Ladybird schreef:Maar jij vraagt toch vooral om wat je zoal doet dan met je paard? Het kostenplaatje zal niet anders zijn voor een paard dat je rijdt. Even afgezien van het feit dat ik het over mijn verzorgpaard heb.
Je moet nog steeds een paard, stal, voer, tuig, DA/hoefsmid enzv. dat gaat lijkt me niet veranderen omdat je niet rijdt.
Lindsey_99 schreef:Ik heb er twee waar ik niet op rijdt. Ze zijn te klein, maar ze zijn zo schattig, en ik heb enorm veel plezier met ze. Rijden is geen prio, het samenzijn, verzorgen, wandelen, mennen geeft genoeg vitamine P.
Pinda_Dipje schreef:Ik heb drie grote waarvan twee bijzonder fijne sportpaarden, toch staan ze inmiddels al bijna 4 jaar stil (zwangerschap en in mijn kraambed brak ik mijn rug, waar ik vervolgens 3 maanden mee doorgelopen heb omdat niemand de noodzaak van onderzoek in zag). Inmiddels is mijn rug iets stabieler. Toch rijd ik nog niet, omdat ik niemand heb die hen de eerste 2x even op wil pakken. Dus tot die tijd poets ik hen voornamelijk, wandelen we wel eens en doen we wat grondwerk en genieten ze van hun onbedoelde pre-pensioen.
cobiie schreef:Ladybird schreef:Maar jij vraagt toch vooral om wat je zoal doet dan met je paard? Het kostenplaatje zal niet anders zijn voor een paard dat je rijdt. Even afgezien van het feit dat ik het over mijn verzorgpaard heb.
Je moet nog steeds een paard, stal, voer, tuig, DA/hoefsmid enzv. dat gaat lijkt me niet veranderen omdat je niet rijdt.
Een stalling hoeft geen binnenbak ed te hebben, dus kan mogelijk wel degelijk goedkoper zijn dan wanneer je wel fanatiek onder het zadel wilt trainen.
Lindaonline schreef:Lindsey_99 schreef:Ik heb er twee waar ik niet op rijdt. Ze zijn te klein, maar ze zijn zo schattig, en ik heb enorm veel plezier met ze. Rijden is geen prio, het samenzijn, verzorgen, wandelen, mennen geeft genoeg vitamine P.
Wat goed te lezen dat je er zoveel plezier in hebt! Mennen zal niet lukken maar de andere punten die je noemde zeker wel. Ik vroeg me alleen af of alleen deze bezigheden voldoende is om een paard voor aan te schaffen. Je hebt je aanschafkosten, onderhoudskosten, medische kosten en velen zullen denken/zeggen "en je rijdt niet eens".
Cerosa schreef:Als het voor jou voldoende is en voldoening geeft
Lindaonline schreef:Cerosa schreef:Als het voor jou voldoende is en voldoening geeft
dat weet ik dus nog niet. Daar wringt het nog. Vroeger reed ik veel en was ik heel competitief. Mijn leven is inmiddels heel anders geworden en ik baal ontzettend dat ik de stap om weer te gaan rijden niet durf te zetten. Dan zal het een totaal ander paard worden... laat ik 'm dan nog wel volledig keuren, allemaal vragen.
Lindaonline schreef:Cerosa schreef:Als het voor jou voldoende is en voldoening geeft
dat weet ik dus nog niet. Daar wringt het nog. Vroeger reed ik veel en was ik heel competitief. Mijn leven is inmiddels heel anders geworden en ik baal ontzettend dat ik de stap om weer te gaan rijden niet durf te zetten. Dan zal het een totaal ander paard worden... laat ik 'm dan nog wel volledig keuren, allemaal vragen.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 bezoekers