Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
babet1991 schreef:Nee;)
als jullie het zelf allemaal beter weten:D
en het verhaal is zeer dubbel,omdat ik twee paardjes heb staan met KOLIEK!!
Heb zonet nog gevraagd is het nog te doen voor haar?
Ja,het is nu te doen, ze is er niet slechter op geworden...!!!
Byee!
Cayenne schreef:TS, trek je de overmatige reacties niet aan. Je hebt vast en zeker het allerbeste voor met je paard, en ook met de belg. Ik vind een aantal posts hier iets te emotioneel. Daar is niemand mee geholpen
Je sprak in een eerdere post dat het misschien gaat om een een stilgelegde darm en een slag in de darmen. Dan is de enige optie eigenlijk nog de kliniek, want dat komt echt niet zomaar meer goed.
Wel vreemd dat nu ook jouw merrie ziek is. Ik zou het ruwvoer met name eens goed bekijken. Voeren jullie kuil?
saskiakefie schreef:Cayenne schreef:TS, trek je de overmatige reacties niet aan. Je hebt vast en zeker het allerbeste voor met je paard, en ook met de belg. Ik vind een aantal posts hier iets te emotioneel. Daar is niemand mee geholpen
Je sprak in een eerdere post dat het misschien gaat om een een stilgelegde darm en een slag in de darmen. Dan is de enige optie eigenlijk nog de kliniek, want dat komt echt niet zomaar meer goed.
Wel vreemd dat nu ook jouw merrie ziek is. Ik zou het ruwvoer met name eens goed bekijken. Voeren jullie kuil?
Ja of misschien is het hooi wel beschimmeld of het stro?
babet1991 schreef:We hoeven niet te lopen zegt de vee arts, dat veranderd niets aan de situatie!
vroeger moest je lopen zegt hij dat is nu niet meer zo...
als dat zo was had ik allang kilometer gelopen die moesten!!!!
funnyhorses schreef:Sorry maar dit topic kan ik echt niet meer serieus nemen!
Iedereen over de rooie omdat iemand zn paarden staan te creperen van de koliek pijn en ts blijft cool?
Alle berichten van ts gelezen maar óf die neemt ons in het ootje of spoort niet helemaal(sorry dat ik het zeg hoor)
Het enigste waar ik wél in mee kan gaan is dat een dierenarts gezegt heeft dat lopen bij koliek niet altijd goed hoeft te zijn,loop zelf eens met heftige buikpijn!Dat doe je immers ook niet.
FlorisSam schreef:funnyhorses schreef:Sorry maar dit topic kan ik echt niet meer serieus nemen!
Iedereen over de rooie omdat iemand zn paarden staan te creperen van de koliek pijn en ts blijft cool?
Alle berichten van ts gelezen maar óf die neemt ons in het ootje of spoort niet helemaal(sorry dat ik het zeg hoor)
Het enigste waar ik wél in mee kan gaan is dat een dierenarts gezegt heeft dat lopen bij koliek niet altijd goed hoeft te zijn,loop zelf eens met heftige buikpijn!Dat doe je immers ook niet.
Dat laatste klopt deels.
Met lopen breng je de darmen op gang,wat nodig is bij koliek
Maar je mag ook niet te lang lopen,dat is ook slecht.
ieder uur/om het uur 10 minuten wandelen is goed.