Wat een verschrikkelijke dag...

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

ArGieVai

Wat een verschrikkelijke dag...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-12 19:29

Jeetje... Ben echt even helemaal gebroken door wat me net is overkomen.. Moet het echt even van me af schrijven...

Misschien zijn hier mensen die mijn verhaal op Cavaletti hebben gevolgd.. Over mijn kleine vriendinnetje Bo. Zo niet hier even het korte verhaal:

Toen mijn paard aan kwam op zijn nieuwe stal (welke ook voor mij nieuw was), stond daar de meest schattige, chique pony die ik me maar kon bedenken. 1.25m hoog, zwart, blesje en 3 witte voeten. Echt een beauty, die volgens de mensen op stal compleet gestoord was. Ik was gelijk verliefd op deze kleine merrie. Ze stond al 8 maanden alleen op stal en in een mini paddock van 3 bij 3, waar ze dus ook niks kon.

Na lang zoeken heb ik toen haar eigenaar gevonden, die dacht dat zijn hackney merrie getraind werd door de mensen op stal, wat niet zo bleek te zijn dus.

Samen met mij en Maan is Bo in maart verhuisd naar onze nieuwe stal. Hier leefde zij volledig op. Het was en is de meest vrolijke, lieve pony die er maar is. Ze leert belachelijk snel, ze heeft nooit getrapt / gebeten of wat dan ook sinds zij verhuisd is van stal, en ook het steigeren en bovenop je springen was eigenlijk gelijk over. Ze werd steeds minder overgevoelig, steeds minder gestrest, en steeds vrolijker.

Inmiddels kent zij vele VD kunstjes, o.a. steigeren, liggen, kusje, rondje draaien, en zo voort. We doen longeren, lange lijnen, wandelen, ze wordt af en toe gereden en we waren van plan haar weer te introduceren voor de wagen. Elke dag dat ik aan kom fietsen, galoppeert ze hinnikend naar me toe. Ze loopt zonder halster of wat ook achter me aan, en houd me altijd in de gaten. Het is echt mijn vriendinnetje geworden...

Nu is er het probleem. Haar eigenaar is nogal een apart type. Is crimineel actief, erg heftig wat karakter betreft, en heeft net weer een paar maanden in de gevangenis gezeten. Iemand bij wie ik, zoals jullie begrijpen, ver uit de buurt blijf. Hij weet dat het goed gaat met Bo, en komt dus ook bijna nooit behalve in de zomer met zijn autistische zoontje, waar hij de pony voor heeft gekocht.

Natuurlijk heel vervelend dat haar eigenaar zo'n type is, maar goed, Bo heeft het nu goed, en daar gaat het me om... Dat is ook de reden dat ik met haar aan de gang blijf...

Nu werd ik vandaag gebeld. Het is zo goed als zeker dat mijn lieve Bootje is verkocht... Was dit nou aan een goed iemand geweest, had ik hier geen problemen mee gehad. Maar het is net zo'n type als hij. Eentje die eigenlijk nul verstand van paarden heeft. Die haar nog nooit heeft gezien. Die het ook eigenlijk alleen maar voor de heb wilt...

Het erge is dat ik machteloos sta. Dat zij weer terug bij af raakt, na al het werk dat ik aan haar heb gehad, na alle energie die ik in haar en zij in mij heeft gestoken. Dat zij, een ontzettend gevoelig dier, overgevoelig zelfs, weer naar een te hardhandige man gaat. Naar weer iemand die een pony als Bo totaal niet verdiend.

Ik weet echt niet wat ik moet, vind dit zo vreselijk... Zoals ik al zei, als het een goed nieuw huisje was geweest, had ik het natuurlijk ook vreselijk gevonden, maar had ik er wel heel veel vrede mee gehad. Ze verdiend een goed huisje, en of dat bij mij is of bij iemand anders is dan niet erg.

Jezus, wat voel ik me nu ontzettend poedersuiker. Sorry voor het lange verhaal, het moest er gewoon echt even uit...

Ik ben zo ontzettend blij dat ik zaterdag nog een fotomeeting met haar heb.. Hoop ook echt dat het weer mee zit, zodat het door kan gaan... Een laatste herinnering aan dit enorm gave en mooie jaar met deze kleine merrie met een enorm karakter...

geerke

Re: Wat een verschrikkelijke dag...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 19:34

heeft de eigenaar steeds de kosten betaalt?
Kun jij haar niet kopen dan?
Kijk uit met dit soort mensen,het is een slag apart.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 19:34

Da's niet leuk natuurlijk, waarom koop je haar zelf niet dan ?

