Paardrijden met Reumatoide artritis

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
h0rsesgirl
Berichten: 75
Geregistreerd: 06-04-07

Paardrijden met Reumatoide artritis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-08 15:27

Hallo iedereen ,
Hier een topic voor mensen die paardrijden/leven met reuma. Hier kan je je verhaal kwijt over je leven met reuma en hoe je dat met paardrijden doet enzo.
Ik heb zelf sinds een half jaartje reuma artritis. Ik heb 4 jaar eigen paarden gehad & 4 jaar op manegepaarden gereden. Ik heb me laatste eige paardje eind vorig jaar weg moeten doen vanwege dat ik te horen had gekregen dat ik reuma artritis had. Waardoor ik niet meer kon/mocht paardrijden van de artsen/dokters. Heb ook een week in het ziekenhuis gelegen doordat ik nix meer kon. Sinds kort ben ik weer begonnen met langzaam aan op te bouwen om weer te paardrijden ( dus begin gewoon weer langzaam aan 20 min. stappen ) en hoe beter het gaat hoe langer en hoe meer ik ga paardrijden . Me lichaam geeft het vanzelf aan. ik heb nu 4 verzorgpaarden die ik 1 x in de week verzorg waarvan ik er op eentje een half uurtje stapt. Na dat half uurtje stappen merk je wel dat je hele leven is omgegooit.En dat er bepaalde dingen zijn veranderd met het leven dat je had voordat je die reuma had. Verdere informatie/vragen vraag maar raak !
Weet er genoeg over.
groetjesss

creative

Berichten: 155
Geregistreerd: 16-06-06

Re: Paardrijden met Reumatoide artritis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 15:43

Hoi, Ik heb zelf (gelukkig) geen reuma artritis, maar mijn vader wel dus ik snap heel goed als je zegt dat je hele leven is omgegooit. Mijn vader is afgelopen vrijdag thuisgekomen na een week of wat weer in het ziekenhuis opgenomen te zijn geweest. Ik bedoel hier eigenlijk mee te vertellen dat het een grote impact heeft op "de patient" maar ook op zijn/haar omgeving.

Fijn dat je inmiddels weer even op een paard kunt zitten, langzaam uitbouwen en
volop genieten maar!!

Hilli

Berichten: 22949
Geregistreerd: 28-07-04
Woonplaats: My home is where my horse is...

Re: Paardrijden met Reumatoide artritis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 15:47

Zoals je zelf al gezien hebt is er al een paardrijden & reuma topic. Om het allemaal een beetje overzichtelijk te houden, graag daar reageren/vragen naar ervaringen/ervaringen uitwisselen Ja Daarom hier een slotje.

Zie: [AP] paardrijden met reuma?