[VOLG]Team alpenquarter Jim en paint horse veulen Noura

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Daihyo

Berichten: 88048
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-20 15:32

Ja ik ook :D

Bloeduitslag van Jim kreeg ik net doorgebeld. Geen PPID *\o/*
Algemene bloedwaarden waren ook goed, geen problemen met organen *\o/*
Maar.... Er waren wel wat verhoogde ontstekingswaarden die zouden samenhangen met een parasitaire besmetting. Oftewel: wormen.
Wat apart is, want hij heeft 3 weken terug een Equest Pramox gekregen. Ook de dierenarts vond het vreemd. Dan zou er of resistentie zijn of een ander type worm. Geen reden tot spoed, maar over 4-6 weken zou Noura getest moeten worden, Jim zou gelijk meegenomen worden, dus dat was al goed gepland. En ook de andere 2 paarden worden dan meteen getest. Maar voorlopig blijven ze dus toch maar even apart tot die uitslagen er zijn. En dan mag het onderhand echt allemaal wel over zijn. Ben er een beetje klaar mee nu :+

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101752
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [VOLG]Team alpenquarter Jim en paint horse veulen Noura

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 17:25

Fijn dat hij geen PPID heeft. Wel weer balen van de wormen. :+

Daihyo

Berichten: 88048
Geregistreerd: 01-06-01

Re: [VOLG]Team alpenquarter Jim en paint horse veulen Noura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-20 19:10

Over wormen gesproken.... de Ivermectine doet bij Noura ook goed werkt. Horzellarven :r
Afbeelding

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101752
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [VOLG]Team alpenquarter Jim en paint horse veulen Noura

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 19:49

Better out than in I always say. :D

EmptyWords

Berichten: 10576
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: [VOLG]Team alpenquarter Jim en paint horse veulen Noura

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 20:01

He bah

Daihyo

Berichten: 88048
Geregistreerd: 01-06-01

Re: [VOLG]Team alpenquarter Jim en paint horse veulen Noura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-20 18:58

Het is alweer over gelukkig.
Helemaal waar Marlies :j :D

En ze staan sinds vandaag allemaal bij elkaar. *\o/*
Aankomend weekend gaan we starten met het uitzetten van de track. Maar dit is al heel fijn :j
Afbeelding

Nog een rondje met Noura gewandeld. Ze krijgt een mening. Stond ineens op haar achterbenen. De trut :+
En ze weet het :+
Afbeelding

Maar na enige uitleg dat dat niet de bedoeling is, ging ze weer in de onderzoekstand.
Afbeelding

<3
Afbeelding

Deugenietje

Berichten: 2006
Geregistreerd: 18-04-06

Re: [VOLG]Team alpenquarter Jim en paint horse veulen Noura

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 19:23

Nu ze met z'n vieren staan kan je Noura vast wat makkelijker mee nemen zonder dat Jim zich druk gaat maken.

Frensie

Berichten: 1319
Geregistreerd: 31-01-10
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 19:41

Ik ben stille volger van je topic. Ik heb 2 paarden van Leo. Nog eentje van Far Ute Fantasy (Sunny van 7), z'n vorige hengst, en eentje van 1.5 LC Tecum Zodiac Sign aka Zoey.

Afbeelding


Het rustige karakter van Noura herken ik absoluut in die van mij. Beide paarden zijn super super braaf.

petraaken

Berichten: 44206
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 19:56

Daihyo schreef:
Over wormen gesproken.... de Ivermectine doet bij Noura ook goed werkt. Horzellarven :r
[ [url=m/wwoyzn.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ik begin echt te snappen waarom mijn dierenarts tegen mij zei, je veulen elke maand ontwormen. Eraquelle afwisselen met de Panacur. Arm ding zeg. Eerst spoelwormen en nu dit. Het mag inderdaad nu wel klaar zijn bij jullie.

Gelukkig wel een goede uitslag bij Jim.

Daihyo

Berichten: 88048
Geregistreerd: 01-06-01

Re: [VOLG]Team alpenquarter Jim en paint horse veulen Noura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-20 20:03

Deugenietje: nu nog helaas niet, hij liep zich vandaag weer aardig op te fokken. Het zal allemaal tijd nodig hebben :j

Frensie: wat een leuk dier! Mooie aftekening. Fijn hè, dat brave :j

Petra: ja, dat bleek echt wel nodig te zijn. Die veulens zijn er zo vatbaar voor.
Maar nu gaat alles goed! Ze is niet meer zo gevoelig op de buik, dus dat is een hele verbetering.

Vandaag zijn we het bos in gegaan voor wat foto's. Een topic volgt :D
Maar hier alvast een voorproefje. Is ze niet knap? <3
Afbeelding
Afbeelding

Frensie

Berichten: 1319
Geregistreerd: 31-01-10
Woonplaats: Voorthuizen

Re: [VOLG]Team alpenquarter Jim en paint horse veulen Noura

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 21:02

Dat brave is geweldig. Sunny kan ontzettend braaf rondjes in de bak lopen met een kind erop maar kan ook pittig zijn en heerlijk genieten in het bos.
Zoey is denk ik wel wat pittiger dan Sunny maar alsnog zo onvoorstelbaar braaf en lief.
Heerlijk genieten zo, leuk om te volgen.

Suikerspinda
Correspondent

Berichten: 6044
Geregistreerd: 22-08-12
Woonplaats: Sabadell

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 11:43

Ohhh Noura is zó knap... :~ :~ :~

Daihyo

Berichten: 88048
Geregistreerd: 01-06-01

Re: [VOLG]Team alpenquarter Jim en paint horse veulen Noura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-20 08:09


Temeraire

Berichten: 3531
Geregistreerd: 27-06-04
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 15:41

Wat een leuk volgtopic is dit!
Leuk om zo mee te kijken met het herstel van Jim en nieuwe aanwinst Noura :)
Ik ben heel blij voor je dat je nu zo'n fijn privé plekje hebt!
Zelf heb ik ook een haflinger die samen met een jonger paardje staat, en ook in eigen beheer op een soort pp, dus leuk om mee te kijken :)

Ik ben benieuwd wat jullie er verder van kunnen maken met het aanleggen van de track etc. Daar zijn jullie afgelopen weekend mee begonnen toch?

Daihyo

Berichten: 88048
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-20 09:25

Nee helaas niet. Het loopt niet helemaal lekker op stal tussen de paarden en we hebben in overleg besloten om Noura en Jim naar een ander perceel te verhuizen. Het viel een beetje rauw op mijn dak, maar na wat gesprekken is dat de beste oplossing. Gelukkig kunnen we wel op dezelfde plek blijven, want de plek en de mensen zijn super, alleen krijgen we een eigen stukje grond. Ook hier zijn vakantieweitjes, met mooie beschutting van bomen. Een lager deel dat wat nat wordt en wat hogere stukken. Het idee is nu om daar dan een track omheen te maken, zodat de weitjes rust krijgen deze winter en de paarden de track kapot kunnen lopen. Met een aantal hogere stukken hebben ze genoeg om droog te kunnen staan (zandgrond). Dus ik ben weer terug aan de tekentafel.

Het moet nog even landen. Ik zie heel veel voordelen (echt alles in eigen beheer), maar ook wat nadelen (in de winter staan ze maar samen en dat heb ik voor Noura liever niet, in de zomer staan er wel paarden omheen, maar achter draad).
Maar alles maar even in stapjes. Aankomend weekend het perceel klaarmaken en de paarden daar zetten, even weer nieuw ritme vinden met voeren (want nu moet ik echt alles zelf doen en 3x naar stal voor een voerbeurt vind ik wel wat veel, dus dat moet terug naar 2x, ochtend en middag/avond), de paarden moeten tot rust komen (hopelijk gaat dat snel) en dan verder kijken.

Ik wil er wel een maatje bij voor Noura, bij voorkeur een merrieveulen of jaarling. Alleen om nu nog een 3e pony/paard aan te schaffen wordt echt wat te gek. Ik moet nog even overleggen wat mag aan hoeveelheid paarden op een stuk. En of iemand anders met een veulen of jaarling ook welkom is. Of dat het bijvoorbeeld een jonge shetmerrie wordt, maar dan moeten we even praten over de stallingsprijs (ik betaal per paard), want anders wordt het een erg dure grasmaaier :D

Al met al wéér veranderingen, maar wel 1 waar ik me in kan vinden, na de nodige aanpassingen. En dan hoop ik toch echt dat we even rust in de tent krijgen, want momenteel draait echt alles om de paarden en dat gaat onbewust wel een beetje aan me vreten.

Gelukkig gaat het met beiden verder nu wel okee. Jim loopt nog steeds niet helemaal lekker. 2 december komt de osteopaat, dus ik ben benieuwd. En lukt dat niet, dan denk ik dat ik naar de Lingehoeve ga voor een inwendige echo van heup/bekken/SI. Advies is nog wel steeds bewegen, dus dat doen we aan de hand en onder het zadel. Onder het zadel nu om de dag, kleine rondjes bos. Ik heb pas bij de rijvereniging heel even in de 40x80 bak gereden voor de afwisseling. Conditioneel en mentaal gaat hij super, heeft enorm looplust en is helemaal happy in het bos. Alleen je merkt aan alle kanten dat het rechts niet lekker zit. In draf zet hij het been niet fijn weg en rechts galopperen gaat bijna met 2 achterbenen tegelijk. Linksom is alles okee, zelfs de galop. Ik vind het wel een spannende en probeer continu balans te vinden in rust, regelmaat en beweging.
Met Noura gaat het super. Ze lijkt nu echt wormvrij, groeit als kool, heeft een super vacht ineens, hoefjes worden sterker. Ze is nog steeds heel lief, maar krijgt wel praatjes. Je merkt dat ze beter in haar vel gaat zitten en dat betekent dat ze wat jolig en brutaler wordt. Ik mag dat wel, binnen grenzen uiteraard :D
Maar ook daarom is het goed als er een jong exemplaar bij komt. Kunnen ze samen klieren. Jim kliert ook, maar dat is toch een soort van ander niveau en ik merk dat hij heel voorzichtig met haar is. Alsof hij niet echt met haar durft te spelen zeg maar.