Edit: Huh ? Kijk even in je profiel en daar staat bij haar gegevens: Van mij sinds 1 maart 2012 :?

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 19:35

wat vreselijk zeg. :(:)
kan je haar zelf niet overkopen. ;(

sjojo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 19:35

PFF... tja ik weet geen raad te geven. Misschien even praten met de oude eigenaar, wie weet is de koop nog niet rond en kun je ze alsnog kopen (zijn toch vaak geldgevoelige types) maarja dan moet jij ook nog geld hebben om haar te kopen hé.
Anders naar nieuwe eigenaar gaan en uitleggen dat als hij haar niet meer wil jij haar wilt overnemen?

Goh wat erg, voor het paardje is het verschrikkelijk!
Hoop dat je nog iets kunt doen.

ArGieVai

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-12 19:37

Ze is bij mij sinds maart, maar hij zij ook altijd; Ja, maar ze is ook van jou hoor! En zo was het voor mijn gevoel ook..

Helaas zal ik zelf de kosten niet op kunnen brengen van een extra paard, anders had ik dit natuurlijk zonder twijfel gedaan..

Pff, lijkt wel een penny verhaal zeg, maar goed, alleen heb ik ipv alles groter maken dan het is, vele dingen kleiner gemaakt...

love_Soraya

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 19:59

jeetje wat vreselijk voor je zeg.. vind ook echt naar van de eigenaar dat hij dit zo doet }:) naar alles wat je hebt gedaan, maargoed je zei al hij is niet het type met wie je graag in contact komt.. erg balen, enigste wat je denk kan doen is overkopen :o maar dat geef je al aan dat je dat niet red.. erg veel sterkte!!

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 20:36

jeetje zeg dit had je toch ook nooit aan zien komen zeg...
ik heb echt gewoon totaal geen idee wat je er tegen kan doen ja over kopen van de nieuwe eigenaar..
pff wat een drama zeg want t is idd echt een beauty

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 20:59

Jeetje, wat een verhaal! Ik wens je heel erg veel sterkte.

Evy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 22:10

Oh wat is dat balen zeg.
Jammer genoeg kan je er niks tegen doen zo te lezen.
Kan je niet vragen aan wie ze wordt verkocht en waar ze naar toe gaat?
Misschien dat je haar zo evengoed kan blijven verzorgen...

thillie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 22:20

Het klinkt mischien heel hard wat ik nu zeg maar afstand nemen is het beste. Ik heb ook in zo'n soort situatie gezeten en je gaat er zelf aan onderdoor. Zo nu en dan hoor ik nog wel eens wat over het paard en heb er slapeloze nachten van gehad laatst nog dat ik hoorde dat hij weer tot zijn knieen in de stront staat maar afstand nemen en je terug trekken is echt het beste. Succes snap heel goed dat het moeilijk is. Als je wil weten hoe en wat mag je gerust pb'en.

ArGieVai

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-12 22:54

bedankt voor de reacties

Thillie; je hebt absoluut gelijk. Toch is het indd echt super moeilijk, heb Bo uit echt een super slechte omgeving weten te halen, en het is ook eigenlijk niet voor mezelf dat ik verdrietig ben, maar vooral voor haar.. Ga morgen de eigenaar nog even bellen over wat er nou gaat gebeuren, en dan alle spulletjes maar alvast schoonmaken. Ik ga ook absoluut niet hard er tegenin of zo, dat kost mij mezelf. Uiteindelijk is mijn eigen paardje het belangrijkste, en die gaat gelukkig niet weg. Maar goed, toch doet het me wel enorm veel verdriet...

thillie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 23:20

Ik snap helemaal hoe je je voelt zo'n dier gaat je aan het hart. Je bouwt er een band mee op tegen beter weten in. Je doet wat je moet doen. Zorgt ervoor alsof het je eigen is. Ik heb toen met dat paard van velen gehoord dat ik afstand moest nemen maar ik kon dat niet omdat ik heel erg veel om hem gaf tot de zoveelste leugen van de eigenaresse en ik het niet meer trok. Dus toen besloten om afstand te nemen. Heb hem van december tot afgelopen augustus met veel liefde verzorgt en gelukkig had ik in juni de mogelijkheid om een eigen paard te kopen dat maakt het verdriet hem los te laten makkelijker. Ik geniet nu van mijn eigen en daar mag ik mee doen en laten wat ik wil en daar haal ik zoveel voldoening uit. Heel veel succes. Ik ga dit topic zeker even volgen ben heel benieuwd hoe het verder gaat lopen.

thillie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 23:23

Hey ik was benieuwd hoe het verder afgelopen is.