Wie rijdt er paard met een HEUPPROTHESE?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sparky10

Berichten: 2674
Geregistreerd: 29-11-05
Woonplaats: Swifterbant

Re: Wie rijdt er paard met een HEUPPROTHESE?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 23:46

nancy j ebent niet de enigste op jonge leeftijd dat weet je maar een ieder ervaart het anders en gaat er anders mee om ik was ook 22 toen ik me eerste twee cement plastiek heupen kreeg en toen ik 23 was twee protheses, en een knie op me 24e de enkels komen dit jaar ,
dus tja , je kan zitten kniezen in een hoekje maar daar berijk je niks mee en daar heeft niemand wat aan .
zie het positief in even pijn na al jaren pijn en daarna pijnloos .
zo zie ik het ,
maar heb wel het idee dat ik i dit topic kan banketstaaf als brugman maar een reactie krijg ik niet .
geen dank dat ik je heb geholpen om een ziekenhuis te vinden die wel je knieen aan wilt pakken .

winnitou

Berichten: 813
Geregistreerd: 11-05-07
Woonplaats: Zaandam

Re: Wie rijdt er paard met een HEUPPROTHESE?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-08 00:22

@Sparky10, heb jij na de operaties nog nooit in een dip gezeten. Ik herken de emoties van nancyimka wel, heb er de laatste weken ook best wel last van gehad, en nu ik wat meer slaap, wat minder pijn heb en meer mobiel ik ook alles wat beter aan kan.

Heb nog even deze topic doorgescrolled en teruggelezen maar volgens mij heb je steeds reacties gekregen (ook via pb) begrijp dan ook niet wat je bedoeld met dat: je .....als brugman in dit topic en geen reactie krijgt.
Volgens mij kun je beter even een pb-tje naar nancysparky sturen als je iets dwars zit en het niet hier in dit topic plaatsen.

fargo
Berichten: 11918
Geregistreerd: 24-11-05
Woonplaats: Den Haag

Re: Wie rijdt er paard met een HEUPPROTHESE?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 00:44

Fijn dat jullie allebei inmiddels toch al weer een stuk stuk verder zijn en inmiddels al weer een beetje kunnen slapen. Zal toch niet meevallen, die injecties en die pijnen, maar ik hoop dat er nu snel verbetering is zodat jullie weten waar jullie het allemaal voor hebben gedaan. En dat jullie maar snel weer naar jullie paardjes kunnen om met ze te knuffelen! Sterkte!

winnitou

Berichten: 813
Geregistreerd: 11-05-07
Woonplaats: Zaandam

Re: Wie rijdt er paard met een HEUPPROTHESE?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-08 10:28

fargo schreef:
Fijn dat jullie allebei inmiddels toch al weer een stuk stuk verder zijn en inmiddels al weer een beetje kunnen slapen. Zal toch niet meevallen, die injecties en die pijnen, maar ik hoop dat er nu snel verbetering is zodat jullie weten waar jullie het allemaal voor hebben gedaan. En dat jullie maar snel weer naar jullie paardjes kunnen om met ze te knuffelen! Sterkte!

Dank je.
Met mij gaat het zo vooruit dat ik volgende week week naar mijn knollie toe ga om even lekker te knuffelen. Zou het liefst meteen willen maar denk dat alles met elkaar net even een beetje van het goede zal zijn. Heb nou toch al zoveel geduld opmoeten brengen dat een week langer ook nog wel lukt.
Nu flink aan het trainen om de spieren weer in oude glorie te herstellen, gaat sinds vrijdag met sprongen vooruit, sinds ze de stabilisatie spier van de heup flink aanpakken kan ik ook al veel meer met het been.
Alleen die krampen in dat been blijven (vooral 's nachts) dan komt er echt een schok door heen wat doordreunt inmijn heup. Niet echt lekker maar ook dat zal wel minder worden.

Sparky10

Berichten: 2674
Geregistreerd: 29-11-05
Woonplaats: Swifterbant

Re: Wie rijdt er paard met een HEUPPROTHESE?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 14:10

winnitou schreef:
@Sparky10, heb jij na de operaties nog nooit in een dip gezeten. Ik herken de emoties van nancyimka wel, heb er de laatste weken ook best wel last van gehad, en nu ik wat meer slaap, wat minder pijn heb en meer mobiel ik ook alles wat beter aan kan.

