Wie zijn wij?
Alpenquarter Jim. 15 jaar jong en al ruim 12 jaar mijn maatje. Na een kansloze dressuurcarrière (waarbij we in de L2 zijn gestrand) via de western (gevalletje thuis doen we alles, op wedstrijd teveel stress) naar boscrosspony. En dat laatste bevalt super! Helaas is Jim momenteel geblesseerd en staat fulltime grasmaaier te zijn tot we meer weten.

Wat Jim nog niet weet is dat er binnenkort een collega grasmaaister bij komt.
Paint horse veulen LC Tecum Special Moon, roepnaam Noura.
Ik was al een tijdje aan het nadenken over een opvolger in de toekomst. Eigenlijk een beetje aangestoken door een stalgenootje. Een veulen moest het worden. Verwachte stokmaat het liefst 1.55-1.60, hoger op de benen, massa en vooral van zichzelf nuchter, nieuwsgierig en braaf. Liefst een hengstveulen. Ik ben gaan kijken naar koudbloeden. Vanwege het weinige aanbod in Nederland keek ik ook naar Oostenrijk en Duitsland. Avonden E-horses en Marktplaats afspeuren, contact met fokkers en elke keer dat leuke bonte ding met blauw oog op Marktplaats wegklikken. Want: paint horse, dus boven budget. Ook al stond er geen vraagprijs bij

Ze bleef voorbij komen en toen heb ik toch maar naar de vraagprijs gevraagd. Budget iets opgehoogd, gaan kijken, verliefd geworden en gekocht. En toen had ik zomaar een plaatje van een paint horse merrieveulen, gewoon uit Nederland

Moeder is 5-panel n/n getest en vader 7-panel n/n. Dat was wel een harde eis. Verder ben wat gaan snuffelen naar de ouders en andere nakomelingen. Moeder is een quarter en heeft een leuke bloedlijn. Niet spectaculair, maar een aantal leuke reiners. Vader is heel allround gefokt, is een plaatje om te zien, maar weinig prestaties. Ze fokken vooral allround brave paarden. Precies wat ik wil!
Hier kun je toch niet omheen?

Helaas kon Noura niet meteen mee en moest ik noodgedwongen van stal wisselen omdat Jim het in de kudde niet meer trok. Hij raakte geblesseerd en was erg onrustig. Ik ben op zoek gegaan naar een rustige plek met een kleine rustige kudde. En die heb ik gevonden privé aan huis op een PP met weidegang. Ideaal! Jim is inmiddels verhuisd en 25 september komt Noura daarbij. Een bewuste keuze om haar in deze gemengde kudde, met een fijne alfamerrie, erbij te zetten. Zij mogen haar de paardentaal leren en samen met Jim en mij mag ze de wereld gaan verkennen en verder vooral lekker groeien en paard zijn.
Staat toch mooi samen