Vandaag de dierenpolitie bij mijn paarden gehad

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 23:20

Barcelano schreef:
Dan moet die koekie monster van mij wel heel zielig zijn :+
Die heeft altijd honger.....Zou men dan denken dat hij nooit wat krijgt :+

Hier hebben ze altijd lekkere trek. Stro genoeg, maar liever zielig kijken en wachten tot de baas voordroog :9 brengt.

duinmuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 23:23

Modder is echt niet te voorkomen in deze tijd van het jaar!!
Als de paarden al voor een beetje modder in beslag genomen worden snap ik niet wat het princiepe van de dierenpolitie is...
Het ligt er natuurlijk wel aan of er alleen maar modder is of ook een gedeelte waar de ondergrond harder is

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 08:34

Het topic is verzand in geneuzel....jammer....veel succes aan de betrokkenen.....

marijeD

Re: Vandaag de dierenpolitie bij mijn paarden gehad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-12 15:08

Vandaag iemand gehad van de dierenbescherming deze meneer heeft een kaartje gegeven dus hij was echt van de dierenbescherming hij is gekomen omdat ze vrijdag een telefoontje hebben gehad over een wit paard dat voor in de circel staan en die moest broodmager zijn. Deze meneer was heel vriendelijk en ik heb hem even mee genomen naar het witte paard voor in de circel en de deken er even af gehaald deze man begon te lachen en zei doe de deken er maar snel weer op. Ik moest er ook nog wel een beetje om lachen want ze is drachtig dus rond en ook een beetje te dik. Hij heeft alles goed bevonden en snapt dat ik er nou wel moe van word dat de 3e langs is geweest. Deze man neemt ook contact op met de man die de vorige keer is geweest en was het volkomen met mij eens. Hij heeft alles gecontroleerd tot aan de paspoorten en de entingen aan toe wat allemaal goed was en hij heeft het keuringsrapport van de vorige x ingezien en als er nu nog iemand komt dan hoef ik diegene niet meer het erf op te laten maar zijn nummer geven zodat ze hem kunnen bellen en dan krijgen ze te horen dat alles goed is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 15:09

Jij hebt iemand die jouw treitert lijkt het wel....als ze allemaal zijn geweest, dan is het klaar voor jouw en dan heeft die persoon zijn lolletje gehad.

Soraya198

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 15:16

Pff waar gaan ze al die onbeslagen genomen paarden dan laten, paarden kun toch best wel tegen
Modder? En met dit weer? Raar hoor

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 15:22

Nou Marije, gelukkig dat er iemand is langs geweest die nu jouw kan verdedigen. Ik denk dat Russel gelijk heeft en dat iemand je treitert. Dat is natuurlijk wel vervelend. Iemand in de omgeving die niet blij is met een paardenstal op de hoek. Hopelijk is het gedoe nu afgelopen.
Wel jammer dat de 'dieren'politie nog niet voldoende opleiding heeft gehad om deze situatie zelf goed te kunnen inschatten.

Charissa_N

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 15:23

Belachelijk.. wat jij zegt klinkt logisch.. even de benen strekken dan maar in de modder ..24/7 op stal dat is pas dieren mishandeling!

marijeD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-12 15:51

Er word nou ook contact opgenomen met diegene die klaagt

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 16:06

Wat super zeg! Wel jammer dat het op deze manier moest gaan, maar wel erg fijn dat je nu een aanspreekpunt hebt, die ook echt met een kundig oog naar jou situatie heeft gekeken. Hopelijk is het gedoe nu snel achter de rug!

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 16:07

marijeD schreef:
Er word nou ook contact opgenomen met diegene die klaagt

+:)+

Eind goed al goed, zou je haast zeggen.

