Sansevieria schreef:Nee, er is wel iets met een soort van rugleuning, maar waar te krijgen kan ik je zo ook niet zeggen.
Zal voor een zo spastisch kind ook niet geschikt zijn.
Wat wij vroeger deden was zo een kind samen met een begeleider op een paard, idd met een pad en beugel.
Ook als begeleider is dat heel zwaar als je achter zo een kind zit om te steunen kan ik je zeggen.
Heb jij wel een opleiding via de FPG gedaan?
Destination schreef:Er zijn wel klittenbandzadels, dit werkte voor mijn spastische zus altijd voldoende. Ze zit dan op een soort barebackpad en met blokken met klittenband aan de onderkant kun je steun bieden/haar in de juiste houding krijgen. Het heet ook wel een Ariane de Ranitz zadel. Daaleman maakt ze ook. Overigens zou je ook contact kunnen opnemen met de FPG, volgens mij zijn zij handelaar in deze zadels en indien niet, kunnen ze je misschien wel adviezen geven voor wat wel werkt of juist niet.
https://www.daaleman.nl/Specialezadels/
genja schreef:Heel lief bedoeld dat jij wel les wilt geven .
Maar doe het niet die andere maneges zullen er een reden voor hebben dat ze niet willen.
Als er iets gebeurt ook al is de begeleider erbij ben je goed de klos
Mjetterd schreef:Destination schreef:Er zijn wel klittenbandzadels, dit werkte voor mijn spastische zus altijd voldoende. Ze zit dan op een soort barebackpad en met blokken met klittenband aan de onderkant kun je steun bieden/haar in de juiste houding krijgen. Het heet ook wel een Ariane de Ranitz zadel. Daaleman maakt ze ook. Overigens zou je ook contact kunnen opnemen met de FPG, volgens mij zijn zij handelaar in deze zadels en indien niet, kunnen ze je misschien wel adviezen geven voor wat wel werkt of juist niet.
https://www.daaleman.nl/Specialezadels/
Het klittenband zadel gebruiken wij inderdaad ook. Klinkt als een geschikt zadel voor deze ruiter.
Maar die zijn best wel prijzig om aan te schaffen voor 1 ruiter volgens mij.
Je kan de blokken gebruiken die nodig zijn per ruiter en in sommige gevallen na verloop van tijd zelfs afbouwen.
mala26 schreef:Op wat voor ras zit ze?
En hoe zwaar is ze?
Als ze nou licht is en jij ook en je hebt er het type paard voor dan zou je ook nog aan backriding (met zijn 2en op het paard) kunnen denken.
Het zadel is een soort barebackpad idee, alleen dan uitgesneden voor 2 ruiters en een beugel voorop waar je je aan vast kan houden. Voordeel van dit is dat de ruiter nog beter de 4 dimensionale beweging van het paard kan voelen en voor mensen met spasme brengt dat de ontspanning.
Maar idd een fpg manege zou nog beter zijn
pillow schreef:Als zij zo ernstig gehandicapt is dat ze niet in staat is rechtop te zitten moet je die niet op je paard zetten. Er naast lopen om iemand rechtop te houden is gewoon geen doen. Zo iemand is beter af met een huifbed. Als het om het contact met het paard is kan dat ook vanuit de rolstoel.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 bezoekers