afscheid nemen van mijn meisje...moeilijkste beslissing ooit

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Eilinora

afscheid nemen van mijn meisje...moeilijkste beslissing ooit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-12 15:15

tja waar begin je dan.....

ik had het allemaal redelijk in orde tot november.
ik kreeg te horen dat ik op zoek moest gaan naar een andere weide,nouja...dat moest toch wel te doen zijn?
ik had de tijd tot eind juli dus voor die tijd zal er vast wel wat te vinden zijn.

ik heb zelf een welsh pony fokkerijtje met 3 pony,s waarvan 2 nu drachtig.
ga met enige regelmaat naar een show of keuring met de dames en vaak met mooie resultaten.

sinds 1 januari ben ik mijn baan kwijt,nou dat gaat dan lekker...
inmiddels komen er dan steeds meer zorgen bij,en steeds meer tegenvallers.
af en toe is het net of iets het echt op me gemunt heeft,wat een pech allemaal.

helaas wil het niet vlotten met werk zoeken,overal worden er mensen uitgegooit en niemand aangenomen.

heb dus van de week de beslissing moeten nemen om mijn 2 jarige welsh pony te verkopen,mijn kleine meisje...zelfgefokt en best succesvol al.

als veulen 2de van de 7 deelnemers met een 1ste premie...
als jaarling 1ste met een 1ste premie en een uitnodiging voor de CK,ook meegelopen in het jeugdkampioenschap.
op de CK (centrale merriekeuring) werd ze 4de van alle 9 deelnemers (dit waren alle beste jaarlingen van overal ter nederland) dus zeer trots op mijn meisje
paar weken later op een fokpaardendag 2de geplaatst en door de jury op het hard gedrukt dat ze een zeer goede pony zal zijn als ze eenmaal uitgegroeit is.

aangemoedigd door vele bekende fokkers hadden we veel grote plannen en nu....nu staat mijn meisje te koop..

heb dagenlang gehuild,maar het kan gewoon niet anders.

ik hoop dat ik snel iemand vind voor haar,hoelanger ze hier staat des te meer pijn gaat het doen..
ook de verwachte veulentjes komen te koop te staan zodat ik straks nog maar 2 pony,s heb.

presca als veulen van 7 dagen oud.
Afbeelding

en afgelopen zomer op de show waar ze 2de werd.
Afbeelding

http://img831.imageshack.us/img831/2659/csc8785.jpg

http://img11.imageshack.us/img11/7517/dsc8775.jpg

op de keuring nadat we 1ste werden,vlak voor we de ring in gingen voor het jeugdkampioenschap.
http://a4.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 8131_n.jpg

http://img850.imageshack.us/img850/1753/csc8747.jpg

Marion71

Re: afscheid nemen van mijn meisje...moeilijkste beslissing ooit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 15:29

TS, niet de moed zo laten zakken. Het lot heeft het niet op je gemunt, en bij de pakken neerzitten heeft nog nooit iemand goed gedaan. Mijn oude vadertje zegt altijd "Het is nog nooit zo donker geweest of het werd weer licht". En zo is het echt!

Blijf positief: je bent nog geen maand werkloos. Het is nu gewoon moeilijk om een baan te vinden, maar als je van alles en nog wat (ook productiewerk) wilt aanpakken, kun je weer vrij snel aan de slag komen. Ook heb je als je al lang genoeg werkt recht op een ww-uitkering. De eerste 2 maanden is deze 80%. Om eerlijk te zijn vind ik het zonde om zo'n mooie merrie met zulke goede resultaten al zo snel te koop te zetten. Denk er eerst nog maar 'ns goed over na.

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-12 15:33

ik was vorig jaar ook werkloos en heb toen uiteindelijk ergens werk gekregen.
omdat ik daar maar 5,5 maand heb gewerkt krijg ik nu geen uitkering want je moet minimaal 6 maanden bij een bedrijf werken.

ik ben al maandenlang aan het worstelen met alles en het word alleen maar erger.

het is ook zonde om zo,n pony te verkopen maar op dit moment kan ik geen zorg dragen voor 3 pony,s.
ik kan haar niet bieden wat ze verdient en daarom heb ik dit besluit genomen.

Marion71

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 16:01

Het ligt aan je arbeidsverleden hoe lang je recht hebt op een uitkering. Hopelijk vindt je snel weer een baan, hoe tijdelijk ook. Je mooie pony moeten verkopen is wel heel zuur en valt in deze tijd ook niet mee. Zijn er geen kenners in jouw wereldje die haar zouden willen kopen? Komt ze tenminste op een plek terecht waar haar kwaliteit recht wordt aangedaan. Sterkte iig ts.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 16:03

Ga a.u.b niet bij de pakken neer zitten, na regen komt zonneschijn ook voor jou.Wat voor werk zoek je, of wat kan je?

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-12 16:17

ik wil op het moment alles aanpakken wat er is maar helaas is er niks.
zelfs uitzendbureaus hebben geen werk aan te bieden..

ik ben op mijn 19de gaan werken bij een varkenshouderij tot mijn 21ste,heb er dus 2 jaar gewerkt en lag er toen uit.
ben toen 6 maanden werkloos geweest met 1 x een paar weken uitzendwerk.
toen ben ik aangenomen bij een rozenkweker en 31 december hield mijn contract op en is niet meer verlengd dus nu weer werkloos.

er zijn vast wel kenners die haar zouden willen hebben maar helaas kunnen die het ook niet doen met oog op nieuwe veulens of eigen pony,s..

wortel115

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 18:12

Het is miss een raar idee maar toen ik zonder werk zat, heb ik gesolliciteerd bij de thuiszorg. Als hulp in de huishouding, verdient niet slecht en is goed te combineren met wat anders. Ik had daar geen opleiding voor en kon gewoon beginnen, nu 2 jaar verder heb ik via dat zelfde bedrijf een opleiding gevolgd en ben ik verzorgende c. Ik moet eerlijk zeggen dat ik het eigenlijk niet zag zitten, maar ik had dringend werk nodig. Nu ben ik erg blij dat ik het heb gedaan.
Misschien een idee zodat je iets van werk hebt, in de zorg zoeken ze vaak wel mensen...

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 18:15

Inderdaad, schoonmaakwerk! Schijnt redelijk goed te verdienen, vooral bedrijven schoonmaken.

markies

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 18:20

Inderdaad in de zorg kunnen ze heel vaak mensen gebruiken, het is misschien niet precies wat je zoekt maar het verdient wel redelijk en is inderdaad goed te combineren met andere dingen. Ook opleidingen staan ze vaak voor open zoals ook gezegd door wortel115!
Gewoon proberen misschien hoef je deze stappen dan niet eens te zetten ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 18:21

kop op! er is vast nog wel kans.. sterkte!

claud1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 18:22

Ik heb ook geen wereld baan (taxi chauffeur) maar het is super leuk werk
en zou het niet meer willen missen, werk nu 12 jaar met veel plezier
misschien is dit een idee.... heel veel suc6 met een baan zoeken.
de moed niet laten zakken he :j

claud1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 18:23

ps wat een beauty heb je als pony :~

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-12 18:31

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 18:36

Inowa heel veel sterkte. ik zat tot gisteren ook 8 maanden zonder baan. Ben gisteren aangenomen en begin de 15e van februari. Geloof me, ik zag ook echt geen kansen en mogelijkheden meer. Ik was te oud, te onervaren of kreeg gewoon helemaal geen reactie op mijn sollicitatie's. Ben ook afhankelijk van de fiets of het openbaar vervoer, maar na lang zoeken heb ik uiteindelijk wel iets gevonden! :D Je kan in deze tijd helaas niet kieskeurig zijn en je moet pakken wat je pakken kan.

Heel veel succes met de verkoop, lijkt me onwijs moeilijk zeg!

DeSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 18:40

TS, is het niet een idee om een krantenwijk(of 2) te nemen totdat je een 'echte' baan hebt gevonden?
Overigens komt jouw verhaal me heel bekend voor. Het is ook verschrikkelijk als je iets zó graag wilt maar het financieel niet meer lukt. Wens je veel succes met het vinden van een andere baan en hoop dat die er op tijd komt voor je daadwerkelijk je twenter weg moet doen :(:)

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-12 18:43

ben idd ook aan het rondkijken naar een krantenbaan maar gek genoeg zijn er momenteel geen vrij.

Crealief

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 18:44

TS,

Niet bij de pakken neer gaan zitten. Er komen vast weer betere tijden. En je vindt vast een hele mooie plek voor je schitterende pony! Niet de makkelijkste beslissing maar je heb er zo te horen goed over nagedacht..

En thuiszorg is echt prima werken, onder de mensen, fijne tijden en vaak ook goed verdienen..

Succes met alles

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 18:48

Iowa, Allereerst sterkte met het verkopen van dat kleine schatje!

En ik weet als geen ander momenteel hoe moeilijk het is om werk te vinden, zelfs de macdonalds neemt niemand aan. Iedereen zegt wel dat er zo veel is, maar elk uitzendbureau dat ik spreek, zegt pas vanaf maart ongeveer weer werk te hebben.

:(:)

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-12 18:59

precies,hier ook.
ik ga elke week naar uitzendbureaus maar telkens hebben ze niks voor me.

edit; trouwens wel afleidend jouw boktnaam,ik heet marouschka haha

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 19:02

heb je al gekeken bij de PostNL bij jou in de buurt? :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 19:12

@Inowa: Ik ken het! Maar blijven zoeken!

@Roane: PostNL neemt niemand aan, uitzendwerk gaat via uitzendbureau's ;)

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-12 19:20

ik kreeg net een vacature door van een bakkerij in de buurt die iemand zoekt...meteen ff reageren

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 19:24

inowa schreef:
ik kreeg net een vacature door van een bakkerij in de buurt die iemand zoekt...meteen ff reageren

Inderdaad gewoon op alles reageren!

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 19:29

Inowa vanaf hier een knuffel!
Echt niet leuk, baan kwijt en daardoor een van je prachtmeiden te moeten verkopen.
Hoop dat je snel een baan vindt, misschien wel de bakkerij, ik ga voor je duimen.
Succes.

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 19:38

Ik wil me sterkte wensen..Ik denk ook dat het echt weer goed gaat komen!Ik hoop dat je je prachtige pony toch niet hoeft te verkopen..