Nu ik een aantal instructeurs heb gehad, sinds ik "beperkt" ben, merk ik dat de lessen voor mij niet optimaal zijn. Alle lof voor de instucteurs hoor, het gaat mis bij mij

Ik rij een jaar of 30 en heb al wat kilometers in de benen. Ik rij dan ook voor 99% op muscle memory en daar moet ik het van hebben. Maar, ik merk dat ik wel wat minder zit, en soms plaats ik mijn been niet goed en mijn linkerhand zit soms ook niet echt op de plaats waar hij zou moeten zijn... Dus, lessen! Maar goed, dat ik mijn arm en been niet voel is natuurlijk niet echt voor te stellen. Als het aangalopperen dan niet lekker gaat en ik het 4x opnieuw doe, dan lijkt het wel beter want paard weet wat ik wil, maar die hulp slaat dan al nergens meer op door vermoeidheid en geen idee waar mijn been is, dus wat leer je dan eigenlijk?

Daar komt nog hersenschade bij, de kans dat ik iets "leer" wat ik in situatie A moet doen, daar kan ik de volgende dag maar zomaar van denken dat ik dat in situatie C moest doen

Dus ik ben erg benieuwd naar hoe anderen lessen! Gewoon met "normale" instructeurs, instructeurs die wat ervaring hebben met zulke dingen of zijn er zelfs speciale instructeurs waar ik niets van weet?

In mijn geval gaat het om de dressuurrichting trouwens en dan de klassieke richting.