DaniqueXpony schreef:Hoii! Zijn hier ruiters met autisme? Ik heb Asperger, maar ik rij gewoon in een lesgroepje (van maximaal 6 op de manege dus lekker rustig)
Ik rij altijd op dezelfde pony dus ik heb een hele goede band met haar!
Furst schreef:Jammer dat er al zo lang niet meer is gereageerd in dit topic. Ik ben zelf afgelopen jaar op 25 jarige leeftij gediagnosticeerd met autisme. Daarnaast heb ik nog enkele chronische ziekten zoals fibromyalgie, ptss, prikkelbare darmsyndroom en chronische vermoeidheid. Ik heb zelf 4 paarden, 1 ouder paard op pensioen, een paard van 10 in bruikleen en 2 jongere dieren. Ik merk dagelijks wel een struggle in de omgang eigenlijk. Door de fibromyalgie heb ik vaak pijn in mijn lichaam en ik heb last van chronische stress/post-traumatisch stress syndroom, waardoor ik bij de minste spanning mijn lichaam vast zet. Dit vind mijn bruikleen paard (tevens mijn enige waarmee ik kan rijden) niet zo tof. Hoe gaan jullie daar allemaal mee om? Ik zou graag willen dat de paarden weer een ontspanning worden voor mij. Ik lijk wel mijn hoofd/zorgen niet af te kunnen zetten, maar ik mis het zo. En dan word ik gefrustreerd dat mijn paarden die spiegel voor me houden
vikawiek schreef:Furst schreef:Jammer dat er al zo lang niet meer is gereageerd in dit topic. Ik ben zelf afgelopen jaar op 25 jarige leeftij gediagnosticeerd met autisme. Daarnaast heb ik nog enkele chronische ziekten zoals fibromyalgie, ptss, prikkelbare darmsyndroom en chronische vermoeidheid. Ik heb zelf 4 paarden, 1 ouder paard op pensioen, een paard van 10 in bruikleen en 2 jongere dieren. Ik merk dagelijks wel een struggle in de omgang eigenlijk. Door de fibromyalgie heb ik vaak pijn in mijn lichaam en ik heb last van chronische stress/post-traumatisch stress syndroom, waardoor ik bij de minste spanning mijn lichaam vast zet. Dit vind mijn bruikleen paard (tevens mijn enige waarmee ik kan rijden) niet zo tof. Hoe gaan jullie daar allemaal mee om? Ik zou graag willen dat de paarden weer een ontspanning worden voor mij. Ik lijk wel mijn hoofd/zorgen niet af te kunnen zetten, maar ik mis het zo. En dan word ik gefrustreerd dat mijn paarden die spiegel voor me houden
Alle autisten zijn hier te vinden[HK] Autisme, diagnose latere leeftijd
En eens met zoeken naar een paard wat jij aan kan. Ik heb onlangs weer een paard gekocht na het overlijden van mijn merrie, en ik heb specifiek gekeken naar een paard vanaf minimaal 10 die niet sensibel is. Jong en sensibel gaat met mijn autisme gewoon niet lekker. Ik rijd en longer niet wanneer ik overprikkeld ben, dan is het sowieso te veel. Maar die jonge dieren reageren erg gevoelig op me is mijn ervaring
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 bezoeker