in 2000 kreeg hij ineens een dikke koker,nog een tijd geprobeerd met vochtafdrijvers deze dun te krijgen,en AB,maar niets hielp,tot hij ineens een "bal" kreeg.
Toch een klophengst werd er gedacht door de veearts,maar Gambit werd alleen maar zieker,uiteindelijk werd ik naar een kliniek gestuurd,waar de veearts daar 1 blik op hem wierp en riep "mijn god,die moet zo snel mogelijk geopereerd worden"...
en ik stond daar van "huh???" ,echt totaal niet verwacht,dezelfde avond ging hij onder het mes,en de "bal" bleek het kapsel te zijn van een enorm abces,3 uur heeft hij op de operatietafel gelegen,en toen moest hij wakker gemaakt worden,anders gaat een paard dood...
hij kon daarna nauwelijks meer lopen,mijn stoere paard was veranderd in een dood vogeltje...hij heeft toen ruim 1,5 maand in de kliniek gestaan,ze hadden bij de OK het abces "niet schoon gekregen" ,en het was erop of eronder met hele zware antibiotica...
na 1,5 maand mocht hij naar huis,de wond genas mooi,alleen hield hij altijd wel een dikke koker...deze is hard en dik...maar goed dat zij dan maar zo.
gisteravond 8 jaar na dato,had hij niet gegeten,ik getempt hij had 39 graden koorts,griepje dacht ik,bel morgenochtend wel de veearts ,we waren naar een verjaardag,bij terugkomst,vannacht om 2 uur (oude tijd) nog een keer getempt ,toen had ie 40,6 koorts

ik keek onder zijn buik en zag dat zijn koker een stuk dikker was geworden...ik schrok me dood..nee he...

gelijk veearts gebeld en het verhaal gedaan,hij zou meteen de volgende ochtend komen,
vannacht heb ik niet meer kunnen slapen,alle doem senario's zijn wel gepasseerd,ben 3x wezen kijken bij hem vannacht,vond ie best gezellig

om half 8 was de veearts er,koker was inmiddels nog dikker,en hij heeft AB gespoten en vochtverdrijvers...en vanmiddag was de boel nog dikker,hij kan bijna niet meer plassen,zo dicht zit zijn koker...en ik ben op van de zenuwen,straks heeft ie zijn abces weer terug,en dan...als dat knapt,dan gaat ie dood...

dus om 5 uur ,veearts gebeld dat ik met hem naar de kliniek wil, en paard ingeladen en naar kliniek gebracht,daar is er gevoeld of er weer een abces in zijn buik zit,en dat is gelukkig niet zo,pffff...vast 1 grote geruststelling...
met een echo is er te zien,dat zijn zaadstreng inmiddels zo dik is als een pols,en daaromheen zit veel vocht,zijn lichaam stoot als het ware zijn zaadstreng af..
morgenochtend gaat ie onder het mes...spannend,maar ben blij dat ie geholpen wordt...
duimen jullie mee dat alles goed afloopt??
en dat bitje snel weer naar huis mag