en toen viel ik dr af xD

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

pien_2010

Re: en toen viel ik dr af xD

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 17:44

Jammer TS dat je net de pech van het krantenwagentje had terwijl je net zo fijn aan het rijden was en het goed ging.
VOlgende keer beter met minder pech. En je cap zul je wel niet meer vergeten op te zetten. Zo gaat dat nu eenmaal met paardrijden dat je soms ook een beetje geluk moet hebben met je omgeving en/of reactie van je paard. Je niet laten ontmoedigen hé!

Maartje347

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 17:48

sorry hoor mensen maar waar maken jullie jullie in vredesnaam druk om?
Elke dag die je kan zetten kan je leven kosten.
Ik rijd op een hengst zonder zadel met alleen een halstertje langs de weg de dijk nog wel waar ze 80 km per uur rijden sommige zelf harder.
Heerlijk genieten we samen.
En je kan wat gebeuren ja, maar kan ook zijn dat ik op de fiets zit kan ik ook aan gereden worden en dood gaan.
Iedereen zijn eigen keus,
Altijd maar dat commentaar even een poedersuiker cap.
Ik ken iemand die had cap op maar juist door die cap is ze overleden.
Ik was bijna dood omdat ik me riemen in de auto om had. Riemen kan ook levens gevraalijk zijn.

Nou meid kan gebeuren natuurlijk. Gelukkig heb je niks ernstig. Gewoon lekker blijven rijden hoe jij het fijnst vind,
Mensen moeten niet zo zeuren.

YamaSaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 18:02

Maartje347...Verschil is...jij bent even een jaar of 10 ouder he ;)
TS is nogal minderjarig...vind ik toch net iets anders.
En hier is een iemand die nog op bokt kan zitten OMDAT ik een cap op had...
Anders was ik dus dood geweest ;)
Dus overal is een voorbeeld van te noemen :j

minajtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 18:10

of je een cap draagt of niet is je eigen keuze. of de keuze slim is die jij maakt, nee. vindt ik niet.
ik ben blij dat ze die dingen uitgevonden hebben, anders was ik nu al drie keer dood geweest..

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 23:30

Ja hoor dat ligt natuurlijk aan het ras.
Of zou het een gebrek aan verstand van de ruiter zijn ~~}>

Dat soort uitspraken laat weer eens goed zien hoe weinig men van dit ras weet......

Pff sorry hoor word er een beetje moe van die uitspraken.....neem dan lekker een hobbelpaard...

Maartje347

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 23:34

Barcelano schreef:

Dat soort uitspraken laat weer eens goed zien hoe weinig men van dit ras weet......

Pff sorry hoor word er een beetje moe van die uitspraken.....neem dan lekker een hobbelpaard...

Arabieren hebben wel meer de aanleg er voor dan bijvoorbeeld een tinker of fries of haflinger..

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 23:44

Maartje347 schreef:
Barcelano schreef:

Arabieren hebben wel meer de aanleg er voor dan bijvoorbeeld een tinker of fries of haflinger..

Heb altijd al Arabieren gehad en ik en meer eigenaren zullen hetzelfde zeggen: Het is een van de grootse vooroordelen die er bestaan.
Me vorige hengst reed ik op een bospad naast een trein rails en ging met hem wandelen in schiedam tussen de trams.
Mijn merrie kan ik mee langs de grootse landbouw voertuigen mee rijden geen probleem.

F 16"s Apache en chinooks kunnen laag over vliegen en dan bedoel ik echt laag om te landen en de paarden kijken er niet van op....Dus ja vind de reactie over de AV beetje overdreven...Had ieder ander ras kunnen zijn..

Ze worden niet alleen door heen leervermogen gebruikt in diverse shows en circussen...ook vanwege hun nuchterheid:)

_nvds

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 23:47

Arm paard

Maartje347

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 23:50

_nvds schreef:
Arm paard

hoe bedoel je arm paard?

_nvds

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 23:52

Bedoelde de filmpjes , heb je het laatste filmpje gezien , wordt heel de tijd aangetikt met de zweep

YamaSaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 23:58

Arabieren zijn vrij rustig hoor!
Het zijn de kruisingen met dat soort bloed die vaak zo pittig zijn ;)
Sluit niet uit dat ik vind dat minderjarigen verplicht zouden moeten worden om met cap te rijden.
Is daar geen regel ofzo voor?
Laatst bijgewerkt door YamaSaki op 13-01-13 00:12, in het totaal 1 keer bewerkt

drae

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 00:02

waar staat het filmpje waar mensen het over hebben ?

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 00:04

hannah41 schreef:
En omdat elk paard kan schrikken en een arabier natuurlijk net iets sneller

Geryon schreef:
Uhm, een arabier staat hoger in het bloed dus is het toch logisch dat het eerder vlucht? Dat heb ik altijd geleerd hoor..

Maartje347 schreef:

Pááárdon? :o?

YamaSaki schreef:
Arabieren zijn vrij rustig hoor!
Het zijn de kruisingen met dat soort bloed die zo pittig zijn ;)

En dit is ook gewoon niet altijd waar :n

Altijd die vooroordelen over het ras :n Dat komt eerder door mensen die niet met het ras om kunnen gaan, dan de paarden zelf.

