Petpa schreef:
Shadow0 schreef:Taxivervoer. Ontzettend veel ruiters komen met taxivervoer van de WMO naar de maneges.
(En een andere tip: bij bijvoorbeeld de gemeente Utrecht kun je met een laag inkomen de U-pas krijgen, een budget dat je in kunt zetten voor activiteiten zoals sport of verenigingen, en paardrijden / aangepast paardrijden is een van die mogelijkheden, waardoor je niet het gehele bedrag zelf hoeft te dragen. Het budget is niet toereikend maar het scheelt wel. Wellicht zijn er bij jouw gemeente ook zulke regelingen)
Zebrastreep schreef:Inderdaad een vervoersvoorziening aanvragen zodat je een pasje kunt krijgen.
Of mogelijk een vrijwilliger zoeken die je heen en weer kan brengen en je kan helpen tijdens de lessen. Ze komen vaak ook vrijwilligers te kort om naast het paard te lopen , dus als je die alvast kunt regelen is ook fijn voor jouw.
Of via het PGB iemand aannemen maar ik weet niet of dat ook geld voor dit soort activiteiten.
Als ik nu een busje had gehad met mogelijkheid om een rolstoel te vervoeren was ik met alle liefde wekelijks vrijwillig met je mee gegaan , het lijkt mij namelijk hartstikke leuk om mee te gaan. Helaas heb ik al een aantal vaste cliënten en te weinig tijd....
withamission schreef:Ik krijg geen WMO indicatie voor de taxi omdat ik een handbike heb van de WMO. Die hebben ze de laatste keer om deze reden afgewezen.
Gebruikers op dit forum: Bytespider en 0 bezoekers