paardrijden en MS

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

wammesje

paardrijden en MS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-08 11:38

Ik vroeg mij af of er nog meer mensen hier , paardrijden en ook Multiple sclerose hebben Knipoog
Ik heb nu 12 jaar MS en heb een fjord. Zelf merk ik dat het mij op de been houd, betere motoriek en het houd mij in conditie.
Maar bovenal is het mijn steun en toeverlaat, soms ben ik zo moe, en wil ik het liefst mijn bed niet meer uit, maar door hem, moet ik. Hij geeft mij zoveel kracht om het vol te houden. Als ik op hem rijd, ziet niemand dat ik ook maar iets mankeer Tong uitsteken .
Volgens mij voelt hij het ook aan, als ik een mindere dag heb, hij maakt er geen misbruik van Ach gut
Ik hoop hier mensen te ontmoeten met MS, en zo ervaringen uit te kunnen wisselen.
Ik lees veel mee, en heb zo al veel aan ervaringen van anderen met een handicap Haha!
groetjes Mariel

kimmie261

Re: paardrijden en MS

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 11:41

ik zal dit even doorsturen aan een vriendin die is hier nu,die heeft ook MS en rijdt hier op 2 paarden,en heeft dus ook zelf 2 paarden..

[HAW] Natas @ work op lieuwe

dit is haar Lachen

wammesje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-08 11:45

super, hoe haar houding verbeterd is zeg! ziet er super uit Haha!
bedankt voor het doorgeven Knipoog

Nawamooks

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 12:14

Hoi Mariel

Kimmie261 zei het net toen ik klaar was met rijden Haha!
Erg leuk om mensen te ontmoeten met dezelfde positiviteit
Ik heb nu bijna 17 jaar a ms en Fernando heb ik ook al bijna 14 jaar.
Voor ik fer had zeiden ze dat ik nooit meer kon lopen hihihihi.
Dat hadden ze mis.
Fer heeft me ook op de been en sinds een jaar samen met Kimmie een 2de gekocht.

Heerlijk gewoon om lekker te rijden zonder ergens erg in te houden Bloos

Groetjes Natascha

wammesje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-08 18:15

Klopt!!, in Duitsland hebben ze een therapie {paardrijden} voor Ms patiënten Haha! , ze mogen mij ook therapie geven hoor! met paarden Knipoog Vingers aflikken Ik heb de diagnose gekregen toen mijn zoontje twee maanden was, toen hij vier was en naar school ging, heb ik een paard gekocht, ben er enorm van opgeknapt. daarvoor lag ik geregeld in het ziekenhuis, nu nog wel eens, maar minder vaak Sigaar

Nawamooks

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 19:08

ik kreeg te horen op m'n 17de dat ik het had en ben toen naar dijzigt gegaan omdat het ongebruikelijk was.
Toen is het gebleken dat ik het al had na m'n geboorte. Dus dan ga je zoeken hoe het kan.

Heel m'n leven bestond uit paardrijden en dan krijg je te horen dat je dat nooit meer zou kunnen.
Was ik blij dat m'n vriend zei we gaan een paard voor je kopen. Zat ik dus al in de rolstoel voor vast,
Maar toen hij dat zei binnen 2 weken begon ik weer met "Lopen " op m'n eigen manier
Wilde geen jong paardje. Dus werdt het Fernando echt een scheet van een paard. Waar ik fouten op kon maken

Heb 10 jaar lang om de maand aan de pretnisolonkuur gelegen.
Tot ik het zat was en heb het nu helemaal niet meer en voel me stukke beter. Haha!
Nu elke maand 1 week bij Fernando en nu ook Lieuwe in Duitsland en ik kan weer genieten van het leven.

Ik heb er vaker last van als het erg koud en nat is. Warm weer o heerlijk

wammesje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-08 21:41

Jeetje, dat is niet de vorm, die je het meeste hoort. Ik spuit mijzelf elke dag met copaxone, gaat goed Haha! , het is nu ruim een jaar geleden dat ik een opname heb gehad Pling .
heb jij ook dat als het druk word en veel afspraken hebt, dat je slechter wordt. ik kan niet veel meer aan.
maar mijn vaste normale dingen gaan goed, elke dag naar wammes hoort daar ook bij Knipoog , ik heb juist met warm weer dat ik slechter ben Tong uitsteken groetjes Clown

Nawamooks

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 08:55

Nee dat klopt. In dijkzigt voelde ik me ook een proefkonijn Huilen
Ik heb een tijdje interferon beta om de dag gespoten, maar die hielp niet voor de vorm die ik heb.

Dus heb nu alleen medicijnen die de pijn verzachten en m'n spasmes tegen te gaan. Heb nu sinds 5 jaar anti-depressiva en
dat werk ook goed.

We hebben een eigen zaak en als dat te druk wordt ga ik het voelen ja. Lig dan ook vaak 's avonds om 9 uur al op bed
Verjaardagen ook zeker als het daar erg druk is en teveel door elkaar wordt gepraat. Kan ik er niet tegen
Daarom ga ik 1x in de maand naar m'n paarden in duitsland Haha!

Jij doe zeker aan koud water therapie met het warme weer. Schijnt goed te zijn.
Als ik dat zou doen sta ik stijf en krijg spasmes

Groetjes