Ik zie dit niet heel erg rooskleurig in en ik denk er ook geen fortuin mee binnen te halen. Het gaat mij er gewoon om dat ik hier graag in wil bijstaan juist omdat er ook heel veel ongeschikte paarden rondlopen.
Het allerbeste zou ik zijn een eigen stal, dat is ook het toekomstplan en dat gaat zeker gebeuren. Tot die tijd werk ik daar op deze manier naartoe. Ik weet gewoon wat voor paarden geschikt zijn voor dat werk en ik sta daar graag in bij.
Ik werk met een netwerk van ervaren bedrijven en ken de wereld goed, de bedrijven staan achter mijn werkwijze en zij kunnen goed bijstaan in het vinden van de juiste paarden, maakt niet uit of het voor kinderen of gehandicapten betreft.
Bij de aankoop kan zelfs een professional mee (wel tegen meerprijs), maar over het algemeen betaald men voor de zoekkosten 25 euro + eventuele bijkomende reiskosten en urenkosten, deze bedragen liggen niet verbazingwekkend hoog en iedereen kan dat betalen en dat was van mij een bewuste keus, het zo goedkoop mogelijk doen zodat iedereen er gebruik van kan maken.
Mensen grijpen niet zo snel naar bemiddeling, nu met de kredietcrisis verwacht ik er ook niet veel van. Maar ik werk alleen samen met mensen waarvan ik zeker weet dat de bedoelingen overeen komen met die van mij, en dat is o.a. eerlijkheid en uitkomen voor de eventuele gebreken of rare gedragingen van het paard. Kom ik voortijdig ergens achter dan adviseer ik al om naar het volgende paard te kijken. Ik zal ook niet na een keer kijken dat dat paard perfect voor ze is, ik wil zeker weten dat er een goede keus gemaakt wordt. Ik werk kritisch en streng en dat komt iedereen ten goede.