Kom ik vanmorgen beneden op stal, in mijn badjas (das het mooie van boven je stallen wonen) om mijn kudde paarden te voeren die binnen staat. Afijn, geen wolkje aan de lucht, heb ze gevoerd en lekker met ze gebabbeld en af en toe mijn hond een zet gegeven omdat hij zo onrustig was en de hele tijd tegen de grote deuren aansprong "jaja Gambler, je mag zo naar buiten, doe ff rustig het is zondag!!", maar Gambler bleef blaffen. Iets in je zegt dan dat je moet gaan kijken wat er is, dus ik gluur door het raampje van de stallen in de richting van de weide waar onze schuilstallen staan en waar mijn jonge ruin (Stallone, 5 jaar) samen met twee (2 jarige welch K, Bas en Dandy-boy) hengstjes staat. Zie ik daar tot mijn grote schrik en stomme verbazing 2 'kinderen' (jaartje of 14 denk ik), waarvan er 1 OP Dandy zit in MIJN WEI!! Dus ik stier op mijn klompen en nog steeds gehuld in een badjas met daaronder een roze trainingsbroek (nee de schoonheidsprijs zal ik wel niet gewonnen hebben) naar buiten, met een geflipte hond aan mijn zij. Ik een hele tirade afgestoken, compleet met verwensingen en aggressieve gebaren, ja kom nou! Komen die kiddo's doodleuk naar het hek dat ze hadden besloten om Bas en Dandy te rijden omdat ik altijd alleen op Stallone reed (blijkbaar houden ze ons in de gaten) en ze dat zielig vonden. Toen ik ze vertelde dat de hengstjes pas 2,5 waren zeiden ze dat ze OP BOKT hadden gelezen dat het makkelijk kon om op 2,5 jarigen te rijden!! Ze hadden het op foto's gezien en heul veul mensen zeiden het!! Nou, ik ben zwaaar over de zeik gegaan en heb ze bijna letterlijk het erf afgetrapt... Ze stonden allebei huilend op de stoep. Waarop ik vervolgens woest naar huis ben gestampt en daar de schade aan de paardjes ben gaan controleren, Denk niet dat ze er lang op hebben gezeten want geen van de dieren was bezweet of had afdrukken. Dandy leek er tevens niet van onder de indruk maar Bas laat zich tot noch toe niet benaderen, zelfs niet met voer.
Wilde het even van me afschrijven. Overigens was dit om half tien, zondagmorgen, IN MIJN EIGEN TUIN!!! De ponies zijn van mijn moeder en ik heb haar nog niet kunnen bereiken...
De halsters en touwen die normaal gesproken aan het hek hangen gaan achter slot en grendel.. te gek voor woorden