Wedstrijd rijden met een handafwijking?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SouLovHorses

Berichten: 25
Geregistreerd: 10-03-13
Woonplaats: Amsterdammy!!!

Wedstrijd rijden met een handafwijking?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-14 00:48

Hoi,

Bokkers, ik wou jullie ff vragen of de jury niet corrigeert op mijn handhouding en teugelhulpen als je een beperking hebt aan je handen? En of je wel wedstrijd mag rijden met een hand afwijking? Want mijn handen zitten raar als ik aan het rijden ben door mijn afwijking. En wat ik zou kunnen doen? Oja, mijn afwijking is dat allebei mijn handen niet goed kunnen draaien 1tje kan helemaal niet draaien doordat ik geen gewrichten heb. En de andere kan half draaien. Ik wil dit graag weten voor dat ik een operatie krijg in februari.

Deze topic mag naar de prullenbak als er al zo'n topic is.

desi92
Berichten: 1726
Geregistreerd: 25-04-12
Woonplaats: 's-Heerenberg

Re: Wedstrijd rijden met een handafwijking?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 00:50

Er zijn bepaalde uitzonderingen waar je een aparte pas krijgt die je dan moet laten zien voor je start. Zo weet de jury ervan en houden ze er rekening mee.
Hoe het allemaal precies werkt weet ik ook niet, zal vast na te lezen zijn op de site van KNHS

Snollygoster

Berichten: 3834
Geregistreerd: 20-12-12
Woonplaats: België

Re: Wedstrijd rijden met een handafwijking?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 00:53

Ik denk wel dat het mag mits je het op voorhand aangeeft. Ik heb al vaker mensen met één hand zien rijden op wedstrijd.

ievie

Berichten: 2248
Geregistreerd: 17-03-11
Woonplaats: het Laaaaaaaand van Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 23:51

Als ik het goed heb kan je hiervoor een dispensatiepas aanvragen bij de KNHS, maar je kunt meer informatie op hun site vinden..

Ekeif96

Berichten: 2472
Geregistreerd: 10-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 23:54

Ik zou als ik jou was even mailen naar de KNHS.
Zij kunnen jou waarschijnlijk het beste helpen en reageren (mijn ervaring) erg snel.

xverdi
Berichten: 61
Geregistreerd: 11-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 23:45

Als de jury het op een of andere manier weet voordat je gaat rijden kunnen ze er denk ik wel rekening mee houden ;)

Anoeska27

Berichten: 5846
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Meerveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 23:54

xverdi schreef:
Als de jury het op een of andere manier weet voordat je gaat rijden kunnen ze er denk ik wel rekening mee houden ;)

Niet als dit alleen gemeld wordt, wel als er een dispensatiepas is.

TS, hier kun je meer informatie vinden: https://www.knhs.nl/kenniscentrum/aange ... sificatie/