Ontstekingen in spier/gewricht en paardrijden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sietara

Ontstekingen in spier/gewricht en paardrijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-08 15:13

Hoi,

heb het overwegen omdat ik al heel lang pijn in me schouder had. na 1,5 jaar zei me huisarts doodleuk ik kan er nog 1 keer een spuit in kon laten zetten maar het helpt toch niet! ga lekker paardrijden:D dus met een vriendin een rondje gereden, ging best goed.
Tot ik half april te horen kreeg dat ik reactive artitus heb, nu na meerdere onderzoeken weet niemand meer wat het precies is. maar toen het april was dacht ik dat ik niet meer werken, paardrijden en eigenlijk alleen nog maar ziek op bed kon blijven liggen! Half mei zag ik op koopplein een paard te koop staan Wilma ik was opslag verliefd en ik zou en moest haar zien inmiddels zijn we 2 weken verder en heb ik weer een aantal keer gereden de eerste keer alleen maar een kwartier gestapt:D maar het gaat vooruit en heb ook al gegalopeerd:D dat had ik echt niet verwacht... Had echt de tranen in me ogen dat ik voor het eerst weer op een paard zat, me eigen paard.
Dank zij het paardrijden ben ik weer opzoek naar werk iets wat niemand verwacht had.

Nu heb ik haar afgelopen zaterdag gekocht en bij de verkoop zei de vorrige eigenaar dat het paard de laatste keer alleen was gaan rijden ze uitgegelen is. Als mijn vriend mee fietst loopt ze prima maar zodra hij een stukje harder fietst blijft wilma staan en doet ze geen stap meer.
Met me benen ben ik niet sterk en dacht dat ik wel een zweepje kon gebruiken om haar voorwaards tehouden.

Heeft iemand nog andere tips om haar gewoon te laten doorlopen ook al is ze alleen???

Ik hoop dat iemand me kan helpen!!!

Groetjes Sietara

h0rsesgirl

Re: Ontstekingen in spier/gewricht en paardrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 14:21

heyhey,
Ik zag je berichtje staan en het kwam me wel bekend voor.
Ik heb het zelfde probleem. Ik heb 4 jaar eigen paarden gehad. en 4 jaar op manegepaarden gereden enzo. Sinds november heb ik last van me pols. En d8en eerst dat me pols gekneust was, Later kreeg ik ook last van allerlei andere gewrichten en later ging ik dus ook naar de huisarts en bleek het dus zo te zijn dat ik reumatoide artritis had. Ik was erg deprii toen ik het hoorde. Ik kon voorlopig ook niet meer paardrijden en moest daardoor ook me paardje wegdoen jammer genoeg. Was echt vertieft. Heb nu 2 x in de week fysio en heb sinds kort te horen gekregen dat ik weer langzaam af aan mag beginnen met stappen enzo zolang mijn ontstekingen niet actief zijn.Zijn ze dat wel moet ik weer rustig aandoen. Als je meer info over reuma wilt hebben dan kun je bij mij terecht. Heb er wel wat van geleerd in die maanden dat ik er mee in aanraking ben gekomen.
groetjes