Nu heb ik allerlei vragen en nog steeds twijfels, dus ik was benieuwd of er mensen zijn die wat willen vertellen over de keuring, maar ook welke hulpmiddelen en dispensatie zij hebben. Je moet vooraf aangeven wat je zou willen, maar ik ken alleen de standaard dingen waar ik niet allemaal iets aan heb. Plus dat ik extreem slechte ervaringen heb met keuringen en echt wel een trauma daardoor.

Ik weet dat ze bij de keuring ook wel hulpmiddelen aandragen die je zelf niet kent, maar ik ben toch wel heel benieuwd wat er bestaat naast de zweep, magnetische beugels, lussenteugel enzovoorts. Mijn 'mazzel' is dat ik juist niet meer kan lichtrijden en dus wel doorzitten, maar zweep vasthouden is bijvoorbeeld samen met teugels wel heel problematisch. Net als hulpen voor bepaalde zijgangen. Dus zweep zou handig, welkom zijn daarvoor, maar ik laat hem regelmatig vallen of word te strak in arm om hem maar vast te houden. Dingen uit mijn hoofd leren kan ik ook niet meer, daardoor ook gestopt met studie en moet dus altijd voorgelezen worden. Ik vergeet zelfs regelmatig mijn pincode die ik al hele leven heb.

Ik ga voor de keuring in oktober, omdat ik alle medische informatie nog moet verzamelen bij artsen en therapeuten en dan was mei echt te snel, helaas.
Het topic is dus ook gewoon om mijn zenuwen van me af te schrijven, weten waar ik me op kan voorbereiden en nieuwsgierigheid wat er allemaal bestaat naast de normale dingen. Ik heb het zo lang uitgesteld omdat ik sowieso twijfels heb of het erg genoeg is (maar dat heb ik altijd, zelfs voor hulp in huis en rolstoel terwijl ik die toegewezen kreeg en zelfs beperkter was als ik dacht. Ik had gehoopt om 1 uurtje in de zoveel weken en het werd 3 uur per week met mogelijkheid om uit te breiden als het nodig was), maar ook of ik überhaupt wel iets had aan de dispensatie omdat de meeste bekende dingen voor mij juist niet handig zijn.