Het pest-kind is terug!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

rosalyvdb

Het pest-kind is terug!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-12 16:44

Ik weet niet of sommigen van jullie het topic [VVDD] Wat kinderen toch allemaal niet bedenken. zucht... heb gevolgd?
Daarin was ook te lezen dat de situatie steeds meer escaleerde met het meisje, dit liep uiteindelijk uit tot het punt waarop zij zonder onze toestemming mijn dochters paard uit de box heeft gehaald en er zonder zadel op is gaan zitten met een neckrope en haar vriendin die met een zweep liep te slaan.
Uiteindelijk is zij van de stal weggejaagd om het zo maar even te noemen.
Nou, fijn. Wij in rust, blij dat het goed ging.
Vandaag.. hemeltjelief, ik schrok me een ongeluk; Ze was er wéér!
Ik zag d'r rondlopen bij Senna's pony weer, (voor degenen die niet op de hoogte zijn, Senna is mijn dochter).
Toen ik haar aankeek werd ze wel even rood maar ze bleef me aankijken, expres, op zo'n arrogante manier.
Ik vond 't niet te geloven, ben meteen naar de directie gegaan.
Slap gel*l weer, dat ze met die vrouw en haar dochter hebben gepraat, en dat ze hebben beloofd dat ze niets meer zouden doen, maar het kind is er zo kapot van dat ze niet meer kan rijden bla bla bla dus ze wil terugkomen bij de stal.
Nou, ik was er op zijn zachtst gezegd niet blij mee, ik wil het gewoon niet hebben dat er van zulke mensen bij onze paarden rondlopen, ook al beloven ze misschien iets, ik weet dat het niet in orde is met hen, en ik wil gewoon niet dat ze weer iets doen..
Nu zitten we er dus over na te denken om naar een andere stalling te gaan, maar we zijn juist erg tevreden over deze stalling.
Ik zit hier echt mee, ik wilde het ook even van me afschrijven.. Dat kind is absoluut niet oke en ik maak me er druk over.

PS; het topic is gestart door mijzelf, er staat dat de TS mijn dochter is, maar ik had toendertijd nog geen eigen bokt en had het toen erg druk.
Laatst bijgewerkt door rosalyvdb op 04-12-12 16:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Jodyy93

Re: Já hoor! Ze is er weer!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 16:48

ik zou gewoon even blijven staan bij deze stal...
en als het nog een keer gebeurd ook een flink gesprek aangaan met het meisje en ook met haar ouders!
en haar maar een aantal keer goed laten schikken! want als jij zegt tevreden bent met deze stalling zou ik niet ergens anders gaan staan, aangezien een goede stalling ook wel heel veel waard is! ik hoop dat dit meisje nu eindelijk van jullie pony af blijft want dit is en voor de pony natuurlijk niet eerlijk, en jou dochter zal er zeker ook niet vrolijker van worden! heel veel succes en sterkte ermee!

Serendip90

Re: Het pest-kind is terug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 16:50

Hier een volgertje

Ik mag hopen dat de straf geholpen heeft, maar hoe de moeder van het kind toen reageerde, ben ik er bang voor.... Een slot op de deur wil je ook niet doen voor het geval dat er iets gebeurd, maar je zou het bijna gaan overwegen :S

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 16:53

Ik zou inderdaad opzoek gaan naar een andere stalling, wellicht eerst overleggen met de staleigenaar dat zij meedraagt in de keuze (of pest-meisje weg, of jullie weg) en of zij wellicht een andere oplossing weet of een andere stal in de buurt? Ook even peilen bij andere stalgenootjes, of jullie de enigste zijn die last hebben van dit pesterige gedrag of dat meerderen niet blij zijn met de terugkomst van het meisje. Ze is tenslotte niet zonder reden eerst vertrokken.

Serendip90

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 16:55

De staleigenaar had de eerste keer al meteen in moeten grijpen; dus ik zou er ook niet met een fijn gevoel blijven staan :s Verhuizen lijkt mij toch een goede keuze... (Zij of jullie.. heel simpel... Klinkt heel banketstaaf... maar mentaliteit van het kind en der ouders tjah..)

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 17:00

je mag iedereen daar wel waarschuwen, volgende keer is het iemand anders zijn paard mss wel!
als er nog een akkefietje gebeurt sta je samen sterker.

Denise1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 17:03

Praten met de moeder van dat kind had geen nut had ik uit her vorige topic begrepen. Ik zou het nog even aankijken en anders het voorstel doen of hun weg of wij gaan weg.

KM_Ris

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 17:05

Misschien even kijken hoe het loopt?
wel andere mensen waarschuwen ja.
maar als ik lees hoe die moeder doet zal praten met de moeder ook niet werken.
ik hoop voor je dat t nu fijn gaat lopen, anders kan je altijd nog weg.
:(:)

00peetje00
Woonplaats: Ik in gouda en Barney op de beijersche hoeve in stolwijk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 17:06

Inderdaad naar de stal eigenaar gaan en zeggen of zij er uit of wij.

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 17:10

Ik vind dat je mensen wel een kans moet geven, maar als je het niet vertrouwd zou ik wel aan de stalhouder aangeven dat je subiet weg gaat als ze weer de fout in gaat. Als de stal dit goed vindt, moeten ze het ook in de gaten houden en als ze dat niet doen zou ik toch echt naar een andere plek uit gaan kijken.
Dat is dan gelijk ook een statement naar de stal toe. Van je hobby wil je wel kunnen genieten en niet alleen zorgen maken.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 17:13

Jeetje, ik heb je andere topic even doorgelezen wat een vervelende situatie met dat kind zeg :\
Ik hoop dat er nu niets meer voorvalt en dat het anders ook meteen de laatste keer is. Ik zou hier zelf ook absoluut niet blij mee zijn en zit ook met open mond, waar haalt zo'n kind het lef vandaan?
Zou er nu weer iets gebeuren en er wordt vanuit stal niets aan gedaan dan kan ik heel goed begrijpen als je zou verhuizen van stal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 17:13

Ik zou me altijd zorgen maken, vooral als ik niet zelf op stal ben. Een stalhouder is er ook niet elke minuut van de dag bij, en heeft ook echt wel andere dingen te doen dan opletten wanneer welke persoon aankomt, wat die persoon allemaal doet, en wanneer deze weer vertrekt.

Nee ik zou de keuze geven ''Of zij weg, OF wij weg'', en dan de keuze aan de stalhouder laten voor er ergere dingen of misschien wel ongelukken gebeuren!

boedjang

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 17:15

Nou ja ik zou niet weg gaan van een stal waar je het verder prima naar je zin hebt, je kunt ook even iets ophangen op elke deur.... een aankondiging bijvoorbeeld, dat mensen in de gaten houden dat er geen ponys gepakt worden van mensen die er niet zijn, zonder namen te noemen, kan eventueel een foto met een balkje erbij doen, haha. Nou ja ik lach wel maar het is natuurlijk triest en voor je dochter ook echt niet grappig, maar je weg laten "pesten" op die manier, nee dat zou ik toch niet zo snel doen, je zal zien dat ze dan in ene volgend jaar daar gaat rijden...
Laatst bijgewerkt door boedjang op 04-12-12 17:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Pentax

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 17:23

Het zijn niet de mensen waarvan je weet dat ze vervelend kunnen zijn, die je het best in de gaten moet houden.
Overal heb je mensen waar je het niet mee eens bent, ik zou dat meisje persoonlijk zelf aanspreken en duidelijk maken dat ze in de gaten gehouden word.

Hillady

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 18:16

ah nee he .. hopen dat ze maar niks gaat doen !

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 20:00

Ik zou inderdaad een andere stal zoeken ben je er gelijk vanaf.
Ik zou zo iemand ook niet bij mijn paard willen. Dus ja dan maar verhuizen beter dan elke keer de onzekerheid wat ze nu weer uitspookt.

unicorn_kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 22:08

misschien toch openstaan voor een tweede kans? Wie weet heeft kind en moeder zich wel herpakt.. indien niet: wegwezen

Musiess

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 22:00

Ik zou idd even met de stal eigenaar overleggen,

Al zou ik zelf alsnog het kind en ouder aanspreken dat je dat gedrag totaal niet tollereerd..
Je laat je zelf toch niet weg peste door een 3e rangs snotneus

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 23:47

handtekeningen actie starten om ze weg te krijgen! wat een vervelende situatie zeg......

Serendip90

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 23:50

Een 2e kans geven wordt gezegd, aanspreken... Maar even een stom iets... Stel het meisje gaat toch rijden... En er gebeurd iets.... Jij bent als eigenaar verantwoordelijk, wat voor gevolgen heeft het voor je pony? Ik zou dan niet meer heel rustig thuis zitten... (Heb iets soortgelijks meegemaakt met de eigenaresse van de pensionstalling... dankzij "ik ga hem leren vastzetten" waarvan ze wist dat ie daar niet tegen kon, had ik een DA-rekening van een paar 100 euro en een paard dat ik nu helemaal niet meer goed vast kan zetten....) maar ik raakte al in paniek als ik hem niet in zijn wei zag staan (zelf binnen/buiten zetten)... Ik had er zo'n rot gevoel bij... dus ben snel weggegaan daar...)

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 23:51

Ik zou binnen gehoorsafstand van het kind tegen iemand zeggen dat ik degene die ongevraagd aan mijn paarden komt zn beide benen breek.....
En dat sommige mensen het al eens geflikt hebben, en dat die extra op moeten passen...

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 23:56

Het lijkt me toch aan de staleigenaar of iemand geweigerd wordt of niet. Verder lijkt het me wel vanzelfsprekend dat jouw paard in pension inderdaad niet door vreemden wordt gepakt voor weet ik wat dan ook. Dus dat zul je dan goe dmoeten afstemmen met de staleigenaar.. Hoe graag ej ook wil, ik denk niet dat jij de persoon bent om iemand anders de toegang tot stal te verbieden. Spreek dus vooral jouw twijfels uit richting stal eigenaar en laat weten dat als diegen nog eens bij je paard is, je dit niet wenst en hierop graag op de hoogte gesteld wilt worden en dan kun je overleggen dat als het idd eens gebeurt gelijk eem grens wordt getrokken door de staleigenaar :)

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 00:00

ik zou weggaan... of ik zou 24 uur toezicht willen houden en ja dat gaat niet.. je kan moeilijk een slot op de deur zetten..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 00:03

Ik zou idd ook naar een andere stal gaan, als je er niet gerust op bent dat ze daar staat zou het voor mij wel klaar zijn..

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 00:15

Ja ik zou ook een andere stal opzoeken. Al zou ze niks meer doen, wat ik niet geloof, kans is wel groot dat ze binnen de kortste keren toch weer in dr oude patroon valt. En mss dan alleen maar rotopmerkingen naar je dochter gaat maken of mss andere kinderen tegen haar op gaat zetten.

Als je dr nog een kans wilt geven. Idd met staleigenaar afspreken dat ze uit de buurt van je pony moet blijven, en als dat niet gebeurd dat je dan vertrekt. Maar goed ik zou er nu wel al klaar mee zijn en vertrekken. Heb geen kinderen, maar mijn kind zou niet steeds met zon kind geconfronteerd hoeven worden.