Rijden met instructiesetje

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Bmamavan2
Berichten: 728
Geregistreerd: 20-09-11

Rijden met instructiesetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-15 17:29

Mijn instructerice adviseerde me te kijken voor een instructiesetje tijdens het rijden aangezien ik vaak dingen niet goed hoor.
Ik sta op de wachtlijst voor een behandeling voor tinitus en daarna krijg ik gehoorapparaatjes aangemeten maar ja tot die tijd is het ook wel fijn als ik iets hoor :o
Heeft iemand hier ervaring mee?
Het is dus de bedoeling dat de instructrice een microfoontje draagt en ik een oorstukje.
Mag je dit dragen met wedstrijden? Of kun je hier iets voor aanvragen of moet ik toch echt wachten op gehoorapparaatjes?

Edit: Welk merk zouden jullie aanbevelen? Ik zie namelijk een goedkope van QHP, een van pharmahorse, een van whiz etc.

Moonlight17
Berichten: 2347
Geregistreerd: 16-06-09
Woonplaats: Venray

Re: Rijden met instructiesetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 17:37

Tijdens het rijden ken ik het niet, tijdens het mennen ken ik het weer wel.
Dat gaat altijd prima. Al zullen de nieuwere apparaten al een stuk beter werken als die oude dingen die wij gebruiken.

Mensen die ik ze in mijn omgeving zie gebruiken, doen ze altijd uit voordat ze de proef ingaan. Dus ik denk dat het niet mag, maar hiervoor zou ik in jou geval toch even de reglementen op nalezen of de KNHS mailen.

Kady1
Berichten: 2506
Geregistreerd: 03-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 17:38

Je mag dit alleen dragen op wedstrijd met dispensatie hier voor maar die word bijna nooit gegeven. Je kan namelijk ook je proeven uit je hoofd leren redeneerd de knhs en met zo'n set kan je extra hulp krijgen zonder dat iemand het hoort.
Ik als instructrice heb zelf een instructie set aangeschaft. Beter voor mijn stem en vind het goede service naar mijn klanten toe, heb ook klanten die minder goed horen en die vinden dit super fijn rijden.
Als ik jou instructrice was zou ik als instructrice zo'n ding aanschaffen.

Ik heb zelf de equiteacher bevalt heel goed. Weinig ruis goed bereik. Mooie prijs kwaliteit verhouding.
Laatst bijgewerkt door Kady1 op 20-09-15 17:42, in het totaal 1 keer bewerkt

MarloesRixt

Berichten: 4816
Geregistreerd: 25-03-05
Woonplaats: Heerenveen

Re: Rijden met instructiesetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 17:41

Ik heb er regelmatig mee gereden en vind het erg fijn. Ik heb ook het idee dat de instructeur meer aanwijzingen kan geven omdat deze bijvoorbeeld bij harde wind niet hoeft te wachten tot je weer bij hem in de buurt bent zodat je hem weer kunt verstaan. Ook wanneer je je gehoorapparaatjes hebt lijkt het me dus nog geen overbodige luxe. :D

Peetstap

Berichten: 2518
Geregistreerd: 10-12-11
Woonplaats: Noord Europa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 17:42

Zijn fijne setjes voor in de handel, [RUI] Intercomsysteem tijdens rijden
Er zijn helaas ook setjes in de handel op frequenties die storingen geven, of uit elkaar vallen van Chinese bouwkunst

Gebruik zelf ook dit zender materiaal in de lessen die ik krijg.
Pb als je specifiek meer info wilt.

Peetstap

Berichten: 2518
Geregistreerd: 10-12-11
Woonplaats: Noord Europa

Re: Rijden met instructiesetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 17:46

Kady: op aanvraag mag je dit materiaal gebruiken in wedstrijden als je medisch gezien gehoorapparaten nodig hebt.
De voorlezer wordt dan vaak gevraagd dichtbij jury plaats te nemen.

VdBA

Berichten: 262
Geregistreerd: 05-01-11
Woonplaats: (B)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 17:48

Mijn instructrice gebruikt de setjes van Whis. Heel fijn om mee te rijden vind ik zelf. Voordien hoorde ik soms wel eens iets niet door de wind of omgevingsgeluid, daar heb ik nu geen last meer van. Instructrice op haar beurt kan haar stem een beetje sparen

MarloesHJ

Berichten: 2477
Geregistreerd: 05-01-14
Woonplaats: Zuid-Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 17:50

Mijn instructrice heeft er eentje van Whiz. Ideaal! Zij hoeft niet hard te schreeuwen en ik kan haar makkelijk horen. Ook met de wolkbreuk, het heftige waaien en allerlei andere weersomstandigheden of andere kletsende combinaties. Ik vind het een topuitvinding _/-\o_

_clau_1991

Berichten: 1067
Geregistreerd: 02-06-08
Woonplaats: Krimpen aan den IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 17:53

Werkt onwijs fijn!! Geen geschreeuw in de bak, geen nekhernia krijgen doordat het waait en je toch de aanwijzingen wil horen etc.. Ben zelf tijdens het rijden soms weleens Oost-Indisch doof ( :o ) en sinds ik mijn huidige instructrice heb die met een setje les geeft, merk ik dat ik dat veel minder heb. En bij mij helpt het ook om niet te concentreren op dingen waarvan mn paard kan schrikken :P

Kady1
Berichten: 2506
Geregistreerd: 03-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 20:13

Peetstap schreef:
Kady: op aanvraag mag je dit materiaal gebruiken in wedstrijden als je medisch gezien gehoorapparaten nodig hebt.
De voorlezer wordt dan vaak gevraagd dichtbij jury plaats te nemen.


Idd, dat zei ik je moet dispensatie aanvragen, maar ze doen er heel moeilijk over, helaas meegemaakt van dichtbij met een klant die slecht horend is. Argument dat je dan krijgt is dat je je proef ook uit je hoofd kan leren.
Ik hoop natuurlijk dat als TS het zou aanvragen zij makkelijker dispensatie krijgt.

Shadow0

Berichten: 43528
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: Rijden met instructiesetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 20:16

Dat blijft een flauw van de KNHS - het uitgangspunt voelt bepaald niet gastvrij en inclusief of bedoeld om mensen met een minder goed gehoor dezelfde mogelijkheden te geven als iedereen heeft (namelijk ook niet uit je hoofd te rijden.)

Terwijl er voor de stiekeme aanwijzingen die gegeven zouden kunnen worden toch wel oplossingen genoeg zijn.

Bmamavan2
Berichten: 728
Geregistreerd: 20-09-11

Re: Rijden met instructiesetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-15 20:21

Ik zal het eens navragen bij de knhs. Meestal ken ik alle proeven wel uit mijn hoofd en heb ik een voorlezer, voor het geval dat.
Eigenlijk raar, want gisteren was er een wedstrijd en toen stond een moeder in de B proef allemaal aanwijzingen te geven zoals: "rustig" , "tempo" en "stelling" . Vond dat niet correct. Meisje eindigde ook vrij hoog.
Ein ik als stokdove :o zou dan geen gebruik mogen maken van zo'n setje?

Bmamavan2
Berichten: 728
Geregistreerd: 20-09-11

Re: Rijden met instructiesetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-15 20:22

Ik had zelf de equi teacher gezien, Vond hem leuk qua prijs.