Waarom is dit gebeurd? Mijn kleine meisje is mishandeld...

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Karla

Waarom is dit gebeurd? Mijn kleine meisje is mishandeld...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-15 20:51

Net als je denkt dat het verdacht stil is met de paardenmishandelingen, slaan ze weer toe. Vorige week is mijn kleine meisje Amelie de dupe geweest van een paardenbeul. De hebben een deel van haar linker schaamlip weg gesneden en ze zijn met een scherp voorwerp een klein stukje naar binnen geweest.

Gisteren hebben we de rare wond op haar achterste ontdekt. We zouden het even aankijken omdat we dachten, maar misschien was het meer hopen, dat ze het zelf kapot geschuurd had. Vandaag was ik vrij van school en heb ik mee kunnen gaan en haar naar buiten kunnen zetten. Ik wilde het gelijk even weer bekijken en het leek wat ontstoken. We hebben een stalgenoot gevraagd om er ook even naar te kijken. Zij vond het ook een hele rare wond en we hebben toen ook meteen de dierenarts gebeld. Hij zou vanmiddag komen, maar wist niet hoe laat en hij zou bellen als hij weg zou rijden. De hele dag hebben we gewacht op een telefoontje van de dierenarts. Om half 5 belde hij dat hij naar stal zou rijden. We hebben ons meteen klaargemaakt en zijn in de auto gesprongen. Toen we daar aankwamen, waren de veearts en zijn assistente er al. Ik heb Amelie meteen uit de wei gehaald en gelukkig liep ze goed mee.
Hij heeft een blik op de wond geworpen en wist al meteen dat ze dit niet zelf heeft kunnen doen. Hij heeft het iets duidelijker bekeken en was haast zeker dat het om verminking ging. Ik barstte meteen in huilen uit, ik kon gewoon niet geloven dat dit echt was gebeurd. Waarom heeft dit moeten gebeuren? Waarom Amelie, mijn kleine Amelie. Ze is nog maar 3 jaar en heeft dit moeten meemaken. ;( . Natuurlijk wens ik het geen enkel paard toe, maar altijd heb ik gedacht dat het ons niet zou overkomen. En dan gebeurt het toch :n

Hij vertelde dat het helemaal niet stil lag met de mishandelingen, maar dat het hier in de buurt heel veel voorkwam. Hij was er zelf ook verschrikkelijk kwaad om. Hij heeft letterlijk gezegd: "Er zou gewoon eens een paard zo'n harde schop moeten geven dat de kop van zo iemand er af vliegt". en gelijk heeft hij, het is toch gewoon ziekelijk. Hoe haal je het in je hoofd om een paard van binnen en buiten te verminken :r .

Afgezien van alle horror die ze heeft moeten meemaken, heeft ze er, op haar verwondingen na, niks aan over gehouden. Ze is nog steeds de vrolijke, gekke Amelie die ze altijd al is geweest. Toen ze weer in de wei kwam, rende ze meteen om haar vriendjes af in haar overdreven tuigerdrafje. We hebben ook verder niks aan haar gedrag kunnen merken, daarom is het ons waarschijnlijk pas zo "laat" opgevallen.

Maar we weten natuurlijk niet door wie en waarmee ze is verminkt. Maar omdat het vaker gebeurd en we weten dat de "voorwerpen" vaak niet al te schoon zijn, krijgt ze, misschien meer uit voorzorg, 5 dagen lang antibiotica en moet het een half jaar lang genezen en herstellen.

Ik weet ook gewoon niet hoe ik me moet voelen. Ik ben verschrikkelijk boos, verdrietig, misselijk en alles hoe je je maar kan voelen op zo'n moment. ;(

Verder heeft de dierenarts ook gezegd dat we dit in ieder geval moeten delen zodat mensen weten dat het nog lang niet is afgelopen. Ze zijn erg actief hier in de buurt nu. Mijn paardje staat in Eext (Drenthe), dus iedereen die hier in de buurt woont, maar natuurlijk ook de mensen daarbuiten: Wees op je hoede! Ondanks dat je het niet veel meer hoort, gebeurd het nog net zo veel als toen het nog in het nieuws was.
Doe alles wat je kan doen en vertel het aan iedere paardenhouder die je kent...

Ik moest het gewoon even van me afschrijven. Ik voel me echt verschrikkelijk, hoe zal mijn kleine Amelietje zich wel niet voelen (en gevoelt hebben) ;(
Laatst bijgewerkt door Karla op 10-02-15 20:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Aidenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 20:53

Sterkte, dat moet echt schrikken zijn geweest, ik hoop dat ze die dediel snel pakken :(:)

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 20:55

Verschrikkelijk, arm paard! Heel veel sterkte, hopelijk wordt de dader, of daders, snel gevonden.

Wendybrian

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 20:56

He jeetje meid, wat vervelend!
Ik hoop dat je paardje snel opknapt!

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 20:57

Jeetje, wat vreselijk en wat zul je onwijs geschrokken zijn. :(:)
Heel erg veel sterkte en beterschap voor je paard toegewenst.

RoosDeG

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 21:00

Germ :(
Heel veel sterkte :(

Sophie_Elsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 21:02

wat vreselijk !
niet voor te stellen dat mensen dat soort dingen kunnen doen, word er gewoon misselijk van. :r

gelukkig lijkt de "emotionele" schade bij haar mee te vallen, al weet je dat natuurlijk nooit...
heel veel sterkte voor jullie allebei :(:)

dalena

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 21:05

Oh Karla!
Wie haalt het in zijn hoofd om zoiets te doen?!

