Ze heeft de nacht overleefd...

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 20:29

Bah ik erger me hier groen en geel aan.. Arme paarden..
Al blijf ik toch hopen dat TS het licht ziet en ze alsnog GOED laat behandelen.. (en ja ook die van vriendlief)

Miranda40

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 20:29

Maar is ze er wel beter op geworden dan? Doe verstandig en laat een DA komen!!!!

enniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 20:30

babet1991 schreef:
Nee;)

als jullie het zelf allemaal beter weten:D

en het verhaal is zeer dubbel,omdat ik twee paardjes heb staan met KOLIEK!!
Heb zonet nog gevraagd is het nog te doen voor haar?
Ja,het is nu te doen, ze is er niet slechter op geworden...!!!

Byee!

En niet beter, want de damen liggen stil..
Ik weet niet wat jou gedachtegang is, maar die snap ik totaaaaaaaaal niet..
Wat zul jij morgen spijt hebben als één van de paardjes is overleden als gevolg aan ontnemen van medische hulp.

Anoniem

Ga óf naar de kliniek óf laat het paard inslapen.
Dit paard staat al lang genoeg te lijden met haar dubbelgeslagen en stille darmen.
Dit is gewoon heel zielig!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

TS, trek je de overmatige reacties niet aan. Je hebt vast en zeker het allerbeste voor met je paard, en ook met de belg. Ik vind een aantal posts hier iets te emotioneel. Daar is niemand mee geholpen :)
Je sprak in een eerdere post dat het misschien gaat om een een stilgelegde darm en een slag in de darmen. Dan is de enige optie eigenlijk nog de kliniek, want dat komt echt niet zomaar meer goed.

Wel vreemd dat nu ook jouw merrie ziek is. Ik zou het ruwvoer met name eens goed bekijken. Voeren jullie kuil?

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 20:32

Cayenne schreef:
TS, trek je de overmatige reacties niet aan. Je hebt vast en zeker het allerbeste voor met je paard, en ook met de belg. Ik vind een aantal posts hier iets te emotioneel. Daar is niemand mee geholpen :)
Je sprak in een eerdere post dat het misschien gaat om een een stilgelegde darm en een slag in de darmen. Dan is de enige optie eigenlijk nog de kliniek, want dat komt echt niet zomaar meer goed.

Wel vreemd dat nu ook jouw merrie ziek is. Ik zou het ruwvoer met name eens goed bekijken. Voeren jullie kuil?

Ja of misschien is het hooi wel beschimmeld of het stro?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 20:33

saskiakefie schreef:
Cayenne schreef:

Ja of misschien is het hooi wel beschimmeld of het stro?

Ik denk zelf eerder aan een (gevaarlijk) onkruid in haar hooi.
Aangezien ze niet binnen staan denk ik niet dat ze stro krijgen.
Of onkruid in de weide,iets in het water?
Ga alles na om te kijken wat het is(geweest) en om het de volgende keer te voorkomen.

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 20:35

Moderatoropmerking:
Graag enig respect voor elkaar hier.
Het is heel normaal dat er in een topic vragen gesteld worden als zaken niet duidelijk zijn en mensen hopen dan op een duidelijk antwoord.
Als reacties niet bevallen, is dat geen reden tot allerlei speculaties en dergelijke.
Graag wederzijds respect en een volwassen discussie hier.

babet1991

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-11 20:35

hoi Cayenne

Wij voeren inderdaad kuil,mijn vriend controleerd goed op schimmel dagelijks,schud het helemaal uit,en haalt alle schimmel er goed uit ,
voeren al tijden het zelfde....

We snappen er zelf ook niets van,

En mijn pony heeft gaskoliek..dat heb ik duidelijk verstaan daar stond ook alleen IK bij
de belg een gedraaide darm (maar gaskoliek weet ik niet met 100% zeker)
Vind hem hierin niet erg duidelijk.

