Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Annet_Dottie schreef:Ik heb geen ptss of borderline, wel lichte vormen van autisme en ook een angststoornis, ben eind 2010 zwaar depressief geworden en april 2011 m'n eerste eigen pony gekocht, wat ik merk is dat voor mij (niet alleen door de ass) sociale contacten moeilijk zijn, vooral moeilijk om het leuk te houden dus mijn pony was m'n beste vriendin, ik woonde toen begeleid en iedereen wou van alles van me, om me natuurlijk uit de depressie te halen en uiteindelijk is het m'n pony gelukt.
Ik ben sowieso in emoties best pittig als ik nerveus ben ben ik ook echt nerveus, dat heb ik vorig jaar met m'n bijrijdpaardje toen wel gemerkt op een onderlinge wedstrijd, ik keer dan volledig in mezelf wat anderen zeggen hoor ik dan niet meer.
Ik rij al vanaf mijn 8e ben nu 27 dus tot nu toe is het altijd goed gelukt, maar het moet wel echt voor de leuk en ontspanning blijven
pien2010 schreef:Leuk dat je weer begint met rijden!
Ik heb zelf geen verstandelijke beperking, maar doe vrijwilligerswerk op een manege waar ze lessen geven voor mensen met een beperking/handicap. Zowel lichamelijk als geestelijk. Ik merk dat de mensen het allemaal heel leuk vinden en er echt van opbloeien!
Als je wedstrijden te spannend vind kun je er misschien voor kiezen geen wedstrijden te rijden tot je je er wel comfortabel bij voelt?
Azmay schreef:Ptss en angststoornis noem ik zelf niet echt verstandelijk beperkt
Ik rijd ondanks terugkerende depressie en angsstoornis en mogelijk ook borderline. Soms moet ik wel even mijn paard stilzetten (dat MOET ze kunnen voor mij) om tot rust te komen maar verder is het erg goed te doen.
Annet_Dottie schreef:Dat is ook mooi, je gaat hier vragen wie hebben allemaal een verstandelijke beperking, onder andere ik vertel het gewoon eerlijk en dan zeg je zelf ja ik ga niet alles wat ik heb hier plaatsen. Mooie boel
Annet_Dottie schreef:Dat is ook mooi, je gaat hier vragen wie hebben allemaal een verstandelijke beperking, onder andere ik vertel het gewoon eerlijk en dan zeg je zelf ja ik ga niet alles wat ik heb hier plaatsen. Mooie boel