Sterkte voor jou en je paardje... :(:)

xMalibu

Re: Waarom is dit gebeurd? Mijn kleine meisje is mishandeld...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 21:05

Wat verschrikkelijk, sterkte voor jou en je paardje natuurlijk ! Hopelijk wordt die gek snel gepakt :n

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 21:06

Getverdemme! Wat verschrikkelijk. Ook ik wist niet dat ze nogsteeds actief zijn in deze buurt. Mag ik vragen welke dierenartsenpraktijk je hebt?

xHereIsAnne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 21:07

ohh, wat erg!
ik hoop dat ze de dader zo snel mogelijk oppakken.
grr ik kan hier zo boos om worden!! :( :(

Caitlin_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 21:09

Sterkte!

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 21:31

Heel veel sterkte. :(:)

crazyshar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 21:38

Kijk even bij stichting zinloos geweld tegen dieren.
Zij zijn bezig om de wetten aan te passen, maar hebben ook de preventie app en telefoon in het leven geroepen.

Voor een klein bedrag kun je melding krijgen als wr in jou regio een mishandeling gebeurt maar als dit bij jezelf is kun je dat ook melden zodat er meerdere op de hoogte zijn en ogen en oren open kunnen houden.

Heel veel sterkte en beterschap voor je meisje!

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 21:50

Heel erg veel sterkte voor jou maar voor al voor je meisje

Wij zitten dan wel in Duitsland/Limburg maar hier staat savonds en snachts niks meer buiten
Of bij de paddoc's achter ons huis (wij zitten aan een bosrand)
Horror dit hopenlijk gaat de genezing voorspoedig
En word deze onozele gek snel gevonden en alles wat hij de paarden heeft aangedaan ook bij hem gedaan!

jentel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 22:10

Wat erg!! Sterkte..

Hillady

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 22:22

Gedverdemme zeg.. waarom lopen er nog van die verschrikkelijke types rond hier op de aarde..
Sterkte zeg..

Zoefferd

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 22:28

Oh wat erg heel veel sterkte met jou en je paardje :(:)
Ik las dat ze heel snel schrikt dan zou je juist denken dat zo'n paard niet het slachtoffer wordt.
Echt verschrikkelijk dat ze nog steeds niet opgepakt zijn :n

Karla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-15 22:32

Ze schrikt idd heel snel, maar het is een echte allemansvriend. Ze vind iedereen lief en wil ook met iedereen kennismaken. Verder word er ook gedacht dat de beul de dieren verdoofd voor hij "aan het werk" gaat :n
_____

Heel erg bedankt iedereen, wat ontzettend lief van jullie dat jullie zo meeleven en meedenken <3

Amelie staat ook 's nachts binnen. Alleen is de schuur nooit op slot geweest o.i.d. Nadat we het de staleigenaar hebben verteld, zit er ook een dik "slot" (een grote, sterke scharnier met een flinke pin die je echt niet zomaar door krijgt. En die je ook met geen mogelijkheid vanaf buiten open krijgt) op. Ik merkte wel toen alle paarden op stal stonden en ik de stroom nog even er af ging halen, en ik dus even alleen was (ik ga altijd met mijn moeder naar stal), dat ik gewoon bang was. Ik was gewoon bang dat die engerd op het poetsplaatjes zou staan ofzo :brr: . Ik voel me ook gewoon niet veilig meer op stal...

Maar verder was Amelie gewoon gewoon vrolijk toen ik haar op stal ging zetten. Ze doet of gedraagt zich niks anders dan dat ze deed voor het was gebeurd.

Karla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-15 23:54

Inmiddels al 2 tips gehad. 1 van het buurmeisje en 1 van een stalgenoot. Natuurlijk weten we niet of dit allemaal met de mishandeling te maken heeft. Maar wie weet brengt ons dit een stapje dichterbij de dader.
Laatst bijgewerkt door Lous op 11-02-15 22:01, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: Op verzoek van TS gewijzigd

Anniek22

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 09:51

Poeh zeg, sterkte! Ik ben nu wel een beetje bezorgd om mijn IJslanders, die staan 24/7 buiten in een bos, langs 2 zandpaden.. Overigens wel in Gelderland maar toch :-(

Ariannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 09:58

Wow wat een gek :(
Arm beesie hoe gaat het nu met er?
Hoop dat ze snel opknapt! Sterkte :(:)

xLeoniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 10:03

Ik hoop dat die kl**tzakken snel gevonden worden! Maar waarschijnlijk krijgen ze een boete en komen ze er weer mee weg.. Ik hoorde gisteravond idd al van dit verhaal.. Wat afschuwelijk -:(- Hoop dat je paardje er snel weer bovenop is!! :(:)

Happiness91

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 10:10

och wat verschrikkelijk! ik hoop dat die zieke lui snel eens opgepakt worden!

neile

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 10:11

Bah zeg, dat moet schrikken zijn. Ze moeten met hun fikken van je paard afblijven. Wat zeg ik? Van eender welk paard afblijven!

Goeie moed, TS. En al goed dat je paardje er mentaal niet te veel aan over heeft gehouden.