Weet zowiezo niet super veel over dit soort dingen,
maar dat een dier lijdt NEE daar pas ik voor, naar mijn oliebol verleden met mijn ex heb ik genoeg erge dingen moeten mee maken en dieren moeten laten lijden...omdat ik toen ZELF geen geld had.
Dus zou altijd voor het dier gaan.
Wil haar ook naar binnen hebben...(dat wil ze zelf ook)
maar als ze hier zoooo tegen werken........ ?

twee enorm kwaaie schoonouders ...die zeggen er is NIKS,
je hoeft niet te belllen...
waar slaat dat op??

Zulkse reacties kreeg ik vanmiddag naar mijn hoofd, en zelfs toen ik er niet bij stond.....

en ook al heb ik vrij laat gebeld..ben blij dat ik uiteindelijk mijn eigen kop heb gevolgd!

bij de belg waren we waarschijnlijk te laat, dat is waarschijnlijk snachts gebeurd...
en bij mijn tinker, overdag.

Als het morgen nog niet beter is,
word ze ingeslapen.... dan mag ze rusten,
dan is het goed,
de eeuwige groene weides, moet er niet aan denken....
maar als het beter voor haar is MOET dat.

julio111

Re: Ze heeft de nacht overleefd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 20:38

Maar als er schimmel tussen het hooi zit (je zegt dat je vriend het er altijd uithaalt) dan is het denk ik nog niet goed voor je paarden toch?
(niet aanvallend bedoeld)
In ieder geval succes en sterkte met je paarden! ;)

babet1991

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-11 20:40

Het zou kunnen dat hij iets over het hoofd heeft gezien?
maar natuurlijk nooit met opzet...

Ik kan hem niet dwingen...het is al erg genoeg zo,
maar ik wil nu echt graag ff naar ze toe!
zit al te lang te typen...dat is niet iets wat moet!

MOET bij hun zijn,

enniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 20:41

Kun je niet met je vriend alleen overleggen om ze binnen te zetten ? zonder schoonouders?

different1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 20:41

TS: je hebt een pb van mij.

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 20:42

Is het een darmdraaiing of is de darm over de ophangband geslagen? In het laatste geval kan dat ook goed komen met een darmontspanner en vasten!
Dat heeft mijn merrie ook wel eens gehad. Als dat niet helpt moet je idd naar de kliniek en proberen ze dit onder narcose goed te krijgen met draaien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 20:42

Van een klein beetje schimmel worden ze als het goed is niet zo ziek (niet dat ik beschimmeld hooi voer,dat zeker niet,maar het lijkt me niet dat ze van een klein stukje schimmel daarvoor kan zorgen :n )
Ik denk eerder aan land (waar het hooi vanaf kwam of waar ze opstaan) wat met gif bespoten is of onkruid in je hooi/gras.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 20:43

Heel goed dat jullie het kuil controleren en de beschimmelde plekken eruit halen.
Maar dan kunnen de schimmelsporen helaas nog wel achterblijven. Die kun je met het blote oog vaak niet goed zien, maar dan zitten ze er nog wel.
Het is natuurlijk niet te zeggen dat het daardoor komt, maar het zou zeker een optie kunnen zijn.

Als je de dierenarts niet duidelijk genoeg vind, met name in de diagnose van de Belg ivm de mogelijk gedraaide darm, kun je er nog voor kiezen om een second opinion door een andere dierenarts te laten doen.
Twee dierenartsen weten vaak meer dan een en dan hebben jij en je vriend ook wat meer duidelijkheid.
Ik weet dat de belg niet van jou is, maar misschien is het toch goed om het hierover te hebben met je vriend.

Je Tinker ook goed in de gaten houden, even helemaal geen eten geven en lopen met dat dier! :)

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 20:52

Sorry maar dit topic kan ik echt niet meer serieus nemen!
Iedereen over de rooie omdat iemand zn paarden staan te creperen van de koliek pijn en ts blijft cool?
Alle berichten van ts gelezen maar óf die neemt ons in het ootje of spoort niet helemaal(sorry dat ik het zeg hoor)

Het enigste waar ik wél in mee kan gaan is dat een dierenarts gezegt heeft dat lopen bij koliek niet altijd goed hoeft te zijn,loop zelf eens met heftige buikpijn!Dat doe je immers ook niet.

Elliinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 20:54

babet1991 schreef:
We hoeven niet te lopen zegt de vee arts, dat veranderd niets aan de situatie!

vroeger moest je lopen zegt hij dat is nu niet meer zo...
als dat zo was had ik allang kilometer gelopen die moesten!!!!

Waarom zou het vroeger wel helpen en nu niet? :?

En je zegt ook dat de belg niet van jou is dus laat je hem maar staan op de koude wei?
Ookal is ie niet van jou zou ik het echt niet over mijn hart kunnen verkrijgen om dat beest daar te laten staan.

Heb zelf ook een keer anderhalf uur met een pony gelopen met koliek, die als ie stopte met lopen instortte en het niet zou overleven en de DA wou allleen komen om hem in te laten slapen.

Nou ik doe dan echt mn best wel voor die pony hoor, ookal is ie niet van mij.

Ra_chel

met alle respect,maar als 1 van mijn paarden koliek zou hebben (welke vorm dan ook) dan zou je mij met geen mogelijkheid thuis kunnen vinden, ik zou lope lopen lopen tot mn benen niet meer kunnen, en een stretcher naast de stal zetten om te kunnen waken.
vind het heel erg voor je dat je in deze situatie zit, en vind het vooral voor de paarden afschuwelijk, maar ik kan niet achter je handelswijze staan.
verder hoop ik echt dat ze nog opknappen. sterkte vannacht.

Anoniem

funnyhorses schreef:
Iedereen over de rooie omdat iemand zn paarden staan te creperen van de koliek pijn en ts blijft cool?
Alle berichten van ts gelezen maar óf die neemt ons in het ootje of spoort niet helemaal(sorry dat ik het zeg hoor)

Het enigste waar ik wél in mee kan gaan is dat een dierenarts gezegt heeft dat lopen bij koliek niet altijd goed hoeft te zijn,loop zelf eens met heftige buikpijn!Dat doe je immers ook niet.

Dat laatste klopt deels.
Met lopen breng je de darmen op gang,wat nodig is bij koliek
Maar je mag ook niet te lang lopen,dat is ook slecht.
ieder uur/om het uur 10 minuten wandelen is goed.

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 20:56

FlorisSam schreef:
funnyhorses schreef:

Dat laatste klopt deels.
Met lopen breng je de darmen op gang,wat nodig is bij koliek
Maar je mag ook niet te lang lopen,dat is ook slecht.
ieder uur/om het uur 10 minuten wandelen is goed.

Ja maar niet met een dubbelgeklapte darm zoals ze zegt.
Dan is er maar 1 weg en dat is de kliniek!

Jolijnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 20:58

sorrie ik ben er niet zo goed in maar vraag het gewoon aan de veeart en ik wil je veel beterschap wensen en ik hoop dat hij snel weer beter wordt veel beterschap doe hem een extra knuffel van mij :Y)

Hilbrand

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 20:58

Als ik dit allemaal zo lees , kan ik alleen maar zeggen dat ik medelijden met TS krijg .Ze wil wel , maar wordt belemmerd door de situatie waarin ze verkeerd .Een paar schoonouders die blijkbaar geen verstand van paarden hebben en bang zijn dat het veel geld gaat kosten om de beesten te laten behandelen en een vriend die besluiteloos aan de zijlijn staat en niet tegen z'n ouders durft in te gaan.En wie zijn de dupe van deze soap? juist : de paarden.
Sterkte Babet , 'k hoop dat alles goedkomt met de paarden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 20:59

Maar dat is alleen bij de belg,maar die belg staat nog steeds te lijden,die MOET of naar de kliniek of ingeslapen worden,het is gewoon de harde waarheid.
Met haar Tinker kan ze juist wel gaan lopen,die heeft (wat ik uit haar verhaal begrijp) geen dubbelgeslagen darmen of dergelijke.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 21:02

Ben wel even benieuwd naar een foto hoe je paardje erbij staat.