Heb nog even deze topic doorgescrolled en teruggelezen maar volgens mij heb je steeds reacties gekregen (ook via pb) begrijp dan ook niet wat je bedoeld met dat: je .....als brugman in dit topic en geen reactie krijgt.
Volgens mij kun je beter even een pb-tje naar nancysparky sturen als je iets dwars zit en het niet hier in dit topic plaatsen.


dip ach ja heb er ook in gezeten maar dan bedcht ik mezelf dat ik oo zo blij mocht zij ndat ik een nieuwe heb gekregen ,
en niet alleen een knie maar ook heupen .
ik moet rouwens toegeven dat de heupen mij 10x minder zeer deden dan de knie .

ik heb niks met nancy uit te praten ik schrijf alleen op wat ik voel en hoe ik het ervaar hiero , het topic draaide om winnetou en niet om nancyimka ,
maar het is een twee topic geworden daarreageer ik ff op .

de vraag was wie rijd er paard met een heupprothese , prima je hebt me via pm benaderd heb je antwoordgegeven , en ik moet zeggen met je heup zit je ook na 3 mnd weer op je paard , na ja ik zat dat , met je knie duurt het langer , maar dit ging over heupprotheses staat in je titel .
dus daar reageer ik op

nancyimka

Berichten: 837
Geregistreerd: 27-11-04
Woonplaats: leiderdorp

Re: Wie rijdt er paard met een HEUPPROTHESE?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 01:00

Citaat:
Hoi,

Ik krijg binnenkort twee protheseknieen. Ik reageer in dit topic zodat ik het ten eerste volgen kan en ik wil wel meer informatie van jou kant ook. Misschien kunnen we samen eens op MNS ofzo. Ervaringen uitwisselen. Ik word in het Radboud ziekenhuis geholpen, ik krijg een dezer dagen een oproep. Ik rij zelf al een jaar of 14 paard en nu kan ik het gewoon niet meer vanwege reuma. Mijn enkels zijn helemaal kapot bedankt LUMC dat ze zo lang gewacht hebben. Ik ben nu verhuist naar het Radboud ziekenhuis en echt toppie wat ze tot op heden gedaan hebben voor mij! Aan mijn enkels is niks meer te doen die zijn gewoon op die worden vast gezet en daar moet ik het de rest van mijn leven mee doen. Mijn knieen worden vervangen en ik hoop dat ik daar een hoop plezier van ga krijgen!


Dit was de eerste reactie die ik gaf in dit topic. Ik was mij er goed van bewust dat dit een topic was over heupprotheses Ik heb geen heupprotheses en mijn heupen zijn goed. Wel vroeg zij om ervaringen. Ik heb ook artrose dan wel niet in mn heupen maar wel in mn knieen enkels en polzen, ook mijn elleboog speeld op.
We raakte aan de praat en ik was geintreseerd in haar en zij in mij. Bleven elkaar volgen wenste elkaar succes voor de operatie en ook erna volgde ik winnitou en zij met mijn operatie.
Ik ben misschien een stuk negatiever als een ander. Maar ik loop ondertussen al meer als drie jaar te zeuren van de pijn dat het ondragelijk is. Ik hou het niet meer en ik ben altijd door blijven lopen. Heb gewoon mijn paard gedaan. Ik zeurde wel (in het ziekenhuis wel te verstaan!!!) maar bleef altijd mijn dingen doen. Nu het laatste jaar werd het echt vreselijk, ik had al drie jaar pech eerst had ik ontstekingen en toen mn paardje 2jr achter elkaar een peesblessure. Mijn vriendin was ondertussen met haar paard bij mij op stal gekomen en ik keek gewoon erg uit naar de zomer in het land rijden enz... Nu werd de pijn erger. Ik had een ontsteking, zo bang als ik was heb ik om een spuit gevraagt in mn gewricht. Ik wilde gewoon genieten van mijn paardje dit jaar! Maar blijkbaar was het mij niet gegunt! Ik heb moeten vechten om andere pijn medicatie, om schoenen god dat heeft wat tranen gekost voor ik ze kreeg het is toch belachelijk dat je een paar schoenen in de 15 maanden hebt en daar dus alles mee moet doen...
Toen ik mn nieuwe kreeg moest dat voor mij "de" oplossing zijn. Maar dat was het niet! Ik werd naar de orthopedie in het LUMC gestuurd. Van de ene arts naar de ander en allemaal zeiden ze wat anders.
Ik was bijna zo ver ik stond op de lijst om mn enkel te laten vast zetten en mn knie te laten oprekken toen ik Sparky "leerde" kennen via FW. We raakte aan de praat en ze zei vraag een second opiniun aan bij het radboud. Ik ben er echt super over te spreken! En ben 100% blij dat ik het gedaan heb! De rest van het verhaal kennen jullie!

