Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Vonnie84 schreef:Neem eens contact op met http://www.hoofcare.nl
Wellicht dat die kunnen helpen. En geen geld voor een goede smid en dierenarts?? Beetje raar...
santie schreef:Natuurlijk kan jij er niets aan veranderen en ik begrijp ook echt wel dat het heel moeilijk voor jou is.
Wat heeft hij nu dan precies waardoor het waarschijnijk einde verhaal is? Hoeven bevriezen lijkt mij nl bijzonder pijnlijk en als ze toch al weten dat het niet goed gaat komen, zou ik het mijn paard niet aan doen.
Ik kan je helaas alleen maar veel sterkte wensen
bigone schreef:Maak eens foto's van de onderkant van z'n hoeven, misschien kunnen we dan nog wat tips geven, bevriezen doen ze volgens mij bij straalkanker, dit ontstaat vaak door het verwaarlozen van rotstraal, vandaar dat ze het niet eens zijn.
Juangi schreef:Weken met Biotex is juist goed, net als Dettol of eventueel verdunde bleek (google it). Rotstraal word veroorzaakt door bacterien die door nattigheid in de straal trekken.
Door eerst te weken, daarna goed af te drogen en te behandelen (met blauwspray, betadine of egyptische zalf) moet het zo over zijn. Je dood de bacterien, maakt de straal droog en maakt hem daarna harder en ontsmet hem helemaal.