Autisme

Moderators: petraaken, C_arola, Dyonne, Apple, Coby

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

DaniqueXpony

Autisme

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-10-18 16:31

Hoii! Zijn hier ruiters met autisme? Ik heb Asperger, maar ik rij gewoon in een lesgroepje (van maximaal 6 op de manege dus lekker rustig)
Ik rij altijd op dezelfde pony dus ik heb een hele goede band met haar!

Live, love, ride <3

Nobelremy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 20:02

ik heb PDD NOS en rij in een groep van 7 a 8 ruiters. ik rij met VPG Opmeer (paardrij vereniging voor mensen met beperking) bij manege warnaar. heel leuk daar ik rij zelfs wedstrijden tegen mensen zonder beperking daar. bij vpg opmeer hebben we 4 les uren ingedeeld op (rij) niveau op de vrijdag avond. ik rij dan in het 4e uur dat is het meest zelfstandige uur. het 3e en 4e uur doen ook mee aan de carrousel wedstrijd van de manege. normaal heb ik ook een vaste paard die heet apollo en die is ook heel braaf wat mijn vertrouwen geeft met galop en springen. maar omdat ik en nog 3 andere ruiters van daar mee gaan doen aan de special olympics world games in abu dhabi ga ik naast apollo ook nog op andere paarden rijden.

nmoeleker

Re: Autisme

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-18 11:46

Ik heb zelf binnenkort onderzoeken of ik daadwerkelijk wel autisme heb, maar nu denken ze nog dat ik PDD-NOS heb. Ik rijdt momenteel met 3 anderen, normaal rijden we met 5 of 6.

Bij mij persoonlijk helpt het wel heel erg, ook met mijn ADD. :)

JanneVoss

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 17:48

ik heb ook add, ik rijd met mijn eigen pony in een groep van 2 tot 4

Blazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 19:27

Ik ken wel mensen met autisme
Mijn collega van de zorgboerderij rijd gewoon in een normale les met 9 man en op de zorgboerderij
Een vriendin reed op een aangepaste manege privé-les en heeft nu een eigen paard

Zelf rijd ik zelfstandig op de zorgboerderij (baast wandelen etc) en ga ik mij inschrijven op een manege voor mensen met beperkingen (zelf geen autisme)

AnnaL87

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 12:02

Mijn zus heeft ook add, geen probleem voor het paardrijden

emily17

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-19 13:25

Ik heb zelf autisme, en heb ongeveer 7 jaar op de manege gereden in groepjes van 6-7 kinderen. Ging perfect! Maar dat ligt er ook een beetje aan hoe de anderen zijn. Heb nu een verzorgpony waar ik zelfstandig mee kan rijden, ik vind dit zelf veel prettiger.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 10:04

Ik heb ook asperger, maar daar kwam ik pas achter toen ik eind 40 was.
Mijn paardenhobby was als puber een zege! Lekker klooien op de manege, veel paarden rijden en vaak alleen het bos in.

Gizeppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 10:12

DaniqueXpony schreef:
Hoii! Zijn hier ruiters met autisme? Ik heb Asperger, maar ik rij gewoon in een lesgroepje (van maximaal 6 op de manege dus lekker rustig)
Ik rij altijd op dezelfde pony dus ik heb een hele goede band met haar!

Ik heb geen autisme maar zet wel paarden in voor mensen met autisme. Die groepjes zijn ongeveer 6 of 7 mensen.

~ A great horse will change your life ~ The truly special ones, define it! Chablis ~ <3

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie