Dan gaat je paard ervandoor richting een drukke kruising....

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

__Robijn__

Dan gaat je paard ervandoor richting een drukke kruising....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-09 11:19

Nou bokkers, omdat ik het nu typ weet ik niet of het behoort tot het verslag van de dag, maar omdat ik gister even geen puf en zin had, nu mijn verhaal.

gister is er 10 jaar van mn leven voorbij gegaan, wat een dag!
ik begin bij het begin!

Ik heb een fries genaamd Urias, super lief beest 3,5 jaar en heel mak. Al heel vaak mee op buitenrit geweest en doen altijd het zelfde rondje. Maar gister ging het rondje wel even anders.........

In de bak opgestapt en ga altijd samen met mijn moeder, mn moeder fietst of loopt mee. Dit keer ging ze lopen. Vlakbij ons heb je een meer/plas waar een ruiterpad[zand] om heen ligt dus daar gingen we heen. Ik voelde al dat Urias wat drukkig was, maargoed ik zei tegen mn moeder dat ik wel even keek hoe die was. Eenmaal bij het zandpad aangekomen ging ik aandraven, Urias was rustig en was een relaxed drafje, ging prima dus! Ik omgekeerd en weer terug naar mijn moeder.. rustig drafje weer..... maar toen! opeens maakte hij een soort van vreugdes bokkensprong en HOOG := Ik viel er dus vanaf! Nu komt de ergste nachtmerrie die een ruiter zich kan bedenken. Paard rent weg, mijn moeder nog proberen er voor de springen maar hij was bang en door de war dat die keihard door denderde! In eerste instantie wilde hij richting stal, maar daar gleed hij uit op het gras waardoor die viel en dus uit 'koers' raakte en vervolgens de de andere kant op rende. ik ben naar m toe gerent en ben daarna gaan wandelen, want als je blijft rennen blijft hij oook rennen...... ik gillen en roepen maar nee hij bleef als een gek door rennen.. Ik was volkomen in paniek, want aan het einde van de straat is een super drukke kruising, als die daar zou komen was het einde oefening, en zouden er GROTE ongelukken gebeuren.. ik werd gek in mn hoofd, wat moet je doen!!! je bent zo hopeloos je kunt niks beginnen tegen 'm. Toen kwam er een sprankeltje hoop, hij zag wat engs, er was een kliko omgevallen, hij keek en ik riep nog een keer. Hij keek om en kwam keihard aangerent naar mij toen, stopte en keek me met ogen aan die ik nog nooit had gezien. Hij was zo verward en bang en wilde een soort van zeggen "dit was niet mijn bedoeling baas, sorry" Ik kon wel janken van geluk dat ik m weer te pakken had! terug naar stal gelopen ernaast en in de bak er nog even op gegaan. Hij liep als een trein, niets aan de hand en liep echt super! Onbegrijpelijk waar dus die bok vandaan kwam. Waarschijnlijk had ie gewoon zin en dacht ie "YES" maar was net TE enthousiast met bokken................... :(:)

al met al is het goed afgelopen, ik heb alleen een bult bij mijn oog, #) vraag me niet hoe die er komt want had gelukkig een cap op!!!! verder heb ik niks. Urias heeft bij zn borst een bult en op zn heup een schaafwond doordat ie viel! Daarna heb ik m nog lekker een massage geven zodat hij ook wat rustiger kon worden en ik ook...

10 jaar van mijn leven is gister vergaan. mijn hart lag echt op de grond want in mijn lichaam zat ie voor mijn gevoel niet meer! :\

Bokker31

Re: Dan gaat je paard ervandoor richting een drukke kruising....

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 11:22

Gelukkig dat het zo goed is afgelopen. Dit soort dingen kan altijd gebeuren en mooi dat hij weer naar je toe kwam.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 11:25

Gelukkig is het goed afgelopen inderdaad en mag je van geluk spreken dat je paardje terug kwam.

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 11:29

pfff heftig zeg,dan schrik je wel.
gelukkig is het goed afgelopen.
Nu beide flink spierpijn zeker?

Vanntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 11:33

Maar maar goed dat het goed gekomen is !
En snap je reactie volkomen hoor!! :J
Zelf heb ik dat ook als zo'n paard de weg wkijt is richting een druk verkeer... :o

__Robijn__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-09 12:11

ja heb best wel spierpijn, mn heup is ook blauw zag ik nu, maargoed als dit alles is :P

ske

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 14:34

die rakkers kunnen je laten schrikken he.
soms zie je idd heel je leven voobij flitsen!!!
de mijne schrok ook eens ergens van en wilde met mij op men rug ook de weg oplopen %)
gelukkig is die van mij maar een haflinger en ni zo groot.
hoe ik het gedaan heb weet ik ni maar ben er half over zen hoofd afgesprongen zodat hij nimeer verder kon !
lol een cirkus was er niks tegen ! maar het werkte wel _/-\o_
paardrijden is ontspannend zeggen ze dan :P