Paarden worden ongevraagd gevoerd en niet alleen dat!!!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Paarden worden ongevraagd gevoerd en niet alleen dat!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 16:25

Ik weet niet of het hier goed staat, maar ik had al een tijdje het vermoeden. Ik vond af en toe brood in de paddock wat ik er zelf niet had neergelegd.
Vanmorgen waren we niet thuis, en manlief komt me net melden dat er afdrukken van laarsjes staan van maten die wij allang zijn ontgroeid.
Verdere vondsten: een borstel die hier niet hoort en een kapot getrokken halster, en een lange twijg met een touwtje eraan, waar woef-lief mee aan kwam zetten achter de schuur vandaan.

En tot overmaat van ramp net een zeer boze mama aan de telefoon die even komt melden dat haar kind door één van onze paarden is gebeten.

Mijn god, in wat voor land leven we. Dat je je kont niet eens kunt keren van eigen erf af en je paarden een paar uren alleen kunt laten.

Flabbergast

Re: Paarden worden ongevraagd gevoerd en niet alleen dat!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 16:26

Dan zal haar kind de volgende keer wel 3 keer nadenken voor hij bij jullie paarden in de buurt komt Lachen, belachelijk.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 16:27

Mag hopen dat je de boze mamma hebt uitgelegd dat haar kind niet bij jouw paarden hoort te komen?

Je kunt nog een webcam ophangen gericht op de paddock, zie je gelijk wat er allemaal rondloopt aan kinderspul.

kissielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 16:29

Jeetje wat asociaal dat er dus gewoon kinderen je terrein opkomen!! kan je niet gaan praten met die moeder die jou net belde? Zij is degene die haar kind in de gaten moet houden. Ik zou het zeker niet tof vinden zomaar mensen bij mn paarden...

Laanbanaan

Mama terug bellen en zeggen dat je net aangifte heb gedaan bij de politie omdat je spullen mist en er iets kapot gemaakt is en dat jij geen idee ervan had hoe dat kon?

Boktpony

dat meen je?

dan zijn die kinderen bij iemand anders op het erf geweest zonder toestemming en dan durven die ouders ook nog op te bellen dat hun kind is gebeten... in zo'n geval eigen schuld dikke bult Vork
nu hopen dat ze er wat van geleerd hebben want je moet er niet aan denken dat er echt wat gebeurt (kind dat getrapt word of per ongeluk omver word gelopen ofzo).

Mri

Ik mag hopen dat je het telefoon nummer hebt van die boze mama?
Even een gesprekje met deze dame aangaan, mocht daar neit uitkomen wat jij wil kan je altijd nog even langs de politie gaan om te mogelijkheden te bekijken....

Wat eenbrutaliteit dat zo'n kind het ook nog even aan mama verteld en dat die maar moet bellen.
WS is mama net zo "apart" en heeft gewoon tegen kindlief gezegd: ga die paardjes maar poetsen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 16:31

Voor mezelf ga ik ook uit van wat jij zegt. De moeder beslist echter anders, die wil een kapotgetrokken jas uit mijn verzekering. Jammer dat ik daar niet aan meewerk en verder wordt het goedgepraat onder het mom dat we blij moeten zijn met kinderen die komen borstelen omdat we daar zelf zogenaamd te nalatig voor zouden zijn.
Ikzelf vind het levensgevaarlijk, andermans kids die zo even tussen de draden door floeperen bij nog vrij onopgevoede tweejarigen... erger nog ik vind het doodeng!

Verder weet ik inmiddels dat er ook een volwassene elke dag wordt gesignaleerd, die groente afval en andere troep bij ons komt storten.
Ik denk dat ik eerst maar eens overga tot het maken van borden.
Ik heb de boze mama voorzien van tekst en uitleg en ik had het hele verhaal net zo goed tegen de buitenmuur kunnen ophangen, vrees ik....

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 16:32

Wat een stelletje achterlijken! Aparte mensen heb je toch... Ik hoop dat je een goede oplossing kan verzinnen... Heb je geen hond ergens?

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 16:32

Ik zou mama verteld hebben dat ze blij mag zijn dat het paard haar broedsel te pakken gekregen heeft, en niet ik...........

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 16:33

negeren en bordjes ophangen Haha!

je hebt ook van die verboden toegng bordjes met 1 of andere wetsregel er onder... misschien zijn die handig want dan ben jij volgens mij ook niet aansprakelijk te stellen als je geen toestemming hebt gegeven om je erf op te komen.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 16:33

Tweejarigen die buiten staan borstelen? Enige uitleg over 'buiten staan en borstelen' is wellicht ook tegen een muur praten?

ayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 16:34

Wat een lef, om zomaar een vreemd erf op te gaan en aan je paarden te gaan zitten! Mijn bloed zou echt koken. Ik vond het al vreselijk als mensen of kinderen mijn pony's gingen roepen, want daar begint het mee... Dan wat eten geven, dan bij ze het land in...

Kun je hier nog iets tegen doen vraag ik me af...

Als ik hun moeder was, had ik ze verteld dat ze terecht waren gebeten en daar nooit meer mogen komen, maar nee hoor, die ouders van tegenwoordig behandelen hun kroost als prinsjes en prinsesjes

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 16:35

Grr, zo zou je die nauwelijks opgevoede 2-jarigen nog willen leren iets harder in kindertjes te bijten ...
Een beetje respect voor andermans erf, dieren en spullen zou wenselijk zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 16:36

Tweejarigen die overdag buiten staan en 's nachts op stal ja.
Koude stal en geen dekens.
Ik ben gewoon doodsbang dat een van de paarden om zich heen gaat meppen als er vreemd gespuis in de paddock kruipt, eerlijk gezegd.
Manlief is nu aan het bellen, die is verbaal wat sterker Haha! en die gaat zometeen extra lint spannen met een lading stroom waar je van over je nek gaat, mits je er tegenaan komt.

Tssst, er is gezegd dat we blij moeten zijn met verzorgertjes....

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 16:37

Ik zou bijdeze dus meteen even de politie bellen morgen, gewoon om te vragen wat je er aan kan doen.

Wellicht is een aangifte (want tja, je hebt nu "bewijs" tegen hun, en ze hebben "bekent") een goed idee, en geeft dat net wat duidelijk aan bij deze (nogal domme mama) dat het absoluut niet de bedoeling is.

Wellicht een bordje ophangen met *Pas op, 220 volt * of het erf even afzetten met een flinke tik, en dan 3 draadjes hoogof zo Whoosh! Whoosh! Whoosh!

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 16:38

mama moet blij zijn dat haar kindje nog leeft!

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 16:38

Als je verzorgertjes wilt dan ben je er blij mee ja. Anders niet zo. Iemand ongevraagd aan je paard Verward

Wat dacht je inderdaad van aangifte doen? Is er niet iets als huisvredebreuk wat ook telt als iemand op je erf komt? En anders maar een hoop verboden toegang bordjes ophangen.

Ikima

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 16:39

Meteen borden aan de omheining hangen: niet voeren i.v.m. speciaal dieet en niet in de wei komen wegens wilde paarden. Duivel
Waar halen de mensen toch het lef vandaan, het verschil tussen mijn en dijn is ver te zoeken. Dit vind ik hetzelfde wanneer die klöte kinderen ineens in je achtertuin staan en bloemetjes gaan plukken. Het blijkt wel dat ze geen opvoeding hebben gehad want zoals die moeder reageert is ook erg aso. Dan ook nog het lef hebben om de kapotgetrokken jas bij jou te verhalen. Ze mag blij zijn dat het bij de jas is gebleven. Sommige mensen hebben echt een bunker voor de kop.
Wat dat voeren betreft, een paard is geen kliko waar je gewoon maar je tuinafval in kunt storten. Wie weet wat er voor giftige troep in zit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 16:40

Het punt is, er zijn zo vaak kinderen aan de deur geweest die bedelen om een verzorgpaard. Ik heb ze altijd afgewimpeld. Waar je dus nu tegenaan loopt, is dat ze dan, als ze nee op het rekwest krijgen, gewoon némen en daar baal ik zo ontzettend van!

Ik ga morgen aangifte doen. Ben blij dat meerderen van jullie dat ook een goed plan vinden.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 16-11-08 16:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 16:40

Ja laat je eens informeren over aangifte doen. En dan hopen dat het mooi rondgebazuind wordt in het dorp en het anderen afschrikt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 16:42

Waar ik dus nog het meest boos over ben is die zelfgemaakte chambon en dat kapotte halster. En uitgerekend de toch al meest wilde van de twee werd gisteren gek toen ik haar bovenaan in de nek aanraakte.

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 16:44

pff vraag me af wat de kindjes tegen hun moeder hebben gezegt,
maar opzich wel slim van je paard om er eentje te bijten, weet je iig wie er bij je paardjes komt!nee erg flauw ik weet het Bloos
ik snap absoluut dat je aangifte zou willen doen, maar ik zou zelf eigenlijk liever eerst met die kinderen gaan praten.
samen met de moeder dan wel natuurlijk.

wow lees net ff wat je schreef, pff je zit er echt niet op te wachten dat je paardje nog wilder wordt dan dat hij al is!!

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 16:45

pfff, *(&*(&( kinderen....
daar wordt je toch dood ziek van ? en die ouders nog meer.

Even een fysio/osteo laten komen en de rekening (of een fictieve rekening) indienen bij de mama.
ja uw kind heetf maar paard naar de knoppen geholpen, dokken maar!

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 16:47

Hoe is het telefoongesprek met je man afgelopen? Heb je vermeld dat je aangifte gaat doen? Ik word er nu al pissig van, ik betrek het dan ook op mezelf, wat als iemand aan Aap zit... Bah zulke mensen...

En fictieve rekeningen vind ik nogal dom, daar verlies je je geloofwaardigheid mee. Maar ik vind dat ook geen Sul actie Knipoog