Zo, heel verhaal. Maar dan zijn jullie weer op de hoogte :D
Oh, en Noura staat in uitgelicht *\o/*


Edit, voor een beetje balans ook nog een charmante foto van Jim :D
Fijn om te zien dat zijn appeltjes weer terug zijn <3
Hij stond even heerlijk na het rijden zonder deken buiten. Het was warm zat.
Afbeelding

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37246
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 09:56

:(:) klinkt toch niet heel fijn. Te snel opgebouwd of heeft dat er niks mee van doen. Wat betreft de beweging en de andere paarden ook? Balen wel omdat Noura dadelijk deels alleen staat in de winter. Het perceel waar ze eerst met zijn tweeen stonden kon niet blijvend?

Daihyo

Berichten: 88048
Geregistreerd: 01-06-01

Re: [VOLG]Team alpenquarter Jim en paint horse veulen Noura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-20 10:18

Nee, dat heeft er niets mee van doen. 3 paarden met een rugzakje en dat matcht niet zoals we zouden willen helaas. Kan gebeuren.
Het perceel waar ze eerst stonden was hetzelfde perceel als de andere 2. Daar stonden ze omdat ze bij elkaar zouden gaan. Dat staan ze nu ook, maar omdat dat perceel helemaal behandeld moet worden, is er weinig ruimte om weer 2 aparte delen te creëren. De andere pony's moeten daar ook tijdelijk weg straks. En dit perceel was helemaal vrij. Er waren nog 2 percelen vrij, maar ook zonder andere paarden. Ook die komen pas weer in het voorjaar. Dus ik had de luxe van kunnen kiezen, maar niet in buren helaas.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101752
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [VOLG]Team alpenquarter Jim en paint horse veulen Noura

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 18:12

Jeetje, weer andere huisvesting. :\ Snap dat je er even klaar mee bent...

Daihyo

Berichten: 88048
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-20 18:13

Ja gelukkig wel op dezelfde plek hoor. Maar dan mag het wel ff rustig worden voor ons allemaal :j
Alleen aan de andere kant van het terrein.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101752
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [VOLG]Team alpenquarter Jim en paint horse veulen Noura

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 18:14

Ja okee maar pfff....

Snap ook erg goed dat je er nog een speelmaatje voor Noura bij wil...staat er niet nog iets geschikts op die stal?

Daihyo

Berichten: 88048
Geregistreerd: 01-06-01

Re: [VOLG]Team alpenquarter Jim en paint horse veulen Noura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-20 18:18

Nee helaas. Het is geen pensionstal. Alles staat er verder tijdelijk voor vakantie of als overbrugging. Alleen hun eigen 2 pony’s en die van mij zijn er permanent. Misschien dat dat wel mogelijk is hoor, nog een vaste klant erbij. Maar ik heb geen idee of ze dat willen.
Maar ik heb dat even geparkeerd. Eerst verkassen. Perceel moet nog wat aangepast worden, dus daar zijn we komend weekend eerst druk mee. Dan weer settelen, dat duurt ook even. En dan kijken we weer verder :j

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101752
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [VOLG]Team alpenquarter Jim en paint horse veulen Noura

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 18:19

Ok, snap ik. 1 ding tegelijk.

Maflinger_S
Berichten: 12160
Geregistreerd: 01-07-08

Re: [VOLG]Team alpenquarter Jim en paint horse veulen Noura

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 22:17

Niet leuk dat de ponies weer moeten verhuizen, wel leuk dat ze op hetzelfde terrein kunnen blijven. Zo te lezen denken de eigenaars wel goed mee. Dat is ook wat waard.

Daihyo

Berichten: 88048
Geregistreerd: 01-06-01

Re: [VOLG]Team alpenquarter Jim en paint horse veulen Noura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-20 22:38

Ja absoluut :j

Daihyo

Berichten: 88048
Geregistreerd: 01-06-01

Re: [VOLG]Team alpenquarter Jim en paint horse veulen Noura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-20 16:26

Nou, we zijn verplaatst. Nu ff settelen. Ik ben er wel ff klaar mee. De paarden hebben er minder moeite mee geloof ik :Y)
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding