QueenMB schreef:Mijn moeder (45 jaar) heeft ook fibromyalgie. Wij zijn ook op zoek gegaan maar ijslanders, maar merkte al snel dat tölt een gang is waarbij je net als draf en galop moet leren zitten. Het is geen moeilijke gang om te leren beheersen, maar door de erge pijn kon mijn moeder niet ontspannen, waardoor tölten alleen maar meer pijn deed. En een goede ijslander die goed tölt kost al zeer gauw 10000 euro.
Daar zit precies juist wel waar de moeilijkheid zit. In elke gang op elk paard moet je leren zitten. Maar bij meergangers is spannen, maar belangrijker, ontspannen op het juiste moment nog belangrijker omdat je meer knopjes raakt waarmee je de gangen door elkaar husselt. Maar, juist het leren ontspannen is voor mij ook erg goed geweest tegen de pijn. Jammer dat dat niks geworden is, maar fijn dat jullie in een Quarter wel de juiste oplossing voor haar hebben gevonden! Zie zie je maar weer, zoveel mensen zoveel paarden. Vooral veel uitproberen dus.
Dat bedrag wat je noemt is onzin trouwens. Ik weet niet hoe lang geleden je op zoek bent geweest, maar voor dit bedrag heb je ijslander waar je in NL goed mee mee kan komen in de hogere sportklasses. Voor de helft heb je een leuke toltende recreatie ijslander met goed gescheiden gangen.