Menig ander ras gezien dat heter is dan mijn AV. En onze vorige NRPS was ook geen paard wat "op hol" sloeg.

Desalniettemin, TS, volgende keer cap op meid! Je kan er altijd afvallen, ook als je paard niet er vandoor gaat.

YamaSaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 00:08

*zucht* ik bedoel ermee....dat vaak de "drukke" eigenschappen juist door worden gegeven bij een kruising, omdat die blijken te domineren ;)
Maar ik neem aan dat je gewoon een paard/pony rijdt/koopt die bij je past en die je aan kan :)

Ik ken ook genoeg paarden en pony's van andere rassen die veel drukker en pittiger zijn, dan menig arabiertje of kruising waar ik op heb gereden :)

Maar uit eigen ervaring is gebleken, (lees wat ik dus heb meegemaakt en niet 100% altijd zo is), is dat de kruisingen volbloedjes wat pittiger waren aangelegd dan de volbloedjes :)

Maar on-topic: Meid je bent 12...waarom zou je zonder cap willen rijden? :)

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 00:17

Waarom die *zucht*?

Uit je tekst kan ik niet opmaken dat je het zo bedoelde als dat je hier omschrijft, want daar kan ik me best in vinden. Maar wordt zelf beetje moe van al die mensen die met vooroordelen over arabieren of kruisingen met arabieren komen. Ik denk dat het eerder te maken heeft met hoe de eigenaar er mee omgaat, hoe de huisvesting is en zelfs ook hoe het voer van de dieren is.

Maargoed. Of je nou 12 bent of Anky. Die cap op je kop is altijd verstandiger.

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 00:23

Sieltjuh schreef:
Waarom die *zucht*?

Uit je tekst kan ik niet opmaken dat je het zo bedoelde als dat je hier omschrijft, want daar kan ik me best in vinden. Maar wordt zelf beetje moe van al die mensen die met vooroordelen over arabieren of kruisingen met arabieren komen. Ik denk dat het eerder te maken heeft met hoe de eigenaar er mee omgaat, hoe de huisvesting is en zelfs ook hoe het voer van de dieren is.

Maargoed. Of je nou 12 bent of Anky. Die cap op je kop is altijd verstandiger.

Juist je hebt maar een hoofd met een stel hersens erin...Koester die....Er zijn zat mensen die wenste dat ze nog een functionerende brein hebben.

Ik zelf ben met cap eens zo hard op me kop terecht gekomen dat ik geheugenverlies had en kop pijn dat wil je niet weten...ben blij dat zo champignon me ervan heeft behoed om verdere complicatie s te hebben.

En je vergeet je zadel en hoofdstel ook niet....Of je broek aan te trekken.Een cap vindt ik gewoon bij je uitrusting horen...

YamaSaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 00:28

Omdat mensen niet tussen de regels door kunnen lezen...
;)
Ik heb dus voor de mensen die alles letterlijk lezen even mijn eerste zin aangepast en "vaak" erbij gezet.
Aangezien er dus helaas veel mensen zijn die al die vooroordelen hebben.
Zie je overigens bij alle dieren... Zo zijn, Arabieren snel en heet in het hoofd...
Zijn alle Tinkers brave boeren knollen..
Zijn alle hengsten levensgevaarlijk...
Zijn bij de honden alle Pitbull achtigen vechthonden en alle Golden Retrievers lief ;)

Maar of je nou op een volbloed, warmbloed, koudbloed, kruising of wat dan ook gaat zitten...
Een cap op je kop is handig ;)
-Tenzij het een stokpaardje is :+ -

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 00:32

YamaSaki schreef:

Haha dan kan je over je eigen benen struikelen en lig je nog op de grond...(beetje offtopic)

YamaSaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 00:32

Barcelano schreef:
YamaSaki schreef:

Haha dan kan je over je eigen benen struikelen en lig je nog op de grond...(beetje offtopic)

_O-

zoutenootjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 00:43

Paardrijden gaat met vallen en opstaan. Was Jeroen Dubbeldam niet met een stokpaardje bezig (poster reclame voor jumping amsterdam of zo). Over kruisingen, ik heb als eerste paard een kruising haflinger arabier gehad (met papier), die ik van een manege heb gekocht. Daar gingen de beginners op omdat hij echt heel rustig was. Dus hij was van zijn 4e tot zijn 10e een manegepaard. Daarna van mij. Super paard.
En nu heb ik een arabier. Ook heel lief. Nog niet helemaal ingereden, maar het komt helemaal goed. We wandelen, fietsen, en wat ik verder kan verzinnen probeer ik met hem. Hij is echt heel makkelijk. Dus ik ga rustig een stukje wandelen door het dorp, of over een bedrijventerrein, maakt allemaal niks uit.

veronamylife

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 14:44

Bij mijn stalling mag je niet eens op een paard stappen zonder cap, het is verplicht..

toch wel een vreemd verhaal dit.. :Z

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 15:01

Moderatoropmerking:
Beetje gezelliger mag wel hier.
Iemand wijzigen op dingen die veiliger kunnen is prima, maar er hoeft niet eindeloos over doorgezaagd te worden.

VVDD > YRT