Sinds een tijdje ben ik het bitloos dressuren met Shenna aan het oppakken. Wat ze echt heel knap doet! Ze doet zo enorm haar best

Gisteren heeft een vriendin foto's van ons gemaakt, die ik graag met jullie wil delen!

Shenna is een Friese merrie van 6 jaar oud. Ze is een Onne 376 x Beart 411 en is rond de 1.67m. Ze heeft een hartje van goud en is enorm zachtaardig, werkwillig, goudeerlijk en leergierig. Wel erg snel afgeleid en snel onder de indruk van dingen. Maar ze doet altijd haar best!
Ik heb Shenna ondertussen alweer 2,5 jaar, waarvan ongeveer 1,5 jaar ohz. En ik ben dolgelukkig met deze knappe merrie!

Tijdens het rijden richt ik mij vooral op ontspanning, activiteit en gedragenheid. Actieve achterhand, ruggebruik en dan komt de (correcte) nageeflijkheid vanzelf! Natuurlijk is dat niet altijd even gemakkelijk, maar het is wel mijn streven

Ik vind het belangrijk dat ze goed door haar lichaam leert lopen en dat er vanuit mij zo min mogelijk dwang is. We werken samen en communiceren samen. Ik vraag, maar geef ook de tijd om haar te laten antwoorden. Ik wil geen eenrichtingsverkeer. En ik moet zeggen dat het steeds beter gaat!

Foto's staan niet op chronologische volgorde
1. Lekker stappen

2. Drafje linksom.

3. Wat is het ook een prachtig paard

4. Galopje

5. Ik moet echt leren meer op mijn kont te gaan zitten tijdens de galop! Grrr. Bij het aanleren van de galop probeerde ik haar zo wat te helpen, maar dat had ik beter niet kunnen doen want nu is het een gewoonte geworden om naar voren te zitten in galop. Daar moet ik echt weer even op letten.

6. Lekker ontspannen

7.

8. Knapperd

9. Rechtergalop. En ik moet meer zittennnnnn.

10.

11. Wat kan ze ook lekker lopen

12. Schuimbekkie!

13. Zo trots op dit dier!

14.

15.

Ik ben zo trots op wat we tot nu toe samen bereikt hebben! Van 0 naar dit! Wat een gouden paard heb ik ook onder mijn kont