Klinkt idd echt als iemand die gewoon loopt te zieken...... Jammer hoor. Zulke dingen moeten imo onderling 'uitgevochten' worden, als meneer/mevrouw klager ergens last van heeft kan hij/zij dat toch gewoon bij jou aankaarten?
Maar loze meldingen doen en een meldingsnr. MISbruiken voor dieren in nood en andere wantoestanden, terwijl er echt helemaal niets mis is, nee sorry, lekker kinderachtig! :n

TS vind het echt heel fijn voor je dat alles nu opgelost is.

PardoesJessi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 16:14

TS wel fijn dat de dierenbescherming is geweest en positief was....
Ze gaan jou vast niet vertellen wie de klager is?

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 17:09

russel schreef:
Dat is ook de reden waarom paardeneigenaren een aansprakelijkheidsverzekering dienen te hebben, omdat de schades behoorlijk hoog op kunnen lopen, stel je paard loopt ook nog iemand overhoop en die moet naar het ziekenhuis..

iedereen dient toch een wa verzekering te hebben.. is dat niet verplicht.
bij mijn weten vallen huisdieren/paarden gewoon onder je normale wa verzekering.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 17:17

Het is niet verplicht nee, maar wel verstandig...valt niet onder normale wa..

FlyAway

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 17:34

Huisdieren (waar je in ruimere zin ook paarden onder kunt verstaan) vallen wel degelijk onder "normale" de wettelijke aansprakelijkheidsverzekering, zolang ze particulier bezit zijn. (Dieren worden in de nederlandse wet als zaak beschouwd)

Verzekeraars laten je graag geloven dat je daar een aparte verzekering voor nodig hebt, want dat levert ze geld op.

Even de eerste "hit" op google als je intik "wettelijke aansprakelijkheid huisdieren"

Wikipedia schreef:
Huisdieren

Huisdieren zijn wettelijk gezien een zaak. De verzekerde is volgens het Burgerlijk Wetboek aansprakelijk voor de gedragingen van dieren die hij bezit. Er is dekking op de AVP voor zover de verzekerde het dier als 'particulier' bezit.

En dan de definitie van huisdieren;

Wikipedia schreef:
Huisdier
Honden en katten reageren vaak agressief op elkaar maar ze kunnen aan elkaar wennen, hier een Engelse cockerspaniël en een kat.
Een huisdier is een dier dat in of om het huis woont en leeft en door de mens wordt gevoed en verzorgd. Vroeger werden huisdieren voornamelijk gehouden om hun nut, bijvoorbeeld als waakhond, of een kat tegen de muizen. Tegenwoordig worden dieren vaak uitsluitend als gezelschapsdier gehouden. In ruimere zin kunnen ook boerderijdieren als paarden, koeien, geiten etc. (landbouwhuisdier) als huisdier worden beschouwd. Het eerste dier dat door de mens gedomesticeerd werd was de hond. De kat is al sinds het oude Egypte bekend als huisdier.

Ook andere sites geven aan dat huisdieren onder je wettelijke AVP vallen;

Verzekeringscentrum.nl schreef:
Deze verzekering dekt schade die je als privé persoon of personen (kinderen) waarvoor je wettelijk aansprakelijk bent toebrengt aan een ander. Ook huisdieren, zoals de hond vallen onder de dekking van deze verzekering. Binnen een gezin kun je elkaar niet aanspakelijk stellen voor een schade. Schade die met een motorrijtuig wordt toegebracht valt buiten de dekking van de aansprakelijkheidsverzekering. Hier geldt de wettelijk verplichte WA-verzekering voor.

ING verzekeringen schreef:
Zijn mijn huisdieren ook meeverzekerd bij een ING Aansprakelijkheidsverzekering?

De aansprakelijkheid voor schade die toegebracht wordt door dieren geldt alleen voor dieren die door de mens worden gehouden. De bezitter van dit dier kan aansprakelijk worden gesteld als het dier zelfstandig en met eigen energie (door een gedraging) schade veroorzaakt. Daarbij is het niet van belang of de eigenaar van het dier wel of niet aanwezig is. Ook al wordt een hond uitgelaten door een ander, dan blijft de eigenaar aansprakelijk voor schade die de hond toebrengt aan derden. Dit geldt alleen voor particulieren.

Kruimel13

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 17:41

Yep je paard valt onder je w.a. verzekering als huisdier.
Heb het spijtig genoeg een x meegemaakt dat ik er gebruik van moest maken maar geen probleem hoor werd allemaal keurig geregeld.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 17:41

Er schijnt een verschil te zijn in normale WA en persoonijke aansprakelijksheidsverzekering, moet je de polisvoorwaarden lezen..is al eens een topic hier over geweest...

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 17:42

russel schreef:
Het is niet verplicht nee, maar wel verstandig...valt niet onder normale wa..

volgens mij valt het houden van 1 paard wel onder de gewone WA verzekering. tenminste, mijn verzekering zou de evt door mijn paard toegebrachte schade wel dekken (reaal).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 17:44

Ik weet niet meer hoe dat zat, had het te maken met het grotere risico dat paarden hebben omdat de schades veel groter kunnen zijn dan bv bij kleine huisdieren?

FlyAway

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 17:45

russel schreef:
Er schijnt een verschil te zijn in normale WA en persoonijke aansprakelijksheidsverzekering, moet je de polisvoorwaarden lezen..is al eens een topic hier over geweest...

Klopt er zit een verschil tussen WA en persoonlijke aansprakelijkheidsverzekering;

De WA verzekering is de wettelijke aansprakelijkheidsverzekering die je moet hebben voor je auto, de persoonlijke aansprakelijkheidsverzekering heet eigenlijke AansprakelijkheidsVerzekering Particulier (AVP) en dit is eveneens een wettelijk verplichte aansprakelijkheidsverzekering en dekt dus andere ( anders dan uit de hiervoor genoemde WA) schade die je (of iemand in je gezin) aan een ander toebrengt.

De meeste mensen hebben het over hun WA verzekering, terwijl ze die AVP bedoelen.
Laatst bijgewerkt door FlyAway op 30-01-12 17:47, in het totaal 1 keer bewerkt

FlyAway

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 17:46

russel schreef:
Ik weet niet meer hoe dat zat, had het te maken met het grotere risico dat paarden hebben omdat de schades veel groter kunnen zijn dan bv bij kleine huisdieren?

Nee, het heeft er mee te maken of iets particulier bezit is, of dat er sprake is van bedrijfsmatig eigendom. Een paardenfokker kan geen AVP aanspreken als zijn paarden schade aanrichten, een particulier wel, omdat een paard onder de huisdieren valt in de AVP.

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 18:00

gelukkig vriest de modder eventjes op, lekker schoon en droog weer!! *\o/*

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 19:53

FlyAway schreef:
russel schreef:

Nee, het heeft er mee te maken of iets particulier bezit is, of dat er sprake is van bedrijfsmatig eigendom. Een paardenfokker kan geen AVP aanspreken als zijn paarden schade aanrichten, een particulier wel, omdat een paard onder de huisdieren valt in de AVP.

De meeste AVP (niet verplicht hoor) verzekeringen hanteren wel een maximum aantal paarden, meestal 5

Wat vond die meneer van de dierenbescherming dat je ze van de dierenpolitie op moest hokken?

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 20:07

Ik heb door mijn verzekeraar schriftelijk laten bevestigen dat schade veroorzaakt door mijn paarden onder m'n WA vallen.
Dit geldt tot een aantal van 6 paarden, kom ik daarboven, wordt het als bedrijfsmatig gezien (ook als je geen bedrijf hebt) en moet er een aparte verzekering voor afgesloten worden.

Fijn TS, dat nu alles duidelijk is en ook duidelijk wordt gemaakt aan degene die geklaagd heeft :)

21deees

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 20:08

Ts wat super dat iemand het nu voor je opneemt.. hoopt dat de klager eindelijk kapt met deze onzin