Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

.

Maar ik heb mijn arm gelukkig al een tijd niet meer standaard in de hoek van 90 graden. Spasme is er uit en komt soms alleen voor `tijdelijk` terug. ikenindi schreef:ja, ik kom regelmatig bij n instrumentmaker voor mijn arm. die zit namelijk in een spalk;) mijn voeten ook beide, en ik krijg straks ook aangepaste schoenen. maar ik denk niet dat ik een dergelijke constructie voor mijn rug ga krijgen. ik moet juist mijn spieren blijven gebruiken en met zo`n dng worden je spieren lui. en alleen voor het paardrijden zal ik vast niet zo`n ding krijgen...
ik zat zelf wel te denken aan een of andere constructie die mijn schouder wat meer naar voren dwingt. maar dat ga ik even vragen aan de fysio. ik moet er straks heen (10 uur) voor mijn rug, want ik krijg ook last van mijn rug door die verkeerde houding. ik ga maar eens oefeningen vragen en of er een oplossing is, want steeds losmasseren helpt maar tijdelijk, end at is wat ze nu steeds doet... heeft ook te maken met mijn kneuzingen in mijn rug. (en ja, ik weet dat ik daarmee geen paard zou mogfen rijden, maar ik heb het nu al een half jaar en kom er maar niet van af. uiteindelijk toch maar weer begonnen met rijden;))