Nou, waar zal ik eens beginnen.
Ongeveer 3,5 week terug is Wanted gevallen in de wei. Hij was samen met zijn maatjes lekker aan het rennen, hij is toen met zijn achterbenen achter de poort blijven hangen en gevallen. Dierenarts erbij, een spuit tegen de ontsteking en verder leek er niets ernstigs. We hebben hem 1,5 week rust gegeven en toen liep hij weer goed. Ik heb hem rustig weer opgepakt en heb zelfs 2 weekenden terug een wedstrijd gereden met hem.
Hij liep super, we hebben weer gelest. Ik dacht dat het over was.
Totdat hij afgelopen vrijdag weer stok-kreupel door de wei liep. We wilden van die onduidelijkheid af en hebben een afspraak gemaakt bij De Lingehoeve in Lienden. Vandaag om half 4 werden we verwacht.
Je kent het wel, buigproeven, echo en foto's. Hij was zo opgewonden en hij zit super in zijn fel. En dan de uitslag..
Ik ben me rot geschrokken, mijn hart is gewoon gebroken.
Het zit hem in zijn knie van het linkerachterbeen. De meniscus is waarschijnlijk gescheurd en rondom zijn kruisbanden zitten botsplinters. Het gaat dus absoluut niet goed met Wanted. Er zit ook onwijs veel vocht in zijn knie. We weten eigenlijk nog niks, alleen dat het flink mis is. We hadden twee opties: niets doen en een ct scan laten maken.
Als we niets doen is het afwachten, afwachten en afwachten. We zullen nooit weten wat er precies kapot is en weten nooit of het goed is als we het rijden ooit weer op zouden pakken.
Tweede optie is een ct scan. Daar hebben we dan ook maar voor gekozen. Morgen of donderdag is het zover en vrijdag weten we de uitslag. Na de ct-scan hoopt de dierenarts duidelijk te hebben wát er precies allemaal beschadigd is en wat de prognose zal zijn.
Het kan vriezen, het kan dooien zegt hij. In het ergste geval is het gewoon einde oefening. In het beste geval kunnen ze hem eventueel opereren en heeft het een herstel van zeker een jaar nodig. Dan is het nog natuurlijk altijd de vraag.. komt het ooit helemaal goed.
Wij kunnen het niet begrijpen, hij was zo vrolijk en levendig. Het breekt mijn hart als ik eraan denk dat het dier barste van de pijn en dit niet wilde tonen. Dat jaar wachten en herstellen maakt me allemaal niet uit, als het uberhaupt maar goed komt.
Wanted is 5 jaar en het liefste paard dat ik ken. Hij is mijn maatje en mijn grote knuffel. Ik kan niet zonder hem :'(