Ik heb in het begin gewoon iedere dag verteld hoe ik mij voelde. Net als Winnitou vroeg en het zelf ook deed. Het was haar topic dat weet ik. Het gaat ook om de vraag wie rijdt er met een heupprothese maar zo veel jonge mensen zijn er niet. Dus ik dacht ik heb (nu) ook een prothese en misschien kunnen we iets voor elkaar betekenen. Nou ik heb er zeker iets aan gehad. Ik kon mn verhaal kwijt. Jullie reageerde erop, jullie vertelde wat ik kon erop reageren!
Iedereen is anders maar jullie hebben allemaal de zelfde (soort) operatie gehad en of het nou een knie of heup is....

We hebben allemaal onze dipjes de een meer als de ander. En ik was moe maandag, de huisarts heeft idd al eens gevraagt of ik met iemand wilde gaan praten en een goed advies wilde omdat ik erdoor heen zat.
Het is echt niet dat ik zieliger ben als een ander. Ik vind mij zelf ook niet zielig. Ik baal alleen enorm dat ik bijvoorbeeld zo veel pijn heb en moest smeken om die protheses en mn oom 2 nieuwe heupen kreeg van 80. Dat er oudjes zijn van 80 die alles nog kunnen en een meid van 25 100% afgekeurd thuis zit. Is dat dan raar dat ik af en toe gewoon baal. En dat van mij af wil schrijven?

Dit is geen aanval op Sparky, ik heb haar al gesproken. En verteld dat ik 100% blij ben met mijn beslissing. Ik heb er hard voor moeten vechten dus zou raar zijn als ik spijt had. De operatie is mij alles meegevallen. Maar ik heb af en toe gewoon mijn dipjes. En dan ben ik zo blij met jullie dat ik gewoon lotgenoten heb die mij snappen. Tuurlijk weet ik dat er kinderen zijn met Kanker die dood gaan. Dan heb ik "geluk" dat ik alleen maar reuma heb. Maar mag ik dan niet verdrietig zijn? Mij boos en ellendig voelen? Omdat er mensen zijn die ergere dingen hebben als ik?
Ik ben heel blij dat Sparky mij naar het Radboud heeft gestuurd, anders had ik een operatie laten doen waar ik het waarschijnlijk nooit mee eens was geweest maar had gedaan als uitvlucht omdat ik het niet meer uithield!

De tip over het spuiten, ik heb misschien niet gereageerd maar je had het mij al verteld via msn. En ik heb je advies opgevolgd en ben erg trots op mij zelf want ik heb al 3x zelfs zonder verdoving geprikt. Je moet mij niet zien zitten maar ik doe het. Ik pak een vetrol en steek die naald erin! En voel mij echt goed erna!
Ik kan al lopen zonder krukken, en ik weet dat Winnitou het veel zwaarder heeft als ik. Maar ik dacht als ze nu leest dat ik ook pijn heb. De zelfde pijnen als zij misschien heeft ze dan ook de zelfde soort "rust" als ik had toen jij zei ja het is normaal dat je je huid niet voelt op je knie. En het is normaal dat je been afkneld tegen de avond, dan moet je met je been omhoog gaan liggen.

Ik wil alleen maar elkaar helpen, en ik hoop dat het nu dan ook weer goed is en wij elkaar over onze ervaringen kunnen blijven vertellen!

Vandaag is het super gegaan! Ik heb geslapen alleen maar op een tramadol pil! De hele nacht en werd wakker om half zes en heb erna geslapen tot 10.00 uur Bloos! ...
Ik ben de honden uit gaan laten, lopend! En ben toen in de scootmobiel naar de ranzijn geweest (soort intratuin met een dierenafdeling) dit was best heel wat want ik kon mn knie niet zo heel lang buigen! Ik was dan ook wel best moe! Daarna aan het eind van de middag ben ik met mn ma naar de praxis en de leenbakker geweest en daarna nog naar de blokker en xenos. Pff ik was kapot toen ik thuis kwam maar wel voldaan Haha! . Toen ben ik nog even gaan zitten en natuurlijk een hapje gegeten. Ik heb mn oud brood gepakt en met een vriendin nog een uurtje naar mn paardje gegaan. Ok ik heb daar niks meer gedaan. Alleen gekeken en een kus gegeven toen ik weer naar huis ging. Maar is het niet veel als je bedenkt dat het 16 dagen geleden gebeurt is...! Er zullen gerust weer dagen komen dat het stukke minder gaat. Maar voor vandaag ben ik heel dik tevreden! OK dan!

Het is ondertussen al weer laat, ik ga nu naar bed proberen te slapen (zonder stuff Knipoog )
Voor iedereen slaap lekker dat jullie maar lekker mogen liggen Doei!

winnitou

Berichten: 813
Geregistreerd: 11-05-07
Woonplaats: Zaandam

Re: Wie rijdt er paard met een HEUPPROTHESE?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-08 01:06

meid wat heb je veel gedaan vandaag, hou je je zelf wel een beetje in acht.
ik ben vanavond voor het eerst weer naar de manege geweest. lekker geknuffeld met Nappie en eventjes met Xandra.
Nappie vond ik er triest bij staa, kan bijna niet wachten om weer aanhet werk te gaan met hem, en lekker naar buiten. Hij komt nu veel te weinig buiten, ja uurtje stapmolen.
Daarna lekker aande bar met mijn meidenclubbie zitten kwekken.
erg gezellig, ben nu gewoon moe in mijn hoofd. Ben ook niks meer gewend. Maar met mijn been ging het goed. (had wel de rollator mee en was er blij om kon ik bij stal tenminste even zitten.

winnitou

Berichten: 813
Geregistreerd: 11-05-07
Woonplaats: Zaandam

Re: Wie rijdt er paard met een HEUPPROTHESE?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-08 01:09

Nancyimka en ook alle andere, ik heb er heel veel aan gehad en nog steeds trouwens om ervaringen uit te wisselen.
En hoop straks nog veel aan jullie te hebben als ik er weer op klim.

nancyimka

Berichten: 837
Geregistreerd: 27-11-04
Woonplaats: leiderdorp

Re: Wie rijdt er paard met een HEUPPROTHESE?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 13:10

winnitou schreef:
Nancyimka en ook alle andere, ik heb er heel veel aan gehad en nog steeds trouwens om ervaringen uit te wisselen.
En hoop straks nog veel aan jullie te hebben als ik er weer op klim.


Ik heb ook heel veel aan dit topic gehad, ben blij dat ik dit gevonden had. Ik heb ook wel op een reuma forum zitten zoeken maar dat is toch niet mijn ding. Ik heb liever iets met meiden met de zelfde intresse de paardjes. Ik ben echt heel blij met Imka, dat is toch degene waar ik voor wil gaan. Ik ben al veel eerder naar mn paardje geweest als jij. Maar zoals ik al in mn eerdere bericht schreef bij jou was alles zwaarder als bij mij. Alleen moet ik helaas nog een paar operatie's ondergaan en ben jij gelukkig klaar na deze revalidatie!

Ik hou idd wel in de gaten dat ik niet te veel doe! Mn knie protesteerd nog niet. Maar keer op keer zeg ik weer tegen mn moeder ik had niet verwacht dat het zo snel zou gaan. Ik had mij wel in mn gedachte als een zielig hoopje ellende zien strompelen maar dat is helemaal niet zo.
Ik heb in mn hoofd om vandaag op mn brommer te stappen en naar mn paardje te gaan. Toen ik net buiten was stond er alleen wel heel veel wind. En ik ben ineens wel erg moe van de wandeling met de hond. Maar ja je moet natuurlijk ook je mindere dagen hebben!

Leuk dat je je paardje weer gezien hebt! Bij mij was het weerzien wel wat minder ze had alleen maar oog of ik wat lekkers bij mij had maar ja 100% fjord he haha... Ze stond ook buiten en werd even binnen gezet. De keer erna stond ze binnen en ja ja ze hoorde aan het lopen nog steeds dat ik eraan kwam Lovers Ik heb een of ander loopje waar ze het altijd aan hoort. Ik slof ofzo Haha! en toen hinnikte ze luid ik weer helemaal blij natuurlijk! Ze is nu erg voorzichtig met mij normaal geeft ze mij een gooi van haal ff iets lekkers nu helemaal niet!
Gister wilde ook mn hondje op schoot (hondje van 34 kilo...) ik wilde dr tegenhouden want ja die nagels over die plek is niet prettig. Nee ze wilde doorgaan tot ik liet zien wat er was je had dr koppie moeten zien. Ze trok dr koppie helemaal weg van mn knie ze hoefde ook niet meer op schoot zot dier!
Ik heb het de afgelopen twee dagen erg goed! Ik hoop dat het met jou nu ook alleen maar berg opwaards gaat!
Het lopen zei de fysio is alleen maar oefenen en training, dus dat is wel goed. Ik moet natuurlijk wel heel goed op mn gewrichten letten maar ja dat is logische. Polzen zijn niet om op te steunen en al helemaal geen polzen met reuma!

Ik ben blij dat je toch nog reageerd in dit topic, ik was bang dat je er nu geen zin meer in had. Maar ik ben erg benieuwd naar jou verhaal. Hoe jij het ervaart en alles mee maakt! Ok we hebben een totaal andere prothese maar toch vind ik het allemaal intressant!

Nu kijken wie er het eerst weer rijdt haha Dit is natuurlijk een grapje hoewel ik er wel al weer over fantaseer Knipoog

Sparky10

Berichten: 2674
Geregistreerd: 29-11-05
Woonplaats: Swifterbant

Re: Wie rijdt er paard met een HEUPPROTHESE?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 13:41

nancy,
wij hebben al gepraat over msn prima zo toch ?
maar even over dat een heup zwaarder is als een knie? nee daar vergis je je echt in !

ik heb twee heupen erin zitten en dat was zo klaar ze zijn zzelfs een keer beidevervangen maar ook dat ging prima met mijn heupjes zat ik er zo weer op !

alleen de knie is een ander verhaal ik heb je eerder gezegd dat de knie langer duurt en ook moeilijker is omdt het opeen buigstuk zit , je knie isgewoon moeilijker en pijnlijker zoals ik het ervaren heb ik heb liever 10x nieuwe heupen dan 2x een nieuwe knie!

mijn enkels moet ik 19 februarie voor weer voor de foto ik had zelf de operatie uitgesteld had ereven geen zin meer in maar ja moettoch gebeuren dus eens kijken op de foto's hoeveel 3 mnd kapot gemaakt heeft

nancyimka

Berichten: 837
Geregistreerd: 27-11-04
Woonplaats: leiderdorp

Re: Wie rijdt er paard met een HEUPPROTHESE?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 13:50

Sparky10 schreef:
nancy,
wij hebben al gepraat over msn prima zo toch ?
maar even over dat een heup zwaarder is als een knie? nee daar vergis je je echt in !

ik heb twee heupen erin zitten en dat was zo klaar ze zijn zzelfs een keer beidevervangen maar ook dat ging prima met mijn heupjes zat ik er zo weer op !

alleen de knie is een ander verhaal ik heb je eerder gezegd dat de knie langer duurt en ook moeilijker is omdt het opeen buigstuk zit , je knie isgewoon moeilijker en pijnlijker zoals ik het ervaren heb ik heb liever 10x nieuwe heupen dan 2x een nieuwe knie!

mijn enkels moet ik 19 februarie voor weer voor de foto ik had zelf de operatie uitgesteld had ereven geen zin meer in maar ja moettoch gebeuren dus eens kijken op de foto's hoeveel 3 mnd kapot gemaakt heeft


Ja ik vind het goed zo, geen boze gezichten meer. Ik heb jou niet willen kwetsen, ik schreef alleen hoe ik mij voelde en het ervaarde. En ook al schreef ik dat ik behoorlijk pijn had. Het is mij toch nog mee gevallen, want de verhalen die ik gehoord had leken mij erger als ik nu zelf ervaar. Tuurlijk zijn er dagen dat ik denk GVD waar ben ik aan begonnen. En er zijn dagen dat ik er helemaal doorheen zit. Gister had ik ook een uurtje dat ik wel kon huilen van ellende. En niet omdat ik zoveel pijn had maar gewoon om alles...
Ik weet dat jij meer operatie's gehad heb als ik. Ik heb er nu pas een gehad, maar iedereen ervaart het op zn eigen manier. Ik had hier zo naar toe geleefd dat ik mij er eigenlijk niet op voorbereid had hoe het zou zijn als ik straks alleen thuis kon zitten. Tuurlijk was ik mij ervan bewust dat ik niet naar Imka kon. Maar nu is het eenmaal zo ver en is het toch vervelend afhankelijk te zijn!
Zoals ik al eerder gezegt had ik ben nog steeds 100% blij met mijn nieuwe knie. Ook al voel ik hem nu constand en voor de operatie in vlagen (hij deed toen als hij pijn deed natuurlijk wel heel veel meer pijn als nu...!) ik ben toch blij met hem haha!

Ik hoop dat we met zn alle het gezellig kunnen houden en vooral dat we elkaar kunnen steunen in alle rot situatie's. En dat we veel van elkaar kunnen leren en elkaar adviezen kunnen geven Knipoog

winnitou

Berichten: 813
Geregistreerd: 11-05-07
Woonplaats: Zaandam

Re: Wie rijdt er paard met een HEUPPROTHESE?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-08 15:04

Heb vannacht vor het eerst een poosje op mijn zij (geopereerde kant) gelegen en het ging goed, eindelijk even een andere houding. Lig nu ook af en toe op mijn buik.
Het gaat nu met sprongen vooruit sinds ze die spier in mijn bil behandelen. Wat ben ik blij dat ik nu eindelijk normaal kan zitten zonder pijn. Ook het lopen gaat al een stuk beter, heb nog wel steeds mijn krukken nodig.
Ben hard aan het trainen en zie mij "binnenkort" al weer op het paard zitten (heb geen idee hoe ik erop ga komen). Het inschrijfformulier voor de manege waar ze een tillift en opstappodium hebben is ingeleverd. daar heben ze ook ervaring met mensen met handicaps en expertise in aangepaste materialen (en veel is daar ook aanwezig om uit te proberen).

nancyimka

Berichten: 837
Geregistreerd: 27-11-04
Woonplaats: leiderdorp

Re: Wie rijdt er paard met een HEUPPROTHESE?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 18:01

winnitou schreef:
Heb vannacht vor het eerst een poosje op mijn zij (geopereerde kant) gelegen en het ging goed, eindelijk even een andere houding. Lig nu ook af en toe op mijn buik.
Het gaat nu met sprongen vooruit sinds ze die spier in mijn bil behandelen. Wat ben ik blij dat ik nu eindelijk normaal kan zitten zonder pijn. Ook het lopen gaat al een stuk beter, heb nog wel steeds mijn krukken nodig.
Ben hard aan het trainen en zie mij "binnenkort" al weer op het paard zitten (heb geen idee hoe ik erop ga komen). Het inschrijfformulier voor de manege waar ze een tillift en opstappodium hebben is ingeleverd. daar heben ze ook ervaring met mensen met handicaps en expertise in aangepaste materialen (en veel is daar ook aanwezig om uit te proberen).


He meid wat fijn dat je eindelijk weer eens lekker hebt kunnen liggen! Heerlijk he een andere houding. Ik weet nog dat ik ook helemaal gek werd van op mn rug liggen kan je nagaan jij ligt al even langer als ik! Mn vriendin maakte mij voor gek uit toen ik haar vertelde dat ik er wel weer aan toe was Imka uit te stappen. Ze zegt toen dacht ik echt die spoort niet Knipoog Ik doe het natuurlijk niet stel dat er iets gebeurt dat zou ik echt niet willen maar de wil is er wel haha!
Wat ben jij eigenlijk aan het oefenen? Ik oefen eigenlijk niet. Mn fysio zei als je aan het lopen bent oefen je eigenlijk al. Wel moet ik mijn been af en toe even helemaal strekken en zo ver mogenlijk buigen maar meer hoef ik niet te doen.
Ben jij al aan het fietsen? Ik had gedacht dat ik dat al wel had moeten doen eigenlijk.

Vandaag ben ik lekker naar Imka toe geweest. Ik heb dr geborsteld en lekker verwend. Geknuffeld gezoent geaait appeltje gegeven en brood. En mn vriendin heeft haar geknipt dus ze is weer op en top verzorgt. Mn vriendin was niet zo lekker dus ik zei laat je haar toch staan ze is toch vertroeteld vandaag! Ook lekker voor haar ze staan bij ons toch lekker in de paddock.

Jij moet toch met krukken blijven lopen, de fysio zei tegen mij dat het voor een knie minder belangrijk is omdat een knie helemaal vast zit meteen. Het zit in het cement vast. Een heup moet vast groeien daardoor moet je eerst bijv 20% dan 40% enz belasten. Maar bij een knie schijnt dat niet zo te hoeven. Ik baal in ieder geval goed van die stokken. Ze vallen iedere keer als je wat pakken wilt zitten ze in de weg of ze steken ergens achter ik zal blij zijn als ik ze niet meer nodig heb Haha!

Verder heb ik vandaag nog niks gedaan. Mn hondjes werd uitgelaten door mn vader vanmorgen. Ik wilde nu wel maar mn vriendin komt ook vanavond met haar hond dus dan gaan we dan wel even aan de wandel Haha! We gaan morgen wel weer op pad met de scootmobiel...

winnitou

Berichten: 813
Geregistreerd: 11-05-07
Woonplaats: Zaandam

Re: Wie rijdt er paard met een HEUPPROTHESE?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-08 19:20

Ik ben na alle operaties die ik al aan mijn knie heb gehad aardig handig met krukken.
Ik ben thuid op de hometrainer aan het fietsen. daarnaast staand knie omhoogbrengen, zijwaartse beweging, op een been staan (geopereerde) en andere been optrekken (zijwaarts gaat nog niet). Spieren aanspannen en ontspannen.
Heb er nu toch tijd zat voor!

nancyimka

Berichten: 837
Geregistreerd: 27-11-04
Woonplaats: leiderdorp

Re: Wie rijdt er paard met een HEUPPROTHESE?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-08 13:50

winnitou schreef:
Ik ben na alle operaties die ik al aan mijn knie heb gehad aardig handig met krukken.
Ik ben thuid op de hometrainer aan het fietsen. daarnaast staand knie omhoogbrengen, zijwaartse beweging, op een been staan (geopereerde) en andere been optrekken (zijwaarts gaat nog niet). Spieren aanspannen en ontspannen.
Heb er nu toch tijd zat voor!


Nou ik kan dus echt niet wennen aan die krukken! Iedere keer vallen ze of ik ze nou neerzet of niet... Ik loop iedere keer zonder nu, dan denk ik ineens van oh ja die kruk. Maar ik vind het echt niks, en zonder is ook niet alles hoor. Maar goed ik denk er iedere keer pas na een paar stappen aan in huis en ja dan ben ik er al bijna! Ik loop al zo lang raar dat het wat dat betreft gewoon niet opvalt.
Vanmorgen werd ik gebeld door mn vriendin, er was een operatie op de tv aan de gang van een knie had ik wel willen zien maar was te laat. Tja voor ik dan bij de tv ben en hem aan heb...!

Ik heb vandaag weer een goeie mindere dag! Komt wel door meer factoren maar ben het gewoon goed zat. Mn knie is ook wel weer gevoeliger als gister! Bah, ik hoop dat vandaag weer snel over is!

Sparky10

Berichten: 2674
Geregistreerd: 29-11-05
Woonplaats: Swifterbant

Re: Wie rijdt er paard met een HEUPPROTHESE?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-08 17:43

met je heupen zit je er zo op en ook het opstappen is niet moeilijk kan zonder krukje of andere ondingen , dus daar hoef je je geen zorgen om te maken wel moet je je hele zit weer even vinden , maar ja .
met je knie ik stap op met me niet geopereerde knie , maar die ander begint ook te slijten dus er zijn dagen dat ik er niet op kom maar ook met prothese kant denk ik wel er gewoon op te komen , maar ja .
maar met de heupen is daar geen probleem hoor .

even over vandaag wat was ik trots! de eerste keer alleen op stal er was niemand en dan ook alleen de bak in oo ik was bang na me infarct ben ik niet meer alleen geweest maar :
vandaag na alle regen en bijkomen en longeren maar weer eens op spark gestapt , eerst longeren want door de wind wapperde de zeilen en het plastic van de kuilpakken enorm , nou was natuurlijk ff eng volgens sparky maar goed .
daarna erop gegaan hij was zo braaf en liep zo lekker goed voorwaart en schouer binnenwaarts krijgen we eindelijk onder de knie wijken gaat al goed !
dus we komen er langzaamerhand!
daarna terug gebracht naar stal en opa en ilonka waren er al .
dus even geholpen de tractor te legen want de mest bak zat vol en niemand kan dat ding leegen van wie er was .
toen dekens bij spark opgedaan en even geholpen met droppie opzadelen .
maar ik was en ben ooo zo trots op me fjordenkerel!

winnitou

Berichten: 813
Geregistreerd: 11-05-07
Woonplaats: Zaandam

Re: Wie rijdt er paard met een HEUPPROTHESE?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-08 17:50

Ja op een fjordje zou ik ook wel zonder opstapje kunnen maar ik rij een paard met een schofthoogt van 1.73 das toch wat anders. Mij is dan ook geadviseert met een kruk/opstapje op te stappen, behoud van je heup (en de paardenrug)

Sparky10

Berichten: 2674
Geregistreerd: 29-11-05
Woonplaats: Swifterbant

Re: Wie rijdt er paard met een HEUPPROTHESE?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-08 18:03

winnitou schreef:
Ja op een fjordje zou ik ook wel zonder opstapje kunnen maar ik rij een paard met een schofthoogt van 1.73 das toch wat anders. Mij is dan ook geadviseert met een kruk/opstapje op te stappen, behoud van je heup (en de paardenrug)


sparky is 1,49 hihi maar ik kan het met krukje juist nie

winnitou

Berichten: 813
Geregistreerd: 11-05-07
Woonplaats: Zaandam

Re: Wie rijdt er paard met een HEUPPROTHESE?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-08 19:55

Ik heb Napoleon geleerd om netjes stil te blijven staan naast het trappetje. De laatste weken ging hij uitzichzelf al keurig op de juiste plek staan.

Sparky10

Berichten: 2674
Geregistreerd: 29-11-05
Woonplaats: Swifterbant

Re: Wie rijdt er paard met een HEUPPROTHESE?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 12:51

winnitou schreef:
Ik heb Napoleon geleerd om netjes stil te blijven staan naast het trappetje. De laatste weken ging hij uitzichzelf al keurig op de juiste plek staan.


nee zie ik spark niet doen hahaha maar ja netjes stilstaan doet die dan weer wel , maar ik kom er zo ook op scheelt weer

nancyimka

Berichten: 837
Geregistreerd: 27-11-04
Woonplaats: leiderdorp

Re: Wie rijdt er paard met een HEUPPROTHESE?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 13:06

Hey,

Ik heb al een paar dagen niet meer gereageerd. Met mij gaat het gelukkig wel weer beter als zondag. Ik had echt een baaldag! Ik zie het nu gelukkig weer wat rooskleuriger in. Heb een paar moeilijke gesprekken gehad maar dat lucht wel op. Met mijn knie gaat het ook super. Ik ben gestopt met de paracetamol dus ik gebruik nu alleen nog 4 tot 5 tramadol en 2 indomectacine op een dag. Ook het prikken gaat nog steeds goed.
Alleen Sparky, ik heb nou een paar keer rond mijn navel geprikt wel die 5cm afstand gehouden maar ik vind het eigenlijk pijnlijker daar (ben met prikken wel pietluttig misschien hoor Knipoog ) Ik doe het het liefst nou ja voor zo ver je het het liefst doet onder in mn buik...!

Sparky10

Berichten: 2674
Geregistreerd: 29-11-05
Woonplaats: Swifterbant

Re: Wie rijdt er paard met een HEUPPROTHESE?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 14:21

nancyimka schreef:
Hey,

Ik heb al een paar dagen niet meer gereageerd. Met mij gaat het gelukkig wel weer beter als zondag. Ik had echt een baaldag! Ik zie het nu gelukkig weer wat rooskleuriger in. Heb een paar moeilijke gesprekken gehad maar dat lucht wel op. Met mijn knie gaat het ook super. Ik ben gestopt met de paracetamol dus ik gebruik nu alleen nog 4 tot 5 tramadol en 2 indomectacine op een dag. Ook het prikken gaat nog steeds goed.
Alleen Sparky, ik heb nou een paar keer rond mijn navel geprikt wel die 5cm afstand gehouden maar ik vind het eigenlijk pijnlijker daar (ben met prikken wel pietluttig misschien hoor Knipoog ) Ik doe het het liefst nou ja voor zo ver je het het liefst doet onder in mn buik...!


@nany dan moet je geowon eronder prikken , hihi maakt niet uit als je die afstand van je navel maar houd

Kedevr

Berichten: 701
Geregistreerd: 26-11-07
Woonplaats: Ergens in Twente

Re: Wie rijdt er paard met een HEUPPROTHESE?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 14:38

Jeetje ik heb jullie verhalen net doorgelezen. Wat heftig zeg!! Allemaal heel veel sterkte en beterschap!

nancyimka

Berichten: 837
Geregistreerd: 27-11-04
Woonplaats: leiderdorp

Re: Wie rijdt er paard met een HEUPPROTHESE?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 15:13

Sparky10 schreef:
nancyimka schreef:
Hey,

Ik heb al een paar dagen niet meer gereageerd. Met mij gaat het gelukkig wel weer beter als zondag. Ik had echt een baaldag! Ik zie het nu gelukkig weer wat rooskleuriger in. Heb een paar moeilijke gesprekken gehad maar dat lucht wel op. Met mijn knie gaat het ook super. Ik ben gestopt met de paracetamol dus ik gebruik nu alleen nog 4 tot 5 tramadol en 2 indomectacine op een dag. Ook het prikken gaat nog steeds goed.
Alleen Sparky, ik heb nou een paar keer rond mijn navel geprikt wel die 5cm afstand gehouden maar ik vind het eigenlijk pijnlijker daar (ben met prikken wel pietluttig misschien hoor Knipoog ) Ik doe het het liefst nou ja voor zo ver je het het liefst doet onder in mn buik...!


@nany dan moet je geowon eronder prikken , hihi maakt niet uit als je die afstand van je navel maar houd


Nou ja ik prik nu iedere keer maar rond het zelfde plekje. Zet mijn nagels goed in mn vel dat dat pijn doet dan voel ik de prik zelf minder Knipoog

Op en afstappen van Imka doe ik met een caravankrukje (soort trapje)
Afbeelding maar dan van ijzer. Imka blijft er netjes naast staan! Misschien zijn ze er ook nog wel een klein stukje hoger...? Dit gaat super goed. En is er anders niet een stoepje in de buurt ofzo waar je een klein trapje op kan zetten? Ik stap op en af met dit trapje omdat het eraf gaan zeer doet aan mijn enkels. Hoe het nu gaat weet ik natuurlijk nog niet aangezien ik nog niet gereden heb en toch voorlopig er ook niet op ga zitten. Zou dom zijn en ik wil zo graag nog jaren mee....

Sparky10

Berichten: 2674
Geregistreerd: 29-11-05
Woonplaats: Swifterbant

Re: Wie rijdt er paard met een HEUPPROTHESE?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 16:16

ik klim er gewoon op spar staat wel stil ,
er komen wel trappetjes trouwens maari k vind dat alleen maar lastiger omdat je met je knie dan twee ker omhoog moet stappen