Hoe een kind zijn dag teleurgestelt wordt.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

booster

Hoe een kind zijn dag teleurgestelt wordt.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-11 09:12

Omdat er met onze shetlander geen klik is zowel met ons zelf niet als met mijn zoontje van net 6 jaar niet haden we besloten om haar te verkopen, we haden haar dus ook te koop gezet.
Ondertussen langzaam rond gekeken alvast voor een andere shetlander.
We zochten een shetlander waar me zoontje zo mee weg reed en hij ook meteen bij laat blijken van dat hij zich fijn erop voelt.
Vorige week vrijdag stond er een zwart bonte shetlander ruintje van 14 jaar op vlak bij eindhoven dus heel dicht bij nog geen 15 min rijden en daarom meteen contact opgenomen en nog geen uur later waren we daar al.
mevrouw haalt pony uit stal en we lopen naar de bak pony liept lekker sullig mee, mevrouw zadelde hem op en zei tegen me zoontje van ga maar rijden kan je hem uitproberen.
Wij de bak in en me zoontje stapte zo op en reed er zo mee weg en dit was dus persies wat we zochten een sullie waar me zoontje zo mee weg reed.
Mijn zoontje heeft ong 20 min daar in de bak rond gereden en ho was ho en deed geen stap verkeert.
Wij mee de pony afgezadelt en me zoontje hing onder tussen steeds bij de pony om te knuffelen enzo.
Over de prijs waren we het redelijk eens maar niet onderhandeld want ik vondt het waard voor zo een brave pony.
Omdat we onze eigen shet nog haden zaten we ermee van wanneer de nieuwe kon komen dus haden we dinsdag/woensdag afgesproken.
Ondertussen was er ook al een koper voor onze pony geweest en die zou haar woensdag opkomen halen.
Maandag kreeg ik telefoon van de kopers van onze pony of het zaterdag kon ivm omstandigheden nou geen probleem sommige dingen gaan voor.
Ik heb toen daarna meteen de mensen van de nieuwe pony gebeld van luister ik heb een probleempje de pony die we verkopen wordt pas zaterdag opgehaalt is het mogelijk dat de pony ook pas zaterdag gebracht wordt, Mevrouw had eerst zo iets ik wil zekerheid en dus ik had gezegt ik heb een zoontje van 6 jaar die ik die pony belooft heb en ik ga me eigen kind niet iets beloven wat hij niet krijgt.
Mevrouw had zo iets oke is goed dan brengen we hem zaterdag naar jullie.
Dinsdag belt haar man mij op hoelaat kan ik de pony brengen dus ik zei ik heb met uw vrouw afgesproken dat het zaterdag wordt en weer het hele verhaal vertelt.
Man moest nu een stal hebben dus als die hem kon verkopen deed hij dat en dus ik zei maar heb een afspraak met uw vrouw hierover even later zonder oplossing opgehangen, Belt de vrouw mij 10 min later op sorry is een misverstand we hebben de pony op een weitje gezet tot zaterdag dus het is opgelost.
Ik zou vrijdag avond bellen hoelaat ze de pony konden zaterdag konden brengen, Netjes zaterdag avond gebelt van morgen ( zaterdag) half 11.
Dit was goed ze zou het aan haar man door geven.
Zaterdag ochtend werdt onze pony al vroeg gehaalt door de nieuwe eigenaren.
Toen ze ff weg waren dacht ik van ik bel de mensen van de nieuwe pony op dat ze evt eerder kunnen komen ( ze moesten in de middag naar bruiloft) telefoon ging over maar werdt niet opgepakt nog een x geprobeert en een sms maar dacht dan maar wachte tot half 11.
Het was half 11 en ik dacht probeer nog eens te bellen om te zeggen dat we op stal zijn zodat ze weten dat ze niet voor niks komen.
Mevrouw pakt de telefoon op en gaf deze snel door aan haar man.
Meneer zegt pony is paar dagen geleden al verkocht ik had gezegt als ik hem kan verkopen doe ik het want ik had een stal nodig.
Ik zeg ik had met uw vrouw afspraken gemaakt hierover en gisteravond heb ik uw vrouw nog gesproken voor de tijd en toen werdt er niks gezegt.
Nog een heel gesprek aan de telefoon want ik was goed boos want afspraken zijn afspraken.
Ik had een kleine thuis zitten wachten tot de nieuwe pony er was want de kleine zat al een hele week te wachten op de nieuwe pony.
Hoe ga je een kind vertellen wat al een hele week op een pony staat te wachten dat vertellen.

Toen moest ik naar huis mijn zoontje gaan uitleggen dat de nieuwe pony niet kwam en je kunt zelf wel raden hoe een kind van 6 dat opneemt.
Gelukkig had hij in de middag zijn eigen kinderfeestje en vergat ie het even maar in de avond begon die er weer over.

Ik had nog mail contact met iemand anders die ook een oudere shet te koop had en die ons ook wel heel leuk leek deze heb ik gisteren gebelt om te kijken of ze de pony nog haden en daar gaan we als nog vandaag heen om te kijken.

(Ik weet het is fout een nieuwe pony kopen als de andere nog niet weg is maar hij kwam op ons pad en konden hem niet laten staan vandaar dat het zo is gegaan, Normaal zou ik zoiets ook niet doen.)
Laatst bijgewerkt door booster op 23-10-11 09:22, in het totaal 2 keer bewerkt

Iris82

Re: Hoe een kind zijn dat teleurgestelt wordt.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 09:14

Zo dat is even goed balen zeg... :=
Kan me wel voorstellen dat jij (en je kleine) ontzettend teleurgesteld zijn...

booster

Re: Hoe een kind zijn dat teleurgestelt wordt.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-11 09:16

Voor mij is het van als mensen zo doen dan laat ook maar maar me zoontje is pas net 6 jaar geworden die snapt zulke dingen niet hij was er goed verdrietig van en als ouder breekt daar je hart van als je dat moet zeggen en zien.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 09:16

Wat jammer als ze zelf toegeven dat zaterdag ook goed is, als ze er een probleem mee hadden kon je al betalen en een paar dagen weide betalen. Vreemde gang van zaken!
Hopelijk vinden jullie snel een nieuwe pony voor je zoon.

Maar me is toch echt mijn, ook al ben ik dyslext.

tjara2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 09:18

Je hoort het tegenwoordig zo vaak dat gemaakte afspraken niet na gekomen worden, dat je er bijna aan gewend raakt.
Maar het is :( , echt te gek voor woorden. Hoop dat jullie gauw een leuke pony weer vinden :j

booster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-11 09:19

lesilla schreef:
Wat jammer als ze zelf toegeven dat zaterdag ook goed is, als ze er een probleem mee hadden kon je al betalen en een paar dagen weide betalen. Vreemde gang van zaken!
Hopelijk vinden jullie snel een nieuwe pony voor je zoon.

Maar me is toch echt mijn, ook al ben ik dyslext.

sorry ik typ altijd snel en dan vergeet ik weleens me taalfouten.
We kijken rustig rond voor een nieuwe pony, Mocht de pony waar we vandaag gaan kijken niet zijn wat we zoeken kijken we weer rustig verder heb er geen haast mee.

booster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-11 09:20

tjara2012 schreef:
Je hoort het tegenwoordig zo vaak dat gemaakte afspraken niet na gekomen worden, dat je er bijna aan gewend raakt.
Maar het is :( , echt te gek voor woorden. Hoop dat jullie gauw een leuke pony weer vinden :j

Je hoort het inderdaad steeds vaker, Maar ik zal het niet over me hart krijgen om dit te doen als er een klein kindje ook in het spel is.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 09:22

Heel triest voor je zoontje, maar ik kan me die mensen ook wel voorstellen. De paardenhandel is waardeloos op het moment, en ze hebben net als veel andere verkopers vast ook ervaring met kopers die het laten afweten etc.
Dus als er dan iemand komt die meteen afhandeld... dan zou ik wellicht ook daarvoor hebben gekozen.

Normaal gezien betaal je in zo'n geval handgeld, en neemt de aanstaande koper de papieren mee.
Zo heb ik het in het verleden altijd gedaan. Zo zorg je ervoor dat paard niet aan een ander wordt verkocht.

booster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-11 09:26

CM_ schreef:
Heel triest voor je zoontje, maar ik kan me die mensen ook wel voorstellen. De paardenhandel is waardeloos op het moment, en ze hebben net als veel andere verkopers vast ook ervaring met kopers die het laten afweten etc.
Dus als er dan iemand komt die meteen afhandeld... dan zou ik wellicht ook daarvoor hebben gekozen.

Normaal gezien betaal je in zo'n geval handgeld, en neemt de aanstaande koper de papieren mee.
Zo heb ik het in het verleden altijd gedaan. Zo zorg je ervoor dat paard niet aan een ander wordt verkocht.

Dit snap ik ook best maar ik snap niet waarom er vrijdag avond nog tijden worden afgesproken en dat ik dan zaterdag te horen krijg is al een paar dagen geleden verkocht.
Als mensen handgeld haden gevraagt haden ze het kunnen krijgen, en achteraf misschien slimmer geweest om het zelf aan te bieden.
Ik heb express telefonisch contact gehouden om hun te laten weten van de pony is verkocht.
Ze wisten waar de pony heen moest etc..

laResidence

Re: Hoe een kind zijn dag teleurgestelt wordt.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 09:38

Sneu voor jullie en niet netjes van de verkoper.
Deze laatste zal al wel leergeld betaald hebben met "kopers" die uiteindelijk niks meer van zich lieten horen.
CM schreef het al: handgeld betalen en daarvoor een betalingsbewijs vragen, daarmee is de koop gesloten.

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 09:43

Jeetje, wat een miscommunicatie zeg.
Echt enorm balen, dat het zo is gelopen...

Wie weet had het niet zo mogen zijn, en komt zijn superlieve shet, nog op jullie pad. <3

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 09:44

Sneu voor je zoontje hoor,maar hij komt er vast wel weer overheen. :(:)
Ik heb meer moeite met mensen die zich niet aan hun afspraken houden.
En zeg eerlijk....hoeveel zesjarigen zijn al aan hun tweede pony toe?

booster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-11 09:47

geerke schreef:
Sneu voor je zoontje hoor,maar hij komt er vast wel weer overheen. :(:)
Ik heb meer moeite met mensen die zich niet aan hun afspraken houden.
En zeg eerlijk....hoeveel zesjarigen zijn al aan hun tweede pony toe?

Er overheen komt ie echt wel maar het was erg teleurstellend.
De pony is niet alleen om te rijden maar ook om voor de sulky te zetten.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 09:49

het zal niet makkelijk zijn om een veelzijdige brave pony te vinden maar het lukt vast wel hoor!
succes iedergeval!

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 09:51

Jammer voor je, kun je niet achterhalen waar die heen is, misschien willen ddie hem wel verkopen voor honderd euro meer.

booster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-11 09:54

geerke schreef:
het zal niet makkelijk zijn om een veelzijdige brave pony te vinden maar het lukt vast wel hoor!
succes iedergeval!

Zal niet makkelijk worden inderdaad maar met geduld komen we vanzelf er wel 1 tegen die goed bij ons past.

booster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-11 09:54

bigone schreef:
Jammer voor je, kun je niet achterhalen waar die heen is, misschien willen ddie hem wel verkopen voor honderd euro meer.

Naar wat er gisteren is gebeurt hebben we besloten van we zoeken rustig door voor een andere brave pony

Ami

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 10:03

Vind het erg vervelend dat je zoontje zich zo verheugde op zn nieuwe pony en dat ie dan al verkocht is :(:)
Toch denk ik dat het van jouw kant handiger zou zijn geweest als je eerst aan de mensen die de pony verkochten had gevraagd of de pony later gebracht kon worden ipv de mensen die jouw pony kochten meteen toe te zeggen dat ze hem later konden halen.
Alhoewel ze dan ook al konden zeggen dat het niet zou lukken.
Het blijft iig vervelend dat jouw zoontje de dupe word.

booster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-11 10:06

Choce schreef:
Vind het erg vervelend dat je zoontje zich zo verheugde op zn nieuwe pony en dat ie dan al verkocht is :(:)
Toch denk ik dat het van jouw kant handiger zou zijn geweest als je eerst aan de mensen die de pony verkochten had gevraagd of de pony later gebracht kon worden ipv de mensen die jouw pony kochten meteen toe te zeggen dat ze hem later konden halen.
Alhoewel ze dan ook al konden zeggen dat het niet zou lukken.
Het blijft iig vervelend dat jouw zoontje de dupe word.

De mensen die onze pony hebben gekocht waren hele leuke mensen die de pony ook aan hun kind haden beloofd dus ga ik ze het niet ontnemen.
daarom heb ik toegestemt dat het ook zaterdags kon.
Ik heb toen met de vrouw van de nieuwe pony overlegt of het zaterdag mogelijk was en hiermee ging ze akkoort.
Als ze dat niet wou had ze niet akkoort moeten gaan toen.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 10:09

Heel sneu voor je kind dat er nu geen pony staat en de andere al weg is.
Voor jou misschien een les dat je je kind niet zoveel van tevoren moet gaan vertellen en vooral dingen als een nieuwe pony pas moet melden als hij er echt staan.

booster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-11 10:13

Cassidy schreef:
Heel sneu voor je kind dat er nu geen pony staat en de andere al weg is.
Voor jou misschien een les dat je je kind niet zoveel van tevoren moet gaan vertellen en vooral dingen als een nieuwe pony pas moet melden als hij er echt staan.

Als we bij een pony gaan kijken neem ik hem mee omdat ik het erg belangrijk is dat hij er goed mee overweg kan en hij ermee weg kan rijden.
Het dus achter zijn rug om doen tot de pony er is zal niet gaan.
Hij weet dat we opzoek zijn naar een andere pony en hij is slim genoeg om te weten als we bij een pony gaan kijken en die braaf is en we afspraken maken dat de pony dan komt.
We hebben toen ook tegen hem gezegt toen die vroeg van komt die pony bij ons wonen, Dat de pony inderdaad bij ons komt als er niks tussen komt ( omdat ik weet dat sommige mensen zich niet aan afspraken kunnen houden) alleen een kind denkt dan in kinderlogica.

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 10:16

heel sneu voor je zoontje maar in het vervolg misschien toch meer voor je eigen zekerheid gaan in plaats van anderen helpen....

Je hebt nu het probleem van jouw kopers, jouw probleem laten worden en dat heb jij vervolgens weer doorgeschoven naar de verkopers... is ook niet helemaal netjes.

Maar goed, zij hebben weer niet gecommuniceerd dat de pony er niet meer was. Erg kinderachtig allemaal. Succes met zoeken, hoop dat je snel een nieuwe pony vindt!:)

booster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-11 11:07

onze pony is nu verkocht daarom kan er een nieuwe pony meteen geplaatst worden dat scheelt al een hoop.over een uurtje gaan we bij een andere pony kijken om te zien of die misschien bij ons past. Zo niet dan zoeken we verder.de mensen gingen akkoort met zaterdag ipv dinsdag of woensdag haden ze dat gewilt haden ze hier duidelijk in moeten zijn en niet pas sagen later op detijd dat de pony gebrachtzou worden en nog geen dag verder dan ons laatste telefonisch contact.sorry voor evt typfouten zit op me telefoon momenteel.

wilmatj

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 15:53

zo dat is idd gewoon heel geneem, als volwassene kun je nog denken van jah sommige mensen denken niet na maar als kind zijnde..

booster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-11 17:56

we zijn vandaag bij een pony wezen kijken waar ik ook al even mail (zat toen met deze of de andere) deze was ook super braaf eh wordt vanavond gebracht. We hebben hier naar mijn idee misschien wel veel meer klik mee dan de andere pony.