staan??
Ik zou toch morgen proberen om effe met hem om de tafel te gaan zitten hoor.
Ik wens je in ieder geval heel veel succes.

FuegoJoy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-08 23:51

Wat een heerlijk medium is internet toch,

Ik betaal inderdaad redelijk de hoofdprijs,

Opfok voor mijn kleine mannen lijkt me niet zo een strak plan, ze staan al sinds de grote man als twenter een blesurre kreeg samen, hij heeft wel in een soort opfok gestaan samen met zijn maat en niet in koppel omdat hij gewoon weg niet sterk genoeg was.

Inmiddels is hij een grote vent, zadelmak en zeer genietend van de aandacht, poetsen, stoer lopen in stapmolen. Het zat niet echt in mijn plan hem nu eind november ergens neer zetten en in juli weer op te halen.

Ik heb er vertrouwen in dat er een plekkie moet zijn waar we allemaal happy zijn,

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 23:53

Tuurlijk is er voor jullie ook een plekkie, al lijkt het nu een chaos in je hoofd (kan me dat ook goed voorstellen) het komt goed, dat weet ik zeker.

FuegoJoy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-08 23:55

Hij had het erover dat hij voor een x aantal paarden op zo een kort mogelijk termijn plek nodig heeft.
Wij als laatste zijn gekomen, dus ja moeten wij 2 stallen vrijmaken omdat hij een overschot heeft door wat ik begreep de paarden naar het buitenland zijn gegaan en nu weer terugkomen omdat de handel op zijn gat ligt.

Hij had het over een groep paarden, heb dus ook geen idee of de mensen die daar al langer dan ons staan moeten wijken.
Het geeft gewoon een beetje een wrange bijsmaak, we hebben alles nauwkeurig doorgesproken voor dat we de paarden verkastte en dan krap twee maanden later gebeurt dit ...

FuegoJoy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-08 23:57

het is inderdaad een chaos

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 00:00

Ik vind het wel een heel vaag verhaal hoor.
Andere paarden die nog moeten komen en daar moeten jullie voor wijken????
Hhmmmm...slaap er een nachtje over zou ik zeggen en dan is het denk ik verstandig om toch maar op zoek te gaan naar wat anders voor de tijd die nog rest totaan jullie verhuizng.
Desnoods dan maar even wat minder intensiek rijden.

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 00:01

Maar kun je voor dat half jaartje neit terug naar je oude stal? Heel erg zielig voor je dochter haar springcarriere, maar die is nu even minder belangrijk.

FuegoJoy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-08 00:01

Ach ja , inderdaad zeer vaag,

Morgen ga ik met nieuwe moed maar eens rondkijken.

FuegoJoy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-08 00:02

MMMM, nee terug wil ik niet...

Trouwens er is niet eens plek, altijd wachtlijsten.

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 00:03

Ik denk niet dat het nu echt een questie van willen is Knipoog.
Het is verdorie maar voor een paar maanden. Geen eisen gaan stellen nu.

FuegoJoy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-08 00:07

Per PB wil ik best vertellen waarom ik niet terug WIL , teruggaan is geen optie want er is geen plek. Ja over een maand of twee ,drie, who knows ..

wat ik begreep dat er haast achter zit ..

MandyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 00:14

FuegoJoy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-08 00:19

thanks for de tip !

Mila87

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 00:22

Pff wat een vervelende situatie. Ik kom niet uit die regio, maar uit drenthe, maar ik kan me voorstellen dat het in Amsterdam allemaal even wat anders loopt dan hier.
Ik denk dat je dan toch opzoek moet naar een stalling waar je tijdelijk terecht kunt en eventjes langer voor moet reizen. als je echt moet wijken tenminste..probeer anders eerst achter de reden te komen. Ik denk niet dat je veel keus hebt als de eigenaar van de stalling het echt doorzet.
Hoeveel andere pensionklanten staan er dan?

En offtopic..leuk dat je in drenthe gaat wonen. Roswinkel is dichtbij (heb even gespiekt) en idd een klein gat Cool . Ik woon nabij Emmen. Ik neem aan dat je dochter in Emmen naar school zal gaan.

FuegoJoy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-08 00:25

We zijn er nog niet helemaal over uit waar mijn meissie naar school zal gaan, we willen wat open dagen gaan bekijken.

We vinden het wel heel erg spannend hoor , paarden aan huis, in een totaal vreemde omgeving...
maar net zo eng als ik het vind , kijk ik er naar uit ...

Mila87

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 00:30

Jah kan ik me heel goed voorstellen..Drenthe is heel erg wennen als je het niet gewend bent..Ik kom zelf uit twente, niet heeel veel anders maar toch wel iets. Ookal zou je het niet zeggen.
Het taalgebruik is vooral vreemd Cool , maar ze zijn er wel heel open en vriendelijk. Hangt ook wel van de omgeving af denk ik.
Roswinkel zelf ken ik eigenlijk niet, weet alleen dat het klein is Cool Heb er wel eens naar huizen gekeken voor mn moeder, maar is nooit doorgezet.
Lijkt me heerlijk, paarden aan huis, je hebt de rust..Mooie natuur van drenthe om je heen Lachen Wat wil een mens nog meer Haha!

Igg succes met je huidige situatie! Dat zal lastig worden..vooral als het allemaal overhaast moet.

FuegoJoy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-08 00:30

Er staan in totaal 6 of 7 pensionklanten, waarvan een meisje en wij nog niet zo heel lang. De rest staat er al een tijdje.

FuegoJoy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-08 00:31

Dat is vooral wat me steekt , dat hij soort van zegt .... het heeft haast, haast, haast !