Om 11uur waren we in Emmeloord waar al vrij snel duidelijk werd dat als er niks gebeurde ze het niet zou halen, wanneer we gingen opereren hadden we 50% kans op overleving, daar sta je dan, de keuze was snel gemaakt en we hebben rond half 12 toestemming gegeven voor de operatie. Om half 1 zijn wij met Cash naar huis gegaan en is Yew onder het mes gegaan, een operatie die 3 tot 5 uren kon gaan duren, hoe langer we niets hoorden hoe beter het was. Vanochtend kwart voor 5 kwam toen het verlossende telefoontje OPERATIE GESLAAGD. Yew haar dikke darm was 360 graden gedraaid. Wij zijn toen naar Cash gereden om haar te voeden, iets wat om de 3 uur moest, ze vond de melk ronduit smerig. Vanochtend gebeld met de kliniek, Yew stond weer en zag er redelijk fit uit voor na zo'n zware ingreep. We hebben overlegd en mochten Cash gelukkig bij haar brengen.
Bij de balie waar we ons moesten melden hoorde ik 1 hinnik uit duizenden dat moest Yew wel zijn (achteraf logisch haar stal was vlakbij de balie vermoedelijk heeft ze mij gehoord). Snel haar kleine meid gepakt en naar haar toe gebracht, zo zielig daar stond ze dan verband om infuus in en muilkorf om, dit omdat ze nog niet mag eten. Toen moeder en dochter elkaar zagen waren ze helemaal blij, Yew mocht de korf even af om de kleine te begroeten, welke direct door liep om bij moeders bij te tanken. Yew knapte duidelijk op toen Cash kwam, nu afwachten maar de overlevingskans is in ieder geval veel groter dan gisteravond en we gaan ervanuit dat het allemaal weer goed komt.
Alle mensen van Emmeloord en mijn eigen Dierenarts die bij de operatie